The use of three-dimensional models as a learning tool in environ-mental education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Elo (Viçosa, Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/16578 |
Resumo: | This report refers to an extension activity, called a models workshop, carried out by the proponent professors with the students of the Environmental Engineering course of the University of the State of Minas Gerais (UEMG) - Passos Unit. The main objective was to enable graduate students to reinforce the learning of the themes and concepts treated in the academy, for the preparation of thematic models that have been and will continue to be presented in educational events and exhibitions, in order to make people aware of the importance of environmental protection. We believe that the approach, through models, of the issues that involve Environmental Education is an effective way to teach environmental concepts to people, especially to children and young people. The models allow their observers to better visualize and understand natural systems and the impacts of human activities on the environment. |
id |
UFV-9_fa6b319622f65ea3c546ab6869e75f5e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/16578 |
network_acronym_str |
UFV-9 |
network_name_str |
Elo (Viçosa, Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The use of three-dimensional models as a learning tool in environ-mental educationEl uso de modelos tridimensionales como herramienta de aprendizaje en educación ambientalA utilização de modelos tridimensionais como instrumento de aprendizagem em educação ambientalEnsino-aprendizagemMaquetesMeio ambienteEnsino-aprendizagemMaqueteTeaching-learningModelsEnvironmentEnseñanza-aprendizajeModelosMedio ambienteThis report refers to an extension activity, called a models workshop, carried out by the proponent professors with the students of the Environmental Engineering course of the University of the State of Minas Gerais (UEMG) - Passos Unit. The main objective was to enable graduate students to reinforce the learning of the themes and concepts treated in the academy, for the preparation of thematic models that have been and will continue to be presented in educational events and exhibitions, in order to make people aware of the importance of environmental protection. We believe that the approach, through models, of the issues that involve Environmental Education is an effective way to teach environmental concepts to people, especially to children and young people. The models allow their observers to better visualize and understand natural systems and the impacts of human activities on the environment.Este informe se refiere a una actividad de extensión, llamada taller de maqueta, realizada por los profesores proponentes con los estudiantes del curso de Ingeniería Ambiental de la Universidad del Estado de Minas Gerais (UEMG) - Unidad Passos. El objetivo principal fue capacitar a los estudiantes de pregrado para reforzar el aprendizaje de los temas y conceptos tratados en la academia, para la preparación de modelos temáticos que han sido y seguirán siendo presentados en eventos educativos y exposiciones, con el fin de sensibilizar a las personas sobre la importancia de la protección del medio ambiente. Creemos que el abordaje, a través de modelos, de los temas que involucran la Educación Ambiental es una forma efectiva de enseñar conceptos ambientales a las personas, especialmente a los niños y jóvenes. Los modelos permiten a sus observadores visualizar y comprender mejor los sistemas naturales y los impactos de las actividades humanas en el medio ambiente.Este relato refere-se a uma atividade de extensão, denominada oficina de maquetes, realizada pelos professores proponentes com os alunos do curso de Engenharia Ambiental da Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) - Unidade Passos. O objetivo principal foi possibilitar, aos alunos da graduação, o reforço do aprendizado dos temas e conceitos tratados na academia, para a confecção de maquetes temáticas que foram e continuarão sendo apresentadas em eventos educacionais e exposições, de forma a conscientizar as pessoas sobre a importância da proteção ambiental. Acreditamos que a abordagem, por meio de maquetes, das questões que envolvem a Educação Ambiental é uma forma eficaz de ensinar os conceitos ambientais às pessoas, notadamente às crianças e aos jovens. As maquetes permitem que seus observadores visualizem e compreendam melhor os sistemas naturais e os impactos das atividades humanas sobre o meio ambiente.Universidade Federal de Viçosa2023-11-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/elo/article/view/1657810.21284/elo.v12i.16578Revista ELO – Diálogos em Extensão; Vol. 12 (2023): Fluxo ContínuoRevista ELO – Diálogos sobre Extensión; Vol. 12 (2023): Fluxo ContínuoRevista ELO – Diálogos em Extensão; v. 12 (2023): Fluxo Contínuo2317-54512317-191X10.21284/elo.v12ireponame:Elo (Viçosa, Online)instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/elo/article/view/16578/8823Copyright (c) 2023 Revista ELO – Diálogos em Extensãohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLEMOS JÚNIOR, Clésio BarbosaREIS, Maria JoséOLIVEIRA, Juliana Mendonça de2023-11-29T11:11:28Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/16578Revistahttps://periodicos.ufv.br/eloPUBhttps://periodicos.ufv.br/elo/oaielo@ufv.br2317-54512317-191Xopendoar:2023-11-29T11:11:28Elo (Viçosa, Online) - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The use of three-dimensional models as a learning tool in environ-mental education El uso de modelos tridimensionales como herramienta de aprendizaje en educación ambiental A utilização de modelos tridimensionais como instrumento de aprendizagem em educação ambiental |
title |
The use of three-dimensional models as a learning tool in environ-mental education |
spellingShingle |
The use of three-dimensional models as a learning tool in environ-mental education LEMOS JÚNIOR, Clésio Barbosa Ensino-aprendizagem Maquetes Meio ambiente Ensino-aprendizagem Maquete Teaching-learning Models Environment Enseñanza-aprendizaje Modelos Medio ambiente |
title_short |
The use of three-dimensional models as a learning tool in environ-mental education |
title_full |
The use of three-dimensional models as a learning tool in environ-mental education |
title_fullStr |
The use of three-dimensional models as a learning tool in environ-mental education |
title_full_unstemmed |
The use of three-dimensional models as a learning tool in environ-mental education |
title_sort |
The use of three-dimensional models as a learning tool in environ-mental education |
author |
LEMOS JÚNIOR, Clésio Barbosa |
author_facet |
LEMOS JÚNIOR, Clésio Barbosa REIS, Maria José OLIVEIRA, Juliana Mendonça de |
author_role |
author |
author2 |
REIS, Maria José OLIVEIRA, Juliana Mendonça de |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
LEMOS JÚNIOR, Clésio Barbosa REIS, Maria José OLIVEIRA, Juliana Mendonça de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ensino-aprendizagem Maquetes Meio ambiente Ensino-aprendizagem Maquete Teaching-learning Models Environment Enseñanza-aprendizaje Modelos Medio ambiente |
topic |
Ensino-aprendizagem Maquetes Meio ambiente Ensino-aprendizagem Maquete Teaching-learning Models Environment Enseñanza-aprendizaje Modelos Medio ambiente |
description |
This report refers to an extension activity, called a models workshop, carried out by the proponent professors with the students of the Environmental Engineering course of the University of the State of Minas Gerais (UEMG) - Passos Unit. The main objective was to enable graduate students to reinforce the learning of the themes and concepts treated in the academy, for the preparation of thematic models that have been and will continue to be presented in educational events and exhibitions, in order to make people aware of the importance of environmental protection. We believe that the approach, through models, of the issues that involve Environmental Education is an effective way to teach environmental concepts to people, especially to children and young people. The models allow their observers to better visualize and understand natural systems and the impacts of human activities on the environment. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-11-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/16578 10.21284/elo.v12i.16578 |
url |
https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/16578 |
identifier_str_mv |
10.21284/elo.v12i.16578 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/16578/8823 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista ELO – Diálogos em Extensão http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista ELO – Diálogos em Extensão http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista ELO – Diálogos em Extensão; Vol. 12 (2023): Fluxo Contínuo Revista ELO – Diálogos sobre Extensión; Vol. 12 (2023): Fluxo Contínuo Revista ELO – Diálogos em Extensão; v. 12 (2023): Fluxo Contínuo 2317-5451 2317-191X 10.21284/elo.v12i reponame:Elo (Viçosa, Online) instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV) instacron:UFV |
instname_str |
Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
instacron_str |
UFV |
institution |
UFV |
reponame_str |
Elo (Viçosa, Online) |
collection |
Elo (Viçosa, Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Elo (Viçosa, Online) - Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
repository.mail.fl_str_mv |
elo@ufv.br |
_version_ |
1803387499543789568 |