The Impacts of scientific initiation on the graduating students in tourism
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Cenário |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/36080 |
Resumo: | The present paper has, as its objective, to portray the experience gained by its authors, concerning the activities performed by the CNPq research group Turismo, Gestão e Territórios (Tourism, Management and Territories), describing the investigation steps and the difficulties developed along the group’s progress. This essay’s methology is an experience report of its authors scientific initiation, during their graduation in tourism in a public university, from March 2019 to July 2020. From these experiences, it’s been possible to live and understand the different methodologies and steps of scientific research within the investigation process. As a result, the importance of the knowledge and experience gained from the initiation, as it influences the tourism graduating student’s academic training, is highlighted. |
id |
UNB-26_a3467bca0d738474e67d5130ab80558f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/36080 |
network_acronym_str |
UNB-26 |
network_name_str |
Revista Cenário |
repository_id_str |
|
spelling |
The Impacts of scientific initiation on the graduating students in tourismLos Impactos de la iniciación científica para los estudiantes de graduación en turismoOs Impactos da Iniciação Científica para os Graduandos em TurismoIniciação científicaRelato de experiênciaTurismoEstado do Rio de JaneiroIniciación científicaInforme de experienciaTurismoEstado de Rio de JaneiroScientific initiationExperience reportTourismRio de Janeiro stateThe present paper has, as its objective, to portray the experience gained by its authors, concerning the activities performed by the CNPq research group Turismo, Gestão e Territórios (Tourism, Management and Territories), describing the investigation steps and the difficulties developed along the group’s progress. This essay’s methology is an experience report of its authors scientific initiation, during their graduation in tourism in a public university, from March 2019 to July 2020. From these experiences, it’s been possible to live and understand the different methodologies and steps of scientific research within the investigation process. As a result, the importance of the knowledge and experience gained from the initiation, as it influences the tourism graduating student’s academic training, is highlighted. Este artículo científico tiene como objetivo reportar la experiencia ganada por sus autores a lo largo de las actividades del grupo de investigación científica CNPq, Turismo, Gestão e Territórios (Turismo, Gestión y Territorios), describiendo los pasos escogidos y las dificultades que se pasaron durante el proyecto. La metodología empleada corresponde a un informe de experiencia de la iniciación científica de los autores, durante su graduación en el curso de turismo en una universidad pública, entre marzo de 2019 y junio de 2020. Debido a las experiencias obtenidas, fue posible vivir y comprender las distintas metodologías y etapas de la investigación que existen. A consecuencia, se destaca la importancia de la iniciación científica en el proceso de graduación del estudiante de turismo, debido a los saberes generados y experiencias adquiridas. O presente artigo tem como objetivo relatar a experiência obtida pelos autores, no âmbito das atividades do grupo de pesquisa CNPq Turismo, Gestão e Territórios, descrevendo os passos percorridos e as dificuldades encontradas ao decorrer do projeto. Metodologicamente, o artigo estrutura-se como um relato de experiência de iniciação científica dos autores, durante o curso de graduação em turismo de uma universidade pública, entre março de 2019 a junho de 2020. A partir dessas experiências foi possível vivenciar e compreender as diferentes metodologias e etapas de pesquisa dentro do processo de investigação científica. Como resultado, destaca-se a importância que abrange o conhecimento derivado da iniciação científica no processo de formação do bacharel em turismo, perceptível no saber e experiência adquiridos.Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)2022-09-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/3608010.26512/revcenario.v10i1.36080Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 10 No. 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 102-113Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 10 Núm. 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 102-113Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 10 No. 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 102-113Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território ; v. 10 n. 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 102-113Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 10 N.º 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 102-1132318-856110.26512/revistacenario.v10i1reponame:Revista Cenárioinstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/36080/34930Copyright (c) 2022 Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessde Oliveira Moreira, KarinaSilva Amaro, LorenaMaduro Rosa, SaraGeovú Esposito, Victor Hugo2024-04-06T11:46:18Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/36080Revistahttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenariohttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/oai||revistacenario.cet.unb@gmail.com2318-85612318-8561opendoar:2024-04-06T11:46:18Revista Cenário - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Impacts of scientific initiation on the graduating students in tourism Los Impactos de la iniciación científica para los estudiantes de graduación en turismo Os Impactos da Iniciação Científica para os Graduandos em Turismo |
title |
The Impacts of scientific initiation on the graduating students in tourism |
spellingShingle |
The Impacts of scientific initiation on the graduating students in tourism de Oliveira Moreira, Karina Iniciação científica Relato de experiência Turismo Estado do Rio de Janeiro Iniciación científica Informe de experiencia Turismo Estado de Rio de Janeiro Scientific initiation Experience report Tourism Rio de Janeiro state |
title_short |
The Impacts of scientific initiation on the graduating students in tourism |
title_full |
The Impacts of scientific initiation on the graduating students in tourism |
title_fullStr |
The Impacts of scientific initiation on the graduating students in tourism |
title_full_unstemmed |
The Impacts of scientific initiation on the graduating students in tourism |
title_sort |
The Impacts of scientific initiation on the graduating students in tourism |
author |
de Oliveira Moreira, Karina |
author_facet |
de Oliveira Moreira, Karina Silva Amaro, Lorena Maduro Rosa, Sara Geovú Esposito, Victor Hugo |
author_role |
author |
author2 |
Silva Amaro, Lorena Maduro Rosa, Sara Geovú Esposito, Victor Hugo |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Oliveira Moreira, Karina Silva Amaro, Lorena Maduro Rosa, Sara Geovú Esposito, Victor Hugo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Iniciação científica Relato de experiência Turismo Estado do Rio de Janeiro Iniciación científica Informe de experiencia Turismo Estado de Rio de Janeiro Scientific initiation Experience report Tourism Rio de Janeiro state |
topic |
Iniciação científica Relato de experiência Turismo Estado do Rio de Janeiro Iniciación científica Informe de experiencia Turismo Estado de Rio de Janeiro Scientific initiation Experience report Tourism Rio de Janeiro state |
description |
The present paper has, as its objective, to portray the experience gained by its authors, concerning the activities performed by the CNPq research group Turismo, Gestão e Territórios (Tourism, Management and Territories), describing the investigation steps and the difficulties developed along the group’s progress. This essay’s methology is an experience report of its authors scientific initiation, during their graduation in tourism in a public university, from March 2019 to July 2020. From these experiences, it’s been possible to live and understand the different methodologies and steps of scientific research within the investigation process. As a result, the importance of the knowledge and experience gained from the initiation, as it influences the tourism graduating student’s academic training, is highlighted. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-09-16 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/36080 10.26512/revcenario.v10i1.36080 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/36080 |
identifier_str_mv |
10.26512/revcenario.v10i1.36080 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/36080/34930 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB) |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 10 No. 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 102-113 Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 10 Núm. 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 102-113 Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 10 No. 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 102-113 Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território ; v. 10 n. 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 102-113 Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 10 N.º 1 (2022): Desde 2022 em fluxo contínuo; 102-113 2318-8561 10.26512/revistacenario.v10i1 reponame:Revista Cenário instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UNB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UNB |
institution |
UNB |
reponame_str |
Revista Cenário |
collection |
Revista Cenário |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Cenário - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistacenario.cet.unb@gmail.com |
_version_ |
1797231710388092928 |