Youth and adult education, learning and creativity: a case study
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/29207 |
Resumo: | This article aims to analyze how creativity is produced and expressed in the subjective productions of a student of youth and adult education in the learning processes. We seek to understand the education of youth and adults in their pedagogical and cultural idiosyncrasies from González Rey's Subjectivity Theory perspective. As a methodology, we use the Constructive-Interpretive Methodology. The case discussed highlights the importance of creativity and imagination as functions of subjective development, related to the development of subjective senses of individualization and future vision, in relation with the process of learning in different spaces. |
id |
UNB - 28_c816f2c6f596a9bc07fa3257807f359c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29207 |
network_acronym_str |
UNB - 28 |
network_name_str |
Linhas Críticas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Youth and adult education, learning and creativity: a case studyEducación, aprendizaje y creatividad de jóvenes y adultos: un estudio de casoÉducation, apprentissage et créativité des jeunes et des adultes: une étude de casEducação de jovens e adultos, aprendizagem e criatividade: um estudo de casoAprendizagemConstituição da subjetividadeCriatividadeEducação de Jovens e AdultosAprendizajeConstitución de la subjetividadLa creatividadEducación de jóvenes y adultosLearningConstitution of subjectivityCreativityYouth and Adult EducationThis article aims to analyze how creativity is produced and expressed in the subjective productions of a student of youth and adult education in the learning processes. We seek to understand the education of youth and adults in their pedagogical and cultural idiosyncrasies from González Rey's Subjectivity Theory perspective. As a methodology, we use the Constructive-Interpretive Methodology. The case discussed highlights the importance of creativity and imagination as functions of subjective development, related to the development of subjective senses of individualization and future vision, in relation with the process of learning in different spaces.Este artículo tiene como objetivo analizar cómo se produce y se expresa la creatividad en las producciones subjetivas de un estudiante de educación juvenil y de adultos en los procesos de aprendizaje. Buscamos comprender la educación de jóvenes y adultos en sus idiosincrasias pedagógicas y culturales desde la Teoría de la Subjetividad de González Rey. Como metodología, utilizamos la Metodología Constructiva-Interpretativa. El caso discutido destaca la importancia de la creatividad como función del desarrollo subjetivo, relacionada con el desarrollo de los sentidos subjetivos de individualización y visión de futuro, en relación con los procesos de aprendizaje en diferentes espacios.Cet article vise à analyser comment la créativité est produite et exprimée dans les productions subjectives d'un étudiant en éducation des jeunes et des adultes dans les processus d'apprentissage. Nous cherchons à comprendre l'éducation des jeunes et des adultes dans leurs particularités pédagogiques et culturelles à partir de la Théorie de la Subjectivité de González Rey. En tant que méthodologie, nous utilisons la Méthodologie Constructive-Interprétative. Le cas discuté souligne l'importance de la créativité et de l'imagination en tant que fonctions de développement subjectif, liées au développement de sens subjectifs d'individualisation et de vision future, en relation avec les processus d'apprentissage dans différents espaces.Este artigo tem como objetivo analisar como a criatividade é produzida e expressada nas produções subjetivas de um aluno da educação de jovens e adultos nos processos de aprendizagem. Procuramos compreender a educação de jovens e adultos nas suas idiossincrasias pedagógicas e culturais a partir da Teoria da Subjetividade de González Rey. Como metodologia, utilizamos a Metodologia Construtivo-Interpretativa. O caso discutido evidencia a importância da criatividade e da imaginação como funções de desenvolvimento subjetivo, relacionadas ao desenvolvimento de sentidos subjetivos de individualização e visão de futuro, em relação aos processos de aprendizagem em diferentes espaços.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2020-10-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/2920710.26512/lc.v26.2020.29207Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e29207Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (ene-dic); e29207Linhas Críticas; v. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e292071981-04311516-489610.26512/lc.v26i0reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/29207/27705https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/29207/32330Copyright (c) 2020 Isabella Kessler de Azambuja, Marlene Rozekhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessKessler de Azambuja, IsabellaRozek, Marlene2022-02-09T11:21:17Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29207Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-02-09T11:21:17Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Youth and adult education, learning and creativity: a case study Educación, aprendizaje y creatividad de jóvenes y adultos: un estudio de caso Éducation, apprentissage et créativité des jeunes et des adultes: une étude de cas Educação de jovens e adultos, aprendizagem e criatividade: um estudo de caso |
title |
Youth and adult education, learning and creativity: a case study |
spellingShingle |
Youth and adult education, learning and creativity: a case study Kessler de Azambuja, Isabella Aprendizagem Constituição da subjetividade Criatividade Educação de Jovens e Adultos Aprendizaje Constitución de la subjetividad La creatividad Educación de jóvenes y adultos Learning Constitution of subjectivity Creativity Youth and Adult Education |
title_short |
Youth and adult education, learning and creativity: a case study |
title_full |
Youth and adult education, learning and creativity: a case study |
title_fullStr |
Youth and adult education, learning and creativity: a case study |
title_full_unstemmed |
Youth and adult education, learning and creativity: a case study |
title_sort |
Youth and adult education, learning and creativity: a case study |
author |
Kessler de Azambuja, Isabella |
author_facet |
Kessler de Azambuja, Isabella Rozek, Marlene |
author_role |
author |
author2 |
Rozek, Marlene |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Kessler de Azambuja, Isabella Rozek, Marlene |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Aprendizagem Constituição da subjetividade Criatividade Educação de Jovens e Adultos Aprendizaje Constitución de la subjetividad La creatividad Educación de jóvenes y adultos Learning Constitution of subjectivity Creativity Youth and Adult Education |
topic |
Aprendizagem Constituição da subjetividade Criatividade Educação de Jovens e Adultos Aprendizaje Constitución de la subjetividad La creatividad Educación de jóvenes y adultos Learning Constitution of subjectivity Creativity Youth and Adult Education |
description |
This article aims to analyze how creativity is produced and expressed in the subjective productions of a student of youth and adult education in the learning processes. We seek to understand the education of youth and adults in their pedagogical and cultural idiosyncrasies from González Rey's Subjectivity Theory perspective. As a methodology, we use the Constructive-Interpretive Methodology. The case discussed highlights the importance of creativity and imagination as functions of subjective development, related to the development of subjective senses of individualization and future vision, in relation with the process of learning in different spaces. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-10-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/29207 10.26512/lc.v26.2020.29207 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/29207 |
identifier_str_mv |
10.26512/lc.v26.2020.29207 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/29207/27705 https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/29207/32330 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Isabella Kessler de Azambuja, Marlene Rozek http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Isabella Kessler de Azambuja, Marlene Rozek http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e29207 Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (ene-dic); e29207 Linhas Críticas; v. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e29207 1981-0431 1516-4896 10.26512/lc.v26i0 reponame:Linhas Críticas (Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UnB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UnB |
institution |
UnB |
reponame_str |
Linhas Críticas (Online) |
collection |
Linhas Críticas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
rvlinhas@unb.br|| |
_version_ |
1797053653381545984 |