English language learning processes as a foreign language: one way path

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Castro, Regina Áurea Leão de
Data de Publicação: 2003
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Horizontes de Linguística Aplicada
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/36672
Resumo: Through an ethnographic view this article reports the observation of English lessons in four groups in three different institutions: public school, private school and English course in the city of São Paulo. The aim of this project is to show the problematic of lack of motivation in English lessons in general as an impediment of the foreign language learning, what may be caused by the one-way direction of the lesson, from the book to the student.
id UNB-30_9fa3ef2e51c0f247f0c6a6cfe58fc8d5
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/36672
network_acronym_str UNB-30
network_name_str Revista Horizontes de Linguística Aplicada
repository_id_str
spelling English language learning processes as a foreign language: one way pathProcessos de aprendizagem de língua inglesa como língua estrangeira: caminho de mão únicamotivaçãoaprendizadoconteúdoparticipaçãodesmotivaçãomotivationlearningcontentparticipationdemotivationThrough an ethnographic view this article reports the observation of English lessons in four groups in three different institutions: public school, private school and English course in the city of São Paulo. The aim of this project is to show the problematic of lack of motivation in English lessons in general as an impediment of the foreign language learning, what may be caused by the one-way direction of the lesson, from the book to the student.Através de uma visão etnográfica, este trabalho se constitui de um relato de aulas de inglês observadas em 4 grupos situados em 3 ambientes diferentes: - escola pública, escola particular e curso de idiomas, todos na cidade de São Paulo; o objeto de estudo é tentar traçar a problemática da falta de motivação dos alunos nas aulas de inglês nas três instituições como impedimento na aprendizagem do idioma, bem como alertar para o fato disso ser causado pela própria dinâmica de aula que geralmente se movimenta numa mão única - do livro para o aluno.Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada2003-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/36672Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; Vol. 2 No. 1 (2003); 23-38Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; v. 2 n. 1 (2003); 23-382237-09511677-9770reponame:Revista Horizontes de Linguística Aplicadainstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/36672/29002Copyright (c) 2021 Revista Horizontes de Linguistica Aplicadahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCastro, Regina Áurea Leão de 2021-02-25T18:32:28Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/36672Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/oaihorizontesla@gmail.com2237-09511677-9770opendoar:2023-01-13T09:49:32.081757Revista Horizontes de Linguística Aplicada - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv English language learning processes as a foreign language: one way path
Processos de aprendizagem de língua inglesa como língua estrangeira: caminho de mão única
title English language learning processes as a foreign language: one way path
spellingShingle English language learning processes as a foreign language: one way path
Castro, Regina Áurea Leão de
motivação
aprendizado
conteúdo
participação
desmotivação
motivation
learning
content
participation
demotivation
title_short English language learning processes as a foreign language: one way path
title_full English language learning processes as a foreign language: one way path
title_fullStr English language learning processes as a foreign language: one way path
title_full_unstemmed English language learning processes as a foreign language: one way path
title_sort English language learning processes as a foreign language: one way path
author Castro, Regina Áurea Leão de
author_facet Castro, Regina Áurea Leão de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Castro, Regina Áurea Leão de
dc.subject.por.fl_str_mv motivação
aprendizado
conteúdo
participação
desmotivação
motivation
learning
content
participation
demotivation
topic motivação
aprendizado
conteúdo
participação
desmotivação
motivation
learning
content
participation
demotivation
description Through an ethnographic view this article reports the observation of English lessons in four groups in three different institutions: public school, private school and English course in the city of São Paulo. The aim of this project is to show the problematic of lack of motivation in English lessons in general as an impediment of the foreign language learning, what may be caused by the one-way direction of the lesson, from the book to the student.
publishDate 2003
dc.date.none.fl_str_mv 2003-06-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/36672
url https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/36672
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/36672/29002
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada
publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada
dc.source.none.fl_str_mv Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; Vol. 2 No. 1 (2003); 23-38
Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; v. 2 n. 1 (2003); 23-38
2237-0951
1677-9770
reponame:Revista Horizontes de Linguística Aplicada
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UNB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UNB
institution UNB
reponame_str Revista Horizontes de Linguística Aplicada
collection Revista Horizontes de Linguística Aplicada
repository.name.fl_str_mv Revista Horizontes de Linguística Aplicada - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv horizontesla@gmail.com
_version_ 1797051344710795264