Education@digital technologies: an investigation of the “Diário de Classe” case on Facebook
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4200 |
Resumo: | This paper investigates the webpage in the Facebook social network entitled “Diário de Classe” (Class Diary), created in 2012 by a Brazilian student, in order to denounce structural and educational problems in her school. It seeks to understand the potential of the Internet as a field of expression, without denying the thin line that separates the positive element of virtual expressions from a dangerous exhibitionist process of forming fixed opinions. It is a matter of underlining the importance of criticality while making use of digital technologies, and the extent to which such telematic devices are involved in current discussions about the formation of the individual |
id |
UNB-32_4148cf851301e6f94f878d51e72be36f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4200 |
network_acronym_str |
UNB-32 |
network_name_str |
Linhas Críticas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Education@digital technologies: an investigation of the “Diário de Classe” case on FacebookEducación@tecnologías digitales: una investigación del caso “diario de clase” del facebookEducação@tecnologias digitais: uma investigação do caso “diário de classe” do facebookEducaçãoTecnologiaTecnologia DigitalFacebookDiálogoEducaciónTecnologíaTecnología DigitalFacebookDiálogoEducationTechnologyDigital TechnologyFacebookDialogueThis paper investigates the webpage in the Facebook social network entitled “Diário de Classe” (Class Diary), created in 2012 by a Brazilian student, in order to denounce structural and educational problems in her school. It seeks to understand the potential of the Internet as a field of expression, without denying the thin line that separates the positive element of virtual expressions from a dangerous exhibitionist process of forming fixed opinions. It is a matter of underlining the importance of criticality while making use of digital technologies, and the extent to which such telematic devices are involved in current discussions about the formation of the individualEl trabajo investiga la página en la red social Facebook titulada “Diario de clase”, creada en 2012 por una estudiante brasileña para denunciar los problemas estructurales y la enseñanza de su escuela. Se trata de comprender el potencial de Internet como un campo de expresión, sin negar la delgada línea que separa el elemento positivo de las manifestaciones virtuales de un proceso exhibicionista y peligrosa de la formación de opiniones fijas. Se señala la importância fundamental de la utilización de las tecnologías digitales y como están involucrados estos dispositivos telemáticos en las discusiones actuales sobre la formación de la persona.O artigo busca investigar a página na rede social Facebook intitulada “Diário de Classe”, criada em 2012 por uma estudante brasileira com o intuito de denunciar problemas estruturais e pedagógicos de sua escola. Procura-se entender a potencialidade da internet como campo de expressão, sem negar a tênue linha que separa o elemento positivo das manifestações virtuais de um perigoso processo exibicionista e de formação de opiniões fixas. Trata-se de assinalar a importância da criticidade no uso das tecnologias digitais e quão tais aparatos telemáticos estão envolvidos na discussão contemporânea sobre a formação do indivíduo.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2013-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/420010.26512/lc.v19i40.4200Linhas Críticas; Vol. 19 No. 40 (2013): Educação a Distância; 631-647Linhas Críticas; Vol. 19 Núm. 40 (2013): Educação a Distância; 631-647Linhas Críticas; v. 19 n. 40 (2013): Educação a Distância; 631-6471981-04311516-489610.26512/lc.v19i40reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4200/3849Copyright (c) 2016 Linhas Críticashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLopes, Ana Helena Ribeiro Garcia de PaivaZuin, Antônio Álvaro Soares2022-01-14T13:57:48Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4200Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2022-01-14T13:57:48Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Education@digital technologies: an investigation of the “Diário de Classe” case on Facebook Educación@tecnologías digitales: una investigación del caso “diario de clase” del facebook Educação@tecnologias digitais: uma investigação do caso “diário de classe” do facebook |
title |
Education@digital technologies: an investigation of the “Diário de Classe” case on Facebook |
spellingShingle |
Education@digital technologies: an investigation of the “Diário de Classe” case on Facebook Lopes, Ana Helena Ribeiro Garcia de Paiva Educação Tecnologia Tecnologia Digital Diálogo Educación Tecnología Tecnología Digital Diálogo Education Technology Digital Technology Dialogue |
title_short |
Education@digital technologies: an investigation of the “Diário de Classe” case on Facebook |
title_full |
Education@digital technologies: an investigation of the “Diário de Classe” case on Facebook |
title_fullStr |
Education@digital technologies: an investigation of the “Diário de Classe” case on Facebook |
title_full_unstemmed |
Education@digital technologies: an investigation of the “Diário de Classe” case on Facebook |
title_sort |
Education@digital technologies: an investigation of the “Diário de Classe” case on Facebook |
author |
Lopes, Ana Helena Ribeiro Garcia de Paiva |
author_facet |
Lopes, Ana Helena Ribeiro Garcia de Paiva Zuin, Antônio Álvaro Soares |
author_role |
author |
author2 |
Zuin, Antônio Álvaro Soares |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lopes, Ana Helena Ribeiro Garcia de Paiva Zuin, Antônio Álvaro Soares |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Tecnologia Tecnologia Digital Diálogo Educación Tecnología Tecnología Digital Diálogo Education Technology Digital Technology Dialogue |
topic |
Educação Tecnologia Tecnologia Digital Diálogo Educación Tecnología Tecnología Digital Diálogo Education Technology Digital Technology Dialogue |
description |
This paper investigates the webpage in the Facebook social network entitled “Diário de Classe” (Class Diary), created in 2012 by a Brazilian student, in order to denounce structural and educational problems in her school. It seeks to understand the potential of the Internet as a field of expression, without denying the thin line that separates the positive element of virtual expressions from a dangerous exhibitionist process of forming fixed opinions. It is a matter of underlining the importance of criticality while making use of digital technologies, and the extent to which such telematic devices are involved in current discussions about the formation of the individual |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-12-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4200 10.26512/lc.v19i40.4200 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4200 |
identifier_str_mv |
10.26512/lc.v19i40.4200 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4200/3849 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Linhas Críticas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Linhas Críticas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linhas Críticas; Vol. 19 No. 40 (2013): Educação a Distância; 631-647 Linhas Críticas; Vol. 19 Núm. 40 (2013): Educação a Distância; 631-647 Linhas Críticas; v. 19 n. 40 (2013): Educação a Distância; 631-647 1981-0431 1516-4896 10.26512/lc.v19i40 reponame:Linhas Críticas (Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UnB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UnB |
institution |
UnB |
reponame_str |
Linhas Críticas (Online) |
collection |
Linhas Críticas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
rvlinhas@unb.br |
_version_ |
1805309286265389056 |