English language learning processes as a foreign language: one way path
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2003 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/36672 |
Resumo: | Through an ethnographic view this article reports the observation of English lessons in four groups in three different institutions: public school, private school and English course in the city of São Paulo. The aim of this project is to show the problematic of lack of motivation in English lessons in general as an impediment of the foreign language learning, what may be caused by the one-way direction of the lesson, from the book to the student. |
id |
UNB-30_9fa3ef2e51c0f247f0c6a6cfe58fc8d5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/36672 |
network_acronym_str |
UNB-30 |
network_name_str |
Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
repository_id_str |
|
spelling |
English language learning processes as a foreign language: one way pathProcessos de aprendizagem de língua inglesa como língua estrangeira: caminho de mão únicamotivaçãoaprendizadoconteúdoparticipaçãodesmotivaçãomotivationlearningcontentparticipationdemotivationThrough an ethnographic view this article reports the observation of English lessons in four groups in three different institutions: public school, private school and English course in the city of São Paulo. The aim of this project is to show the problematic of lack of motivation in English lessons in general as an impediment of the foreign language learning, what may be caused by the one-way direction of the lesson, from the book to the student.Através de uma visão etnográfica, este trabalho se constitui de um relato de aulas de inglês observadas em 4 grupos situados em 3 ambientes diferentes: - escola pública, escola particular e curso de idiomas, todos na cidade de São Paulo; o objeto de estudo é tentar traçar a problemática da falta de motivação dos alunos nas aulas de inglês nas três instituições como impedimento na aprendizagem do idioma, bem como alertar para o fato disso ser causado pela própria dinâmica de aula que geralmente se movimenta numa mão única - do livro para o aluno.Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada2003-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/36672Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; Vol. 2 No. 1 (2003); 23-38Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; v. 2 n. 1 (2003); 23-382237-09511677-9770reponame:Revista Horizontes de Linguística Aplicadainstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/36672/29002Copyright (c) 2021 Revista Horizontes de Linguistica Aplicadahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCastro, Regina Áurea Leão de 2021-02-25T18:32:28Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/36672Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/oaihorizontesla@gmail.com2237-09511677-9770opendoar:2023-01-13T09:49:32.081757Revista Horizontes de Linguística Aplicada - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
English language learning processes as a foreign language: one way path Processos de aprendizagem de língua inglesa como língua estrangeira: caminho de mão única |
title |
English language learning processes as a foreign language: one way path |
spellingShingle |
English language learning processes as a foreign language: one way path Castro, Regina Áurea Leão de motivação aprendizado conteúdo participação desmotivação motivation learning content participation demotivation |
title_short |
English language learning processes as a foreign language: one way path |
title_full |
English language learning processes as a foreign language: one way path |
title_fullStr |
English language learning processes as a foreign language: one way path |
title_full_unstemmed |
English language learning processes as a foreign language: one way path |
title_sort |
English language learning processes as a foreign language: one way path |
author |
Castro, Regina Áurea Leão de |
author_facet |
Castro, Regina Áurea Leão de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Castro, Regina Áurea Leão de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
motivação aprendizado conteúdo participação desmotivação motivation learning content participation demotivation |
topic |
motivação aprendizado conteúdo participação desmotivação motivation learning content participation demotivation |
description |
Through an ethnographic view this article reports the observation of English lessons in four groups in three different institutions: public school, private school and English course in the city of São Paulo. The aim of this project is to show the problematic of lack of motivation in English lessons in general as an impediment of the foreign language learning, what may be caused by the one-way direction of the lesson, from the book to the student. |
publishDate |
2003 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2003-06-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/36672 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/36672 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/36672/29002 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; Vol. 2 No. 1 (2003); 23-38 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; v. 2 n. 1 (2003); 23-38 2237-0951 1677-9770 reponame:Revista Horizontes de Linguística Aplicada instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UNB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UNB |
institution |
UNB |
reponame_str |
Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
collection |
Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Horizontes de Linguística Aplicada - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
horizontesla@gmail.com |
_version_ |
1797051344710795264 |