The Impacts of scientific initiation on the graduating students in tourism

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de Oliveira Moreira, Karina
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Silva Amaro, Lorena, Maduro Rosa, Sara, Geovú Esposito, Victor Hugo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Cenário
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/36080
Resumo: The present paper has, as its objective, to portray the experience gained by its authors, concerning the activities performed by the CNPq research group Turismo, Gestão e Territórios (Tourism, Management and Territories), describing the investigation steps and the difficulties developed along the group’s progress. This essay’s methology is an experience report of its authors scientific initiation, during their graduation in tourism in a public university, from March 2019 to July 2020. From these experiences, it’s been possible to live and understand the different methodologies and steps of scientific research within the investigation process. As a result, the importance of the knowledge and experience gained from the initiation, as it influences the tourism graduating student’s academic training, is highlighted.
id UNB-26_a3467bca0d738474e67d5130ab80558f
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/36080
network_acronym_str UNB-26
network_name_str Revista Cenário
repository_id_str
spelling The Impacts of scientific initiation on the graduating students in tourismLos Impactos de la iniciación científica para los estudiantes de graduación en turismoOs Impactos da Iniciação Científica para os Graduandos em TurismoIniciação científicaRelato de experiênciaTurismoEstado do Rio de JaneiroIniciación científicaInforme de experienciaTurismoEstado de Rio de JaneiroScientific initiationExperience reportTourismRio de Janeiro stateThe present paper has, as its objective, to portray the experience gained by its authors, concerning the activities performed by the CNPq research group Turismo, Gestão e Territórios (Tourism, Management and Territories), describing the investigation steps and the difficulties developed along the group’s progress. This essay’s methology is an experience report of its authors scientific initiation, during their graduation in tourism in a public university, from March 2019 to July 2020. From these experiences, it’s been possible to live and understand the different methodologies and steps of scientific research within the investigation process. As a result, the importance of the knowledge and experience gained from the initiation, as it influences the tourism graduating student’s academic training, is highlighted. Este artículo científico tiene como objetivo reportar la experiencia ganada por sus autores a lo largo de las actividades del grupo de investigación científica CNPq, Turismo, Gestão e Territórios (Turismo, Gestión y Territorios), describiendo los pasos escogidos y las dificultades que se pasaron durante el proyecto. La metodología empleada corresponde a un informe de experiencia de la iniciación científica de los autores, durante su graduación en el curso de turismo en una universidad pública, entre marzo de 2019 y junio de 2020. Debido a las experiencias obtenidas, fue posible vivir y comprender las distintas metodologías y etapas de la investigación que existen. A consecuencia, se destaca la importancia de la iniciación científica en el proceso de graduación del estudiante de turismo, debido a los saberes generados y experiencias adquiridas. O presente artigo tem como objetivo relatar a experiência obtida pelos autores, no âmbito das atividades do grupo de pesquisa CNPq Turismo, Gestão e Territórios, descrevendo os passos percorridos e as dificuldades encontradas ao decorrer do projeto. Metodologicamente, o artigo estrutura-se como um relato de experiência de iniciação científica dos autores, durante o curso de graduação em turismo de uma universidade pública, entre março de 2019 a junho de 2020. A partir dessas experiências foi possível vivenciar e compreender as diferentes metodologias e etapas de pesquisa dentro do processo de investigação científica. Como resultado, destaca-se a importância que abrange o conhecimento derivado da iniciação científica no processo de formação do bacharel em turismo, perceptível no saber e experiência adquiridos.Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)2022-09-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/3608010.26512/revcenario.v10i1.36080Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 10 No. 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 102-113Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 10 Núm. 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 102-113Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 10 No. 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 102-113Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território ; v. 10 n. 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 102-113Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 10 N.º 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 102-1132318-856110.26512/revistacenario.v10i1reponame:Revista Cenárioinstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/36080/34930Copyright (c) 2022 Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessde Oliveira Moreira, KarinaSilva Amaro, LorenaMaduro Rosa, SaraGeovú Esposito, Victor Hugo2024-04-06T11:46:18Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/36080Revistahttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenariohttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/oai||revistacenario.cet.unb@gmail.com2318-85612318-8561opendoar:2024-04-06T11:46:18Revista Cenário - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv The Impacts of scientific initiation on the graduating students in tourism
Los Impactos de la iniciación científica para los estudiantes de graduación en turismo
Os Impactos da Iniciação Científica para os Graduandos em Turismo
title The Impacts of scientific initiation on the graduating students in tourism
spellingShingle The Impacts of scientific initiation on the graduating students in tourism
de Oliveira Moreira, Karina
Iniciação científica
Relato de experiência
Turismo
Estado do Rio de Janeiro
Iniciación científica
Informe de experiencia
Turismo
Estado de Rio de Janeiro
Scientific initiation
Experience report
Tourism
Rio de Janeiro state
title_short The Impacts of scientific initiation on the graduating students in tourism
title_full The Impacts of scientific initiation on the graduating students in tourism
title_fullStr The Impacts of scientific initiation on the graduating students in tourism
title_full_unstemmed The Impacts of scientific initiation on the graduating students in tourism
title_sort The Impacts of scientific initiation on the graduating students in tourism
author de Oliveira Moreira, Karina
author_facet de Oliveira Moreira, Karina
Silva Amaro, Lorena
Maduro Rosa, Sara
Geovú Esposito, Victor Hugo
author_role author
author2 Silva Amaro, Lorena
Maduro Rosa, Sara
Geovú Esposito, Victor Hugo
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv de Oliveira Moreira, Karina
Silva Amaro, Lorena
Maduro Rosa, Sara
Geovú Esposito, Victor Hugo
dc.subject.por.fl_str_mv Iniciação científica
Relato de experiência
Turismo
Estado do Rio de Janeiro
Iniciación científica
Informe de experiencia
Turismo
Estado de Rio de Janeiro
Scientific initiation
Experience report
Tourism
Rio de Janeiro state
topic Iniciação científica
Relato de experiência
Turismo
Estado do Rio de Janeiro
Iniciación científica
Informe de experiencia
Turismo
Estado de Rio de Janeiro
Scientific initiation
Experience report
Tourism
Rio de Janeiro state
description The present paper has, as its objective, to portray the experience gained by its authors, concerning the activities performed by the CNPq research group Turismo, Gestão e Territórios (Tourism, Management and Territories), describing the investigation steps and the difficulties developed along the group’s progress. This essay’s methology is an experience report of its authors scientific initiation, during their graduation in tourism in a public university, from March 2019 to July 2020. From these experiences, it’s been possible to live and understand the different methodologies and steps of scientific research within the investigation process. As a result, the importance of the knowledge and experience gained from the initiation, as it influences the tourism graduating student’s academic training, is highlighted.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-09-16
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/36080
10.26512/revcenario.v10i1.36080
url https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/36080
identifier_str_mv 10.26512/revcenario.v10i1.36080
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/36080/34930
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)
publisher.none.fl_str_mv Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)
dc.source.none.fl_str_mv Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 10 No. 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 102-113
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 10 Núm. 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 102-113
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 10 No. 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 102-113
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território ; v. 10 n. 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 102-113
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 10 N.º 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 102-113
2318-8561
10.26512/revistacenario.v10i1
reponame:Revista Cenário
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UNB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UNB
institution UNB
reponame_str Revista Cenário
collection Revista Cenário
repository.name.fl_str_mv Revista Cenário - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv ||revistacenario.cet.unb@gmail.com
_version_ 1797231710388092928