Exploring the principles of English assessment instruments

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Larenas, Claudio Díaz
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Díaz, Alan Jara, Orellana, Yesenia Rosales, Villalón, María José Sanhueza
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
spa
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2851
Resumo: The instruments language teachers employ to assess student learning are rarely studied and they constitute a significant source of input of how learning and teaching are conceived. The aim of this research is to analyze 205 assessment instruments created by English teachers. This is an exploratory case study, in which the assessment principles of Authenticity, Validity, Fairness, Reliability and Practicality were analyzed within the context of the assessment instruments. The 205 assessment instruments were analyzed by using an analytic rubric, which considered the language assessment principles as criteria. Through the different analyses, it is possible to conclude that traditional assessment was favoured over authentic assessment and four different clusters reveal that language assessment principles manifest in different degrees in each type of instrument. Interestingly, although language learning is mainly about how people try to communicate with others, teachers are still stressing the assessment of grammar and vocabulary knowledge instead of helping students develop the skill of foreign language communication through key authentic assessment, self-assessment and peer-assessment techniques and procedures.
id CESGRANRIO_f58af19ce6f1dfa079144fd151da5e0c
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/2851
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling Exploring the principles of English assessment instrumentsExploração de instrumentos de avaliação de idiomas e seus princípiosExplorando los principios de los instrumentos de evaluación del inglésLanguage assessmentLanguage Assessment; Assessment Instruments; Assessment Principles; Teachers; EnglishAvaliação; Ferramentas de Avaliação; Princípios de Avaliação Linguística; Professores; InglesesEvaluación; Instrumentos de Evaluación; Principios de Evaluación del Idioma; Profesorado; InglésThe instruments language teachers employ to assess student learning are rarely studied and they constitute a significant source of input of how learning and teaching are conceived. The aim of this research is to analyze 205 assessment instruments created by English teachers. This is an exploratory case study, in which the assessment principles of Authenticity, Validity, Fairness, Reliability and Practicality were analyzed within the context of the assessment instruments. The 205 assessment instruments were analyzed by using an analytic rubric, which considered the language assessment principles as criteria. Through the different analyses, it is possible to conclude that traditional assessment was favoured over authentic assessment and four different clusters reveal that language assessment principles manifest in different degrees in each type of instrument. Interestingly, although language learning is mainly about how people try to communicate with others, teachers are still stressing the assessment of grammar and vocabulary knowledge instead of helping students develop the skill of foreign language communication through key authentic assessment, self-assessment and peer-assessment techniques and procedures.Os instrumentos que os professores de línguas utilizam para avaliar a aprendizagem dos alunos raramente são estudados e são uma fonte significativa de informações sobre como a aprendizagem e o ensino são concebidos. O objetivo da pesquisa é analisar 205 instrumentos de avaliação fornecidos por professores de inglês. Este é um estudo de caso exploratório, onde os princípios de avaliação da linguagem analisados foram Autenticidade, Validade, Equidade, Confiabilidade e Praticidade. Estes 205 instrumentos de avaliação foram analisados através da utilização de uma rubrica analítica, que considerou os princípios da avaliação linguística como critérios. Por meio das diferentes análises foi possível concluir que a avaliação tradicional é favorecida sobre a avaliação autêntica e quatro agrupamentos diferentes revelam que os princípios de avaliação da linguagem manifestam-se em diferentes graus em cada tipo de instrumento. Curiosamente, embora a aprendizagem de línguas seja principalmente sobre como as pessoas tentam se comunicar com outras, os professores ainda estão enfatizando a avaliação do conhecimento de gramática e vocabulário em vez de ajudar os alunos a desenvolver a habilidade de comunicação em língua estrangeira por meio de técnicas e procedimentos autênticos de avaliação, autoavaliação e coavaliação.Los instrumentos que el profesorado de idiomas emplea para evaluar el aprendizaje son raramente estudiados, y ellos constituyen una fuente significativa de input sobre la forma como se concibe el aprendizaje y la Enseñanza. El propósito de la investigación es analizar 205 instrumentos de evaluación proporcionados por profesores de inglés. Este es un estudio de casos exploratorio, en el cual los principios de evaluación del idioma analizados fueron Autenticidad, Validez, Equidad, Confiabilidad y Practicabilidad. Estos 205 instrumentos de evaluación fueron analizados mediante el uso de una rúbrica analítica, la cual consideró los principios de evaluación del idioma como criterios. Mediante los diferentes análisis presentados en este estudio, es posible concluir que la evaluación tradicional es preferida sobre la evaluación auténtica; además, cuatro diferentes grupos revelan que los principios de evaluación del idioma se manifiestan en diferentes grados en cada tipo de instrumento de evaluación. Interesantemente, aunque el aprendizaje de la lengua consiste principalmente en cómo las personas se comunican con otros, el profesorado aún enfatiza la evaluación de la gramática y el vocabulario en vez de ayudar al estudiantado a desarrollar la habilidad de comunicación en una lengua extranjera mediante técnicas y procedimientos de evaluación auténtica, auto-evaluación y co-evaluación.Fundação CesgranrioThis paper is in the context of the research grants FONDECYT 1191021 entitled Estudio correlacional y propuesta de intervención en evaluación del aprendizaje del inglés: las dimensiones cognitiva, afectiva y social del proceso evaluativo del idioma extranLarenas, Claudio DíazDíaz, Alan JaraOrellana, Yesenia RosalesVillalón, María José Sanhueza2021-04-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/285110.1590/s0104-403620210002902851Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 29, n. 111 (2021): Revista Ensaio Abr./Jun.; 461-4831809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2851/1430https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2851/1431https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2851/1432AmericasDireitos autorais 2021 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-07-02T18:03:19Zoai:ojs.localhost:article/2851Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2021-07-02T18:03:19Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv Exploring the principles of English assessment instruments
Exploração de instrumentos de avaliação de idiomas e seus princípios
Explorando los principios de los instrumentos de evaluación del inglés
title Exploring the principles of English assessment instruments
spellingShingle Exploring the principles of English assessment instruments
Larenas, Claudio Díaz
Language assessment
Language Assessment; Assessment Instruments; Assessment Principles; Teachers; English
Avaliação; Ferramentas de Avaliação; Princípios de Avaliação Linguística; Professores; Ingleses
Evaluación; Instrumentos de Evaluación; Principios de Evaluación del Idioma; Profesorado; Inglés
title_short Exploring the principles of English assessment instruments
title_full Exploring the principles of English assessment instruments
title_fullStr Exploring the principles of English assessment instruments
title_full_unstemmed Exploring the principles of English assessment instruments
title_sort Exploring the principles of English assessment instruments
author Larenas, Claudio Díaz
author_facet Larenas, Claudio Díaz
Díaz, Alan Jara
Orellana, Yesenia Rosales
Villalón, María José Sanhueza
author_role author
author2 Díaz, Alan Jara
Orellana, Yesenia Rosales
Villalón, María José Sanhueza
author2_role author
author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv This paper is in the context of the research grants FONDECYT 1191021 entitled Estudio correlacional y propuesta de intervención en evaluación del aprendizaje del inglés: las dimensiones cognitiva, afectiva y social del proceso evaluativo del idioma extran


