Education and diversity: the anti-gender hunt and the case of the Eccoprime School
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/40568 |
Resumo: | The objective of this paper is to analyze the construction of an anti-gender offensive by the educational institution Eccoprime, which operated in counterpoint to the Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender, Transsexual and Intersex (LGBTI+) Pride month. We adopted a qualitative approach and made use of a documental and bibliographical research, which is methodologically anchored in content analysis, subsidized by the analysis of virtual social networks. As considerations, we identified that the advances of educational public policies regarding respect for diversity have been strongly opposed by a moralist, neoconservative and religious fundamentalist offensive. |
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Education and diversity: the anti-gender hunt and the case of the Eccoprime School Educación y diversidad: la cacería antigénero y el caso de la Escuela EccoprimeEducação e diversidade: a caçada antigênero e o caso da Escola EccoprimeGêneroEducaçãoConservadorismoRedes sociaisLGBTfobiaGéneroEducaciónConservadurismoRedes socialesLGBTfobiaGenderEducationConservatismSocial networksLGBTphobiaThe objective of this paper is to analyze the construction of an anti-gender offensive by the educational institution Eccoprime, which operated in counterpoint to the Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender, Transsexual and Intersex (LGBTI+) Pride month. We adopted a qualitative approach and made use of a documental and bibliographical research, which is methodologically anchored in content analysis, subsidized by the analysis of virtual social networks. As considerations, we identified that the advances of educational public policies regarding respect for diversity have been strongly opposed by a moralist, neoconservative and religious fundamentalist offensive.El objetivo de este trabajo es analizar la construcción de una ofensiva antigénero por parte de la institución educativa Eccoprime, que operó en contraposición al mes del Orgullo Lesbianas, Gays, Bisexuales, Travestis, Transexuales e Intersexuales (LGBTI+). Adoptamos un enfoque cualitativo y recurrimos a una investigación documental y bibliográfica, anclada metodológicamente en el análisis de contenido, subvencionado por el análisis de las redes sociales virtuales. Como consideraciones, identificamos que los avances de las políticas públicas educativas en materia de respeto a la diversidad han tenido una fuerte oposición por parte de una ofensiva moralista, neoconservadora y fundamentalista religiosa.O objetivo deste trabalho é de analisar a construção de uma ofensiva antigênero pela instituição educacional Eccoprime, que se operou em contraponto ao mês do Orgulho Lésbico, Gay, Bissexual, Travesti, Transexual e Intersexual (LGBTI+). Adotamos a abordagem qualitativa e nos valemos de uma pesquisa documental e bibliográfica, que se ancora metodologicamente na análise de conteúdo, subsidiada pela análise de redes sociais virtuais. Constatamos que os avanços de políticas públicas educacionais, no que se refere ao respeito à diversidade, têm sido fortemente combatidos por uma ofensiva moralista, neoconservadora e fundamentalista religiosa.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2022-04-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4056810.26512/lc28202240568Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, year 2022 (jan-dec); e40568Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volumen 28, año 2022 (jan-dic); e40568Linhas Críticas; v. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, ano 2022 (jan-dez); e405681981-04311516-489610.26512/lc.v28ireponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/40568/32914https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/40568/32915Copyright (c) 2022 Regina Alice Rodrigues Araújo Costa, Marcia Andréa Mata Coêlho, Maria das Graças Gonçalves Vieira Guerrahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Regina Alice Rodrigues AraújoCoêlho, Marcia Andréa MataGuerra, Maria das Graças Gonçalves Vieira2022-04-07T13:54:39Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/40568Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-04-07T13:54:39Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
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