“The best fear of my life” - emotions in student occupations
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528 |
Resumo: | As from the sociological approach, we reflect on the place of emotions in the process of struggle with the occupation of schools by high school students in 2016. The empirical material consists of 23 interviews that are organized in two sets: the first comprises interviews conducted in 2016 with seven students from Curitiba; and the second, interviews which took place in 2019, when 16 students from schools in different municipalities in the state of Paraná participated. We dialogue with authors of the sociology of emotions, seeking to outline how emotions present themselves in the narratives of young students who occupied schools. |
id |
UNB - 28_306374ef65c62fa416542fd4dcef51e3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/36528 |
network_acronym_str |
UNB - 28 |
network_name_str |
Linhas Críticas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
“The best fear of my life” - emotions in student occupations“El mejor miedo de mi vida” - emociones en las ocupaciones estudiantiles“O melhor medo da minha vida” - emoções nas ocupações estudantisMovimento JuvenilOcupações EstudantisSociologia das EmoçõesMovimiento JuvenilOcupaciones EstudiantilesSociología de las EmocionesYouth MovementSchool OccupationsSociology of EmotionsAs from the sociological approach, we reflect on the place of emotions in the process of struggle with the occupation of schools by high school students in 2016. The empirical material consists of 23 interviews that are organized in two sets: the first comprises interviews conducted in 2016 with seven students from Curitiba; and the second, interviews which took place in 2019, when 16 students from schools in different municipalities in the state of Paraná participated. We dialogue with authors of the sociology of emotions, seeking to outline how emotions present themselves in the narratives of young students who occupied schools.Desde la perspectiva sociológica, reflexionamos sobre el lugar de las emociones en el movimiento de ocupación escolar por parte de los estudiantes de secundaria de Paraná en 2016. El material empírico consta de 23 entrevistas que se organizan en dos conjuntos: el primero comprende entrevistas realizadas en 2016 a siete estudiantes de Curitiba; y el segundo, con entrevistas que pasaron em 2019, a 16 estudiantes de escuelas ubicadas en municipios del estado de Paraná. Dialogamos con autores de la sociología de las emociones y tratamos de esbozar cómo las emociones se presentan como estructurantes de las narrativas de los jóvenes estudiantes que ocuparan las escuelas.A partir da perspectiva sociológica, refletimos sobre o lugar das emoções no movimento de ocupação das escolas por estudantes secundaristas do Paraná em 2016. O material empírico é constituído por 23 entrevistas que estão organizadas em dois conjuntos: o primeiro compreende entrevistas realizadas em 2016 com sete estudantes de Curitiba; e o segundo com entrevistas ocorridas em 2019, da qual participaram 16 estudantes de diferentes municípios do estado do Paraná. Dialogamos com autores da sociologia das emoções procurando delinear de que modo emoções se apresentam nas narrativas dos jovens estudantes que ocuparam as escolas.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2021-06-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfaudio/mpegaudio/mpegtext/xmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3652810.26512/lc27202136528Linhas Críticas; Vol. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (jan-dez); e36528Linhas Críticas; Vol. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (ene-dic); e36528Linhas Críticas; v. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (jan-dez); e365281981-04311516-489610.26512/lc.v27.2021reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528/30116https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528/30117https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528/30118https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528/30122Copyright (c) 2021 Ana Luísa Fayet Sallas, Simone Meuccihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFayet Sallas, Ana LuísaMeucci, Simone2022-10-20T17:26:38Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/36528Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-10-20T17:26:38Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
“The best fear of my life” - emotions in student occupations “El mejor miedo de mi vida” - emociones en las ocupaciones estudiantiles “O melhor medo da minha vida” - emoções nas ocupações estudantis |
title |
“The best fear of my life” - emotions in student occupations |
spellingShingle |
“The best fear of my life” - emotions in student occupations Fayet Sallas, Ana Luísa Movimento Juvenil Ocupações Estudantis Sociologia das Emoções Movimiento Juvenil Ocupaciones Estudiantiles Sociología de las Emociones Youth Movement School Occupations Sociology of Emotions |
title_short |
“The best fear of my life” - emotions in student occupations |
title_full |
“The best fear of my life” - emotions in student occupations |
title_fullStr |
“The best fear of my life” - emotions in student occupations |
title_full_unstemmed |
“The best fear of my life” - emotions in student occupations |
title_sort |
“The best fear of my life” - emotions in student occupations |
author |
Fayet Sallas, Ana Luísa |
author_facet |
Fayet Sallas, Ana Luísa Meucci, Simone |
author_role |
author |
author2 |
Meucci, Simone |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fayet Sallas, Ana Luísa Meucci, Simone |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Movimento Juvenil Ocupações Estudantis Sociologia das Emoções Movimiento Juvenil Ocupaciones Estudiantiles Sociología de las Emociones Youth Movement School Occupations Sociology of Emotions |
topic |
Movimento Juvenil Ocupações Estudantis Sociologia das Emoções Movimiento Juvenil Ocupaciones Estudiantiles Sociología de las Emociones Youth Movement School Occupations Sociology of Emotions |
description |
As from the sociological approach, we reflect on the place of emotions in the process of struggle with the occupation of schools by high school students in 2016. The empirical material consists of 23 interviews that are organized in two sets: the first comprises interviews conducted in 2016 with seven students from Curitiba; and the second, interviews which took place in 2019, when 16 students from schools in different municipalities in the state of Paraná participated. We dialogue with authors of the sociology of emotions, seeking to outline how emotions present themselves in the narratives of young students who occupied schools. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528 10.26512/lc27202136528 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528 |
identifier_str_mv |
10.26512/lc27202136528 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528/30116 https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528/30117 https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528/30118 https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528/30122 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Ana Luísa Fayet Sallas, Simone Meucci http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Ana Luísa Fayet Sallas, Simone Meucci http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf audio/mpeg audio/mpeg text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linhas Críticas; Vol. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (jan-dez); e36528 Linhas Críticas; Vol. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (ene-dic); e36528 Linhas Críticas; v. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (jan-dez); e36528 1981-0431 1516-4896 10.26512/lc.v27.2021 reponame:Linhas Críticas (Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UnB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UnB |
institution |
UnB |
reponame_str |
Linhas Críticas (Online) |
collection |
Linhas Críticas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
rvlinhas@unb.br|| |
_version_ |
1797053654317924352 |