Peer assessment and young English language learners

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rossafa Tavares Balbino, Thais
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Reichert Assunção Tonelli, Juliana
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Horizontes de Linguística Aplicada
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/38980
Resumo: Research in assessment for learning in the area of foreign language teaching for children in Brazil are moving forward very slowly (QUEVEDO-CAMARGO; SCARAMUCCI, 2018). Consequently, teachers’ assessment literacy is also insufficient given the circumstances of the increase of foreign language teaching for children from the first years of elementary school (TONELLI; QUEVEDO-CAMARGO, 2019). With that in mind, the objective of this study is to present the conceptions of assessment for learning and peer assessment and how they connect to each other. Yet, it is indicated the strengths and weaknesses from using the “Two stars and a wish” peer assessment in the Language Lab from a university from the north of Paraná State context, through a practical example applied in 2021remotely during the pandemics of Coronavirus. Lastly, I indicate suggestions to solve found problems. Keywords: Peer-assessment; English for children; Assessment for learning.
id UNB-30_acac565081411711ae506e8ab6c4ee9b
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/38980
network_acronym_str UNB-30
network_name_str Revista Horizontes de Linguística Aplicada
repository_id_str
spelling Peer assessment and young English language learnersA avaliação por pares com crianças aprendizes de língua inglesaAvaliação por paresLíngua inglesa para criançasAvaliação para a aprendizagemPeer-assessmentEnglish for children Assessment for learningResearch in assessment for learning in the area of foreign language teaching for children in Brazil are moving forward very slowly (QUEVEDO-CAMARGO; SCARAMUCCI, 2018). Consequently, teachers’ assessment literacy is also insufficient given the circumstances of the increase of foreign language teaching for children from the first years of elementary school (TONELLI; QUEVEDO-CAMARGO, 2019). With that in mind, the objective of this study is to present the conceptions of assessment for learning and peer assessment and how they connect to each other. Yet, it is indicated the strengths and weaknesses from using the “Two stars and a wish” peer assessment in the Language Lab from a university from the north of Paraná State context, through a practical example applied in 2021remotely during the pandemics of Coronavirus. Lastly, I indicate suggestions to solve found problems. Keywords: Peer-assessment; English for children; Assessment for learning.As pesquisas em avaliação para a aprendizagem na área de ensino de línguas estrangeiras para crianças no Brasil ainda estão caminhando a passos lentos (QUEVEDO-CAMARGO; SCARAMUCCI, 2018). Como consequência, o letramento de professores nesta área também é insuficiente dadas as circunstâncias do aumento na oferta de ensino de línguas nos anos iniciais do Ensino Fundamental (TONELLI; QUEVEDO-CAMARGO, 2019). Com isso em mente, o objetivo deste estudo é apresentar as concepções de avaliação para a aprendizagem e avaliação por pares e como elas se conectam. Ainda, evidencia-se os pontos fortes e fracos da avaliação por pares “Two stars and a wish” no contexto do Laboratório de Línguas de uma universidade do norte do Estado do Paraná, através de um exemplo prático aplicado no ano de 2021 de maneira remota durante a pandemia do Coronavírus. Por fim, são apontadas sugestões para solucionar os problemas encontrados. Palavras-chave: Avaliação por pares; Língua inglesa para crianças; Avaliação para a aprendizagem.Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada2021-11-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/3898010.26512/rhla.v20i2.38980Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; Vol. 20 No. 2 (2021): Fluxo contínuo; AG3Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; v. 20 n. 2 (2021): Fluxo contínuo; AG32237-09511677-977010.26512/rhla.v20i2reponame:Revista Horizontes de Linguística Aplicadainstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/38980/31654Copyright (c) 2021 Revista Horizontes de Linguistica Aplicadahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRossafa Tavares Balbino, ThaisReichert Assunção Tonelli, Juliana 2021-12-13T13:42:22Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/38980Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/oaihorizontesla@gmail.com2237-09511677-9770opendoar:2023-01-13T09:49:33.133201Revista Horizontes de Linguística Aplicada - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Peer assessment and young English language learners
A avaliação por pares com crianças aprendizes de língua inglesa
title Peer assessment and young English language learners
spellingShingle Peer assessment and young English language learners
Rossafa Tavares Balbino, Thais
Avaliação por pares
Língua inglesa para crianças
Avaliação para a aprendizagem
Peer-assessment
English for children
Assessment for learning
title_short Peer assessment and young English language learners
title_full Peer assessment and young English language learners
title_fullStr Peer assessment and young English language learners
title_full_unstemmed Peer assessment and young English language learners
title_sort Peer assessment and young English language learners
author Rossafa Tavares Balbino, Thais
author_facet Rossafa Tavares Balbino, Thais
Reichert Assunção Tonelli, Juliana
author_role author
author2 Reichert Assunção Tonelli, Juliana
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rossafa Tavares Balbino, Thais
Reichert Assunção Tonelli, Juliana
dc.subject.por.fl_str_mv Avaliação por pares
Língua inglesa para crianças
Avaliação para a aprendizagem
Peer-assessment
English for children
Assessment for learning
topic Avaliação por pares
Língua inglesa para crianças
Avaliação para a aprendizagem
Peer-assessment
English for children
Assessment for learning
description Research in assessment for learning in the area of foreign language teaching for children in Brazil are moving forward very slowly (QUEVEDO-CAMARGO; SCARAMUCCI, 2018). Consequently, teachers’ assessment literacy is also insufficient given the circumstances of the increase of foreign language teaching for children from the first years of elementary school (TONELLI; QUEVEDO-CAMARGO, 2019). With that in mind, the objective of this study is to present the conceptions of assessment for learning and peer assessment and how they connect to each other. Yet, it is indicated the strengths and weaknesses from using the “Two stars and a wish” peer assessment in the Language Lab from a university from the north of Paraná State context, through a practical example applied in 2021remotely during the pandemics of Coronavirus. Lastly, I indicate suggestions to solve found problems. Keywords: Peer-assessment; English for children; Assessment for learning.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-11-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/38980
10.26512/rhla.v20i2.38980
url https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/38980
identifier_str_mv 10.26512/rhla.v20i2.38980
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/38980/31654
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada
publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada
dc.source.none.fl_str_mv Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; Vol. 20 No. 2 (2021): Fluxo contínuo; AG3
Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; v. 20 n. 2 (2021): Fluxo contínuo; AG3
2237-0951
1677-9770
10.26512/rhla.v20i2
reponame:Revista Horizontes de Linguística Aplicada
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UNB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UNB
institution UNB
reponame_str Revista Horizontes de Linguística Aplicada
collection Revista Horizontes de Linguística Aplicada
repository.name.fl_str_mv Revista Horizontes de Linguística Aplicada - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv horizontesla@gmail.com
_version_ 1797051344741203968