The General Council as antinomy of the autonomy regime of the public school

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pereira Ramalho, Henrique Manuel
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/32060
Resumo: It analyzes the relationship susceptible to occur between decentralization of educational policy, school autonomy and the formal powers of the General Council, aiming, within the scope of the current school management regime, to interpret the relationship established between the argument of the decentralization of educational policies, the macro discursive insinuations associated with the idea of the autonomy of the public school and the dynamics formally committed to the General Council. This body does not have the prerogative of decentralizing the System, shortening the sense of school autonomy in the possibility of presenting itself with a vocation to interpret and implement what is centrally decided.
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spelling The General Council as antinomy of the autonomy regime of the public schoolEl Consejo General como antinomia del régimen de autonomía de la escuela públicaLe Conseil général comme antinomie du régime d'autonomie de l'école publiqueO Conselho Geral como antinomia do regime de autonomia da escola públicaConselho GeralEscola PúblicaAdministração e gestão escolarDescentralização das políticas educativasAutonomia das escolasConsejo GeneralEscuela públicaAdministración y gestión escolarDescentralización de las políticas educativasAutonomía escolarGeneral CouncilPublic schoolSchool administration and managementDecentralization of educational policiesIt analyzes the relationship susceptible to occur between decentralization of educational policy, school autonomy and the formal powers of the General Council, aiming, within the scope of the current school management regime, to interpret the relationship established between the argument of the decentralization of educational policies, the macro discursive insinuations associated with the idea of the autonomy of the public school and the dynamics formally committed to the General Council. This body does not have the prerogative of decentralizing the System, shortening the sense of school autonomy in the possibility of presenting itself with a vocation to interpret and implement what is centrally decided.Se analiza la relación que puede darse entre la descentralización de las políticas educativas, la autonomía de las escuelas y las atribuciones formales del Consejo General, con el objetivo, dentro del alcance del actual régimen de gestión escolar, de interpretar la relación establecida entre el argumento de la descentralización de las políticas educativas, Las pistas macro discursivas asociadas con la idea de autonomía de la escuela pública y la dinámica formalmente comprometida con el Consejo General. Este organismo no tiene la prerrogativa de descentralizar el Sistema, acortando el sentido de autonomía escolar en la posibilidad de presentarse con una vocación de interpretar e implementar lo que se decide centralmente.Ce texte analyse la relation entre la décentralisation des politiques éducatives, l'autonomie des écoles et les attributions formelles du Conseil général, visant, dans le cadre du régime actuel de gestion scolaire, à interpréter la relation établie entre l'argument de la décentralisation des politiques éducatives, les insinuations macro discursives associées à l'idée d'autonomie de l'école publique et les dynamiques formellement engagées auprès du Conseil général. Cet organe n'a pas la prérogative de décentraliser le Système, de raccourcir le sens de l'autonomie scolaire dans la possibilité de se présenter avec une vocation d'interpréter et de mettre en œuvre ce qui est décidé centralement.É analisada a relação suscetível de ocorrer entre a descentralização das políticas educativas, a autonomia das escolas e as atribuições formais do Conselho Geral, visando, no âmbito do atual regime de gestão escolar, interpretar a relação estabelecida entre o argumento da descentralização das políticas educativas, as insinuações macro discursivas associadas à ideia da autonomização da escola pública e as dinâmicas formalmente cometidas ao Conselho Geral. A este órgão não é agregada a prerrogativa da descentralização do Sistema, abreviando o sentido da autonomia das escolas na possibilidade de se apresentar com uma vocação para interpretar e implementar o que é centralmente decidido.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2020-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3206010.26512/lc.v26.2020.32060Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e32060Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (ene-dic); e32060Linhas Crí­ticas; v. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e320601981-04311516-489610.26512/lc.v26i0reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/32060/27461https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/32060/32153Copyright (c) 2020 Henrique Manuel Pereira Ramalhohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPereira Ramalho, Henrique Manuel2022-02-09T11:30:29Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/32060Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2022-02-09T11:30:29Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
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