Branding of Community Bases: the case of the Ponta do Tubarão Reserve - RN, Brazil
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Cenário |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/43571 |
Resumo: | The present study aims to understand the relationship of attachment to the place existing between the community resident and the Ponta do Tubarão-RN State Sustainable Development Reserve (RDSEPT), with the purpose of creating a tourist brand. The creation of the RDSEPT in 2003 was due to the force and insistence of its residents, much more than the action of the government. As for the methodology, the research was characterized as descriptive-exploratory, with a qualitative approach using bibliographic and documental analysis. The data, analyzed through content analysis, revealed a high level of attachment of local actors to the communities where they live, guiding future studies by the public authorities so that the destination brand can be created, since for the success of Place Branding a destination is necessary for local actors to have an identity, making it an authentic place. |
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Branding of Community Bases: the case of the Ponta do Tubarão Reserve - RN, BrazilBranding de Bases Comunitarias: el caso de la Reserva Ponta do Tubarão - RN, BrasilBranding de Bases Comunitárias: o caso da Reserva Ponta do Tubarão - RN, Brasil: the case of the Ponta do Tubarão Reserve - RN, BrazilTurismo de Base ComunitáriaMarketing TurísticoPlace BrandingPlace AttachmentTurismo de Base ComunitariaMarketing TurísticoPlace BrandingPlace AttachmentCommunity-Based TourismTourism MarketingPlace BrandingPlace AttachmentThe present study aims to understand the relationship of attachment to the place existing between the community resident and the Ponta do Tubarão-RN State Sustainable Development Reserve (RDSEPT), with the purpose of creating a tourist brand. The creation of the RDSEPT in 2003 was due to the force and insistence of its residents, much more than the action of the government. As for the methodology, the research was characterized as descriptive-exploratory, with a qualitative approach using bibliographic and documental analysis. The data, analyzed through content analysis, revealed a high level of attachment of local actors to the communities where they live, guiding future studies by the public authorities so that the destination brand can be created, since for the success of Place Branding a destination is necessary for local actors to have an identity, making it an authentic place.El presente estudio tiene como objetivo comprender la relación de apego al lugar existente entre el residente de la comunidad y la Reserva Estatal de Desarrollo Sostenible Ponta do Tubarão-RN (RDSEPT), con el objetivo de crear una marca turística. La creación del RDSEPT en 2003 se debió a la fuerza e insistencia de sus vecinos, mucho más que a la acción del gobierno. En cuanto a la metodología, la investigación se caracterizó como descriptiva-exploratoria, con abordaje cualitativo utilizando análisis bibliográfico y documental. Los datos, analizados a través del análisis de contenido, revelaron un alto nivel de apego de los actores locales a las comunidades donde viven, orientando futuros estudios por parte de las autoridades públicas para que se pueda crear la marca de destino, ya que para el éxito del Place Branding un destino es necesaria para que los actores locales tengan una identidad, convirtiéndolo en un lugar auténtico.O presente estudo tem como objetivo compreender a relação de apego ao lugar existente do residente comunitário com a Reserva de Desenvolvimento Sustentável Estadual Ponta do Tubarão-RN (RDSEPT), com o propósito da criação de uma marca turística. A criação da RDSEPT em 2003 se deu pela força e pela insistência de seus residentes, muito mais do que pela ação do poder público. Quanto à metodologia, a pesquisa foi caracterizada como descritivo-exploratória, com abordagem qualitativa usando-se análise bibliográfica e documental. Os dados, analisados através da análise de conteúdo, revelaram um alto índice de apego dos atores locais às comunidades onde residem, norteando futuros estudos por parte do poder público para que a marca do destino possa ser criada, uma vez que para o sucesso do Place Branding de um destino é necessário que os atores locais tenham identidade, fazendo do mesmo um local autêntico.Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)2022-08-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/4357110.26512/revcenario.v10i1.43571Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 10 No. 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 87-101Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 10 Núm. 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 87-101Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 10 No. 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 87-101Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território ; v. 10 n. 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 87-101Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 10 N.º 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 87-1012318-856110.26512/revistacenario.v10i1reponame:Revista Cenárioinstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/43571/34179Copyright (c) 2022 Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBraga, Maria de FátimaFerreira, Lissa Valéria FernandesBarbosa, José William de Queiroz 2024-04-06T11:46:18Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/43571Revistahttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenariohttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/oai||revistacenario.cet.unb@gmail.com2318-85612318-8561opendoar:2024-04-06T11:46:18Revista Cenário - Universidade de Brasília (UnB)false |
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The present study aims to understand the relationship of attachment to the place existing between the community resident and the Ponta do Tubarão-RN State Sustainable Development Reserve (RDSEPT), with the purpose of creating a tourist brand. The creation of the RDSEPT in 2003 was due to the force and insistence of its residents, much more than the action of the government. As for the methodology, the research was characterized as descriptive-exploratory, with a qualitative approach using bibliographic and documental analysis. The data, analyzed through content analysis, revealed a high level of attachment of local actors to the communities where they live, guiding future studies by the public authorities so that the destination brand can be created, since for the success of Place Branding a destination is necessary for local actors to have an identity, making it an authentic place. |
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