Peer assessment and young English language learners
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/38980 |
Resumo: | Research in assessment for learning in the area of foreign language teaching for children in Brazil are moving forward very slowly (QUEVEDO-CAMARGO; SCARAMUCCI, 2018). Consequently, teachers’ assessment literacy is also insufficient given the circumstances of the increase of foreign language teaching for children from the first years of elementary school (TONELLI; QUEVEDO-CAMARGO, 2019). With that in mind, the objective of this study is to present the conceptions of assessment for learning and peer assessment and how they connect to each other. Yet, it is indicated the strengths and weaknesses from using the “Two stars and a wish” peer assessment in the Language Lab from a university from the north of Paraná State context, through a practical example applied in 2021remotely during the pandemics of Coronavirus. Lastly, I indicate suggestions to solve found problems. Keywords: Peer-assessment; English for children; Assessment for learning. |
id |
UNB-30_acac565081411711ae506e8ab6c4ee9b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/38980 |
network_acronym_str |
UNB-30 |
network_name_str |
Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
repository_id_str |
|
spelling |
Peer assessment and young English language learnersA avaliação por pares com crianças aprendizes de língua inglesaAvaliação por paresLíngua inglesa para criançasAvaliação para a aprendizagemPeer-assessmentEnglish for children Assessment for learningResearch in assessment for learning in the area of foreign language teaching for children in Brazil are moving forward very slowly (QUEVEDO-CAMARGO; SCARAMUCCI, 2018). Consequently, teachers’ assessment literacy is also insufficient given the circumstances of the increase of foreign language teaching for children from the first years of elementary school (TONELLI; QUEVEDO-CAMARGO, 2019). With that in mind, the objective of this study is to present the conceptions of assessment for learning and peer assessment and how they connect to each other. Yet, it is indicated the strengths and weaknesses from using the “Two stars and a wish” peer assessment in the Language Lab from a university from the north of Paraná State context, through a practical example applied in 2021remotely during the pandemics of Coronavirus. Lastly, I indicate suggestions to solve found problems. Keywords: Peer-assessment; English for children; Assessment for learning.As pesquisas em avaliação para a aprendizagem na área de ensino de línguas estrangeiras para crianças no Brasil ainda estão caminhando a passos lentos (QUEVEDO-CAMARGO; SCARAMUCCI, 2018). Como consequência, o letramento de professores nesta área também é insuficiente dadas as circunstâncias do aumento na oferta de ensino de línguas nos anos iniciais do Ensino Fundamental (TONELLI; QUEVEDO-CAMARGO, 2019). Com isso em mente, o objetivo deste estudo é apresentar as concepções de avaliação para a aprendizagem e avaliação por pares e como elas se conectam. Ainda, evidencia-se os pontos fortes e fracos da avaliação por pares “Two stars and a wish” no contexto do Laboratório de Línguas de uma universidade do norte do Estado do Paraná, através de um exemplo prático aplicado no ano de 2021 de maneira remota durante a pandemia do Coronavírus. Por fim, são apontadas sugestões para solucionar os problemas encontrados. Palavras-chave: Avaliação por pares; Língua inglesa para crianças; Avaliação para a aprendizagem.Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada2021-11-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/3898010.26512/rhla.v20i2.38980Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; Vol. 20 No. 2 (2021): Fluxo contínuo; AG3Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; v. 20 n. 2 (2021): Fluxo contínuo; AG32237-09511677-977010.26512/rhla.v20i2reponame:Revista Horizontes de Linguística Aplicadainstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/38980/31654Copyright (c) 2021 Revista Horizontes de Linguistica Aplicadahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRossafa Tavares Balbino, ThaisReichert Assunção Tonelli, Juliana 2021-12-13T13:42:22Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/38980Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/oaihorizontesla@gmail.com2237-09511677-9770opendoar:2023-01-13T09:49:33.133201Revista Horizontes de Linguística Aplicada - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Peer assessment and young English language learners A avaliação por pares com crianças aprendizes de língua inglesa |
title |
Peer assessment and young English language learners |
spellingShingle |
Peer assessment and young English language learners Rossafa Tavares Balbino, Thais Avaliação por pares Língua inglesa para crianças Avaliação para a aprendizagem Peer-assessment English for children Assessment for learning |
title_short |
Peer assessment and young English language learners |
title_full |
Peer assessment and young English language learners |
title_fullStr |
Peer assessment and young English language learners |
title_full_unstemmed |
Peer assessment and young English language learners |
title_sort |
Peer assessment and young English language learners |
author |
Rossafa Tavares Balbino, Thais |
author_facet |
Rossafa Tavares Balbino, Thais Reichert Assunção Tonelli, Juliana |
author_role |
author |
author2 |
Reichert Assunção Tonelli, Juliana |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rossafa Tavares Balbino, Thais Reichert Assunção Tonelli, Juliana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Avaliação por pares Língua inglesa para crianças Avaliação para a aprendizagem Peer-assessment English for children Assessment for learning |
topic |
Avaliação por pares Língua inglesa para crianças Avaliação para a aprendizagem Peer-assessment English for children Assessment for learning |
description |
Research in assessment for learning in the area of foreign language teaching for children in Brazil are moving forward very slowly (QUEVEDO-CAMARGO; SCARAMUCCI, 2018). Consequently, teachers’ assessment literacy is also insufficient given the circumstances of the increase of foreign language teaching for children from the first years of elementary school (TONELLI; QUEVEDO-CAMARGO, 2019). With that in mind, the objective of this study is to present the conceptions of assessment for learning and peer assessment and how they connect to each other. Yet, it is indicated the strengths and weaknesses from using the “Two stars and a wish” peer assessment in the Language Lab from a university from the north of Paraná State context, through a practical example applied in 2021remotely during the pandemics of Coronavirus. Lastly, I indicate suggestions to solve found problems. Keywords: Peer-assessment; English for children; Assessment for learning. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-11-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/38980 10.26512/rhla.v20i2.38980 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/38980 |
identifier_str_mv |
10.26512/rhla.v20i2.38980 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/38980/31654 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; Vol. 20 No. 2 (2021): Fluxo contínuo; AG3 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; v. 20 n. 2 (2021): Fluxo contínuo; AG3 2237-0951 1677-9770 10.26512/rhla.v20i2 reponame:Revista Horizontes de Linguística Aplicada instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UNB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UNB |
institution |
UNB |
reponame_str |
Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
collection |
Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Horizontes de Linguística Aplicada - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
horizontesla@gmail.com |
_version_ |
1797051344741203968 |