“The best fear of my life” - emotions in student occupations

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fayet Sallas, Ana Luísa
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Meucci, Simone
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528
Resumo: As from the sociological approach, we reflect on the place of emotions in the process of struggle with the occupation of schools by high school students in 2016. The empirical material consists of 23 interviews that are organized in two sets: the first comprises interviews conducted in 2016 with seven students from Curitiba; and the second, interviews which took place in 2019, when 16 students from schools in different municipalities in the state of Paraná participated. We dialogue with authors of the sociology of emotions, seeking to outline how emotions present themselves in the narratives of young students who occupied schools.
id UNB-32_306374ef65c62fa416542fd4dcef51e3
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/36528
network_acronym_str UNB-32
network_name_str Linhas Críticas (Online)
repository_id_str
spelling “The best fear of my life” - emotions in student occupations“El mejor miedo de mi vida” - emociones en las ocupaciones estudiantiles“O melhor medo da minha vida” - emoções nas ocupações estudantisMovimento JuvenilOcupações EstudantisSociologia das EmoçõesMovimiento JuvenilOcupaciones EstudiantilesSociología de las EmocionesYouth MovementSchool OccupationsSociology of EmotionsAs from the sociological approach, we reflect on the place of emotions in the process of struggle with the occupation of schools by high school students in 2016. The empirical material consists of 23 interviews that are organized in two sets: the first comprises interviews conducted in 2016 with seven students from Curitiba; and the second, interviews which took place in 2019, when 16 students from schools in different municipalities in the state of Paraná participated. We dialogue with authors of the sociology of emotions, seeking to outline how emotions present themselves in the narratives of young students who occupied schools.Desde la perspectiva sociológica, reflexionamos sobre el lugar de las emociones en el movimiento de ocupación escolar por parte de los estudiantes de secundaria de Paraná en 2016. El material empírico consta de 23 entrevistas que se organizan en dos conjuntos: el primero comprende entrevistas realizadas en 2016 a siete estudiantes de Curitiba; y el segundo, con entrevistas que pasaron em 2019, a 16 estudiantes de escuelas ubicadas en municipios del estado de Paraná. Dialogamos con autores de la sociología de las emociones y tratamos de esbozar cómo las emociones se presentan como estructurantes de las narrativas de los jóvenes estudiantes que ocuparan las escuelas.A partir da perspectiva sociológica, refletimos sobre o lugar das emoções no movimento de ocupação das escolas por estudantes secundaristas do Paraná em 2016. O material empírico é constituído por 23 entrevistas que estão organizadas em dois conjuntos: o primeiro compreende entrevistas realizadas em 2016 com sete estudantes de Curitiba; e o segundo com entrevistas ocorridas em 2019, da qual participaram 16 estudantes de diferentes municípios do estado do Paraná. Dialogamos com autores da sociologia das emoções procurando delinear de que modo emoções se apresentam nas narrativas dos jovens estudantes que ocuparam as escolas.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2021-06-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfaudio/mpegaudio/mpegtext/xmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3652810.26512/lc27202136528Linhas Críticas; Vol. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (jan-dez); e36528Linhas Críticas; Vol. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (ene-dic); e36528Linhas Crí­ticas; v. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (jan-dez); e365281981-04311516-489610.26512/lc.v27.2021reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528/30116https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528/30117https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528/30118https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528/30122Copyright (c) 2021 Ana Luísa Fayet Sallas, Simone Meuccihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFayet Sallas, Ana LuísaMeucci, Simone2022-10-20T17:26:38Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/36528Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2022-10-20T17:26:38Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv “The best fear of my life” - emotions in student occupations
“El mejor miedo de mi vida” - emociones en las ocupaciones estudiantiles
“O melhor medo da minha vida” - emoções nas ocupações estudantis
title “The best fear of my life” - emotions in student occupations
spellingShingle “The best fear of my life” - emotions in student occupations
Fayet Sallas, Ana Luísa
Movimento Juvenil
Ocupações Estudantis
Sociologia das Emoções
Movimiento Juvenil
Ocupaciones Estudiantiles
Sociología de las Emociones
Youth Movement
School Occupations
Sociology of Emotions
title_short “The best fear of my life” - emotions in student occupations
title_full “The best fear of my life” - emotions in student occupations
title_fullStr “The best fear of my life” - emotions in student occupations
title_full_unstemmed “The best fear of my life” - emotions in student occupations
title_sort “The best fear of my life” - emotions in student occupations
author Fayet Sallas, Ana Luísa
author_facet Fayet Sallas, Ana Luísa
Meucci, Simone
author_role author
author2 Meucci, Simone
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Fayet Sallas, Ana Luísa
Meucci, Simone
dc.subject.por.fl_str_mv Movimento Juvenil
Ocupações Estudantis
Sociologia das Emoções
Movimiento Juvenil
Ocupaciones Estudiantiles
Sociología de las Emociones
Youth Movement
School Occupations
Sociology of Emotions
topic Movimento Juvenil
Ocupações Estudantis
Sociologia das Emoções
Movimiento Juvenil
Ocupaciones Estudiantiles
Sociología de las Emociones
Youth Movement
School Occupations
Sociology of Emotions
description As from the sociological approach, we reflect on the place of emotions in the process of struggle with the occupation of schools by high school students in 2016. The empirical material consists of 23 interviews that are organized in two sets: the first comprises interviews conducted in 2016 with seven students from Curitiba; and the second, interviews which took place in 2019, when 16 students from schools in different municipalities in the state of Paraná participated. We dialogue with authors of the sociology of emotions, seeking to outline how emotions present themselves in the narratives of young students who occupied schools.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-06-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528
10.26512/lc27202136528
url https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528
identifier_str_mv 10.26512/lc27202136528
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528/30116
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528/30117
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528/30118
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/36528/30122
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Ana Luísa Fayet Sallas, Simone Meucci
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Ana Luísa Fayet Sallas, Simone Meucci
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
audio/mpeg
audio/mpeg
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Linhas Críticas; Vol. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (jan-dez); e36528
Linhas Críticas; Vol. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (ene-dic); e36528
Linhas Crí­ticas; v. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (jan-dez); e36528
1981-0431
1516-4896
10.26512/lc.v27.2021
reponame:Linhas Críticas (Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UnB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UnB
institution UnB
reponame_str Linhas Críticas (Online)
collection Linhas Críticas (Online)
repository.name.fl_str_mv Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv rvlinhas@unb.br
_version_ 1805309288385609728