dc.contributor.author.fl_str_mv Larenas, Claudio Díaz
Díaz, Alan Jara
Orellana, Yesenia Rosales
Villalón, María José Sanhueza
dc.subject.none.fl_str_mv

dc.subject.por.fl_str_mv Language assessment
Language Assessment; Assessment Instruments; Assessment Principles; Teachers; English
Avaliação; Ferramentas de Avaliação; Princípios de Avaliação Linguística; Professores; Ingleses
Evaluación; Instrumentos de Evaluación; Principios de Evaluación del Idioma; Profesorado; Inglés
topic Language assessment
Language Assessment; Assessment Instruments; Assessment Principles; Teachers; English
Avaliação; Ferramentas de Avaliação; Princípios de Avaliação Linguística; Professores; Ingleses
Evaluación; Instrumentos de Evaluación; Principios de Evaluación del Idioma; Profesorado; Inglés
description The instruments language teachers employ to assess student learning are rarely studied and they constitute a significant source of input of how learning and teaching are conceived. The aim of this research is to analyze 205 assessment instruments created by English teachers. This is an exploratory case study, in which the assessment principles of Authenticity, Validity, Fairness, Reliability and Practicality were analyzed within the context of the assessment instruments. The 205 assessment instruments were analyzed by using an analytic rubric, which considered the language assessment principles as criteria. Through the different analyses, it is possible to conclude that traditional assessment was favoured over authentic assessment and four different clusters reveal that language assessment principles manifest in different degrees in each type of instrument. Interestingly, although language learning is mainly about how people try to communicate with others, teachers are still stressing the assessment of grammar and vocabulary knowledge instead of helping students develop the skill of foreign language communication through key authentic assessment, self-assessment and peer-assessment techniques and procedures.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-04-26
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2851
10.1590/s0104-403620210002902851
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2851
identifier_str_mv 10.1590/s0104-403620210002902851
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
spa
language por
eng
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2851/1430
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2851/1431
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2851/1432
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2021 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2021 Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv Americas








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 29, n. 111 (2021): Revista Ensaio Abr./Jun.; 461-483
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832033601814528