Licenciatura na educação a distância: focalizando memoriais de professores em formação
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/44970 |
Resumo: | The research analyzed aspects of identity construction among undergraduate students who were working towards a teaching license in visual arts, in the Open University of Brazil (UAB/UNB). In a university extension activity, the purports that comprise the profile of a future educator were registered in the form of memorials. Points of transition in personal life that explain one’s professional choice were analysed. In underlining the teachers’ training process, an attempt was made to contribute towards an understanding of Distance Education as a whole, revealing the profiles of students who entered the program. |
id |
UNB-32_490953e2f5b181075d3bc7edba312d16 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/44970 |
network_acronym_str |
UNB-32 |
network_name_str |
Linhas Críticas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Licenciatura na educação a distância: focalizando memoriais de professores em formaçãoLicenciaturaFormação de professoresPsicologiaNovas tecnologiasEducação a distânciaLicenciadosFormación de maestrosPsicologíaNuevas tecnologíasEducación a distanciaTeaching licenseTeacher trainingPsychologyNew technologiesDistance educationThe research analyzed aspects of identity construction among undergraduate students who were working towards a teaching license in visual arts, in the Open University of Brazil (UAB/UNB). In a university extension activity, the purports that comprise the profile of a future educator were registered in the form of memorials. Points of transition in personal life that explain one’s professional choice were analysed. In underlining the teachers’ training process, an attempt was made to contribute towards an understanding of Distance Education as a whole, revealing the profiles of students who entered the program.La investigación examinó aspectos de la construcción de la identidade de estudiantes del curso para formación de profesores de artes visuales de la Universidad Abierta de Brasil (UAB / UNB). A través de una actividad de extensión, los significados que componen el perfil del futuro educador fueron registrados en la forma de memoriales. Se analizaron los puntos de transición de la vida personal que explican la elección vocacional. Al ponerse de relieve el proceso de formación de los profesores, se buscó contribuir para la comprensión de la situación de la Educación a Distancia (EAD), revelando los perfiles de los estudiantes matriculados.A pesquisa analisou aspectos da construção identitária de estudantes de licenciatura em artes visuais, da Universidade Aberta do Brasil (UAB/UnB). Mediante uma atividade de extensão, registraram-se, em formato de memoriais, os significados que compõem o perfil do futuro educador. Analisaram-se os pontos de transição da vida pessoal explicativos da escolha profissional. Ao ressaltar o processo de formação dos professores, buscou-se contribuir para uma compreensão do cenário da Educação a Distância (EaD), revelando perfis de alunos ingressos.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2013-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4497010.26512/lc19201344970Linhas Críticas; Vol. 19 No. 40 (2013): Educação a Distância; 543-559Linhas Críticas; Vol. 19 Núm. 40 (2013): Educação a Distância; 543-559Linhas Críticas; v. 19 n. 40 (2013): Educação a Distância; 543-5591981-04311516-489610.26512/lc.v19i40reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/44970/34591Copyright (c) 2013 Daniele Nunes Henrique Silva, Larissa Vasques Tavirahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Daniele Nunes HenriqueTavira, Larissa Vasques2022-09-12T22:44:21Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/44970Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2022-09-12T22:44:21Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Licenciatura na educação a distância: focalizando memoriais de professores em formação |
title |
Licenciatura na educação a distância: focalizando memoriais de professores em formação |
spellingShingle |
Licenciatura na educação a distância: focalizando memoriais de professores em formação Silva, Daniele Nunes Henrique Licenciatura Formação de professores Psicologia Novas tecnologias Educação a distância Licenciados Formación de maestros Psicología Nuevas tecnologías Educación a distancia Teaching license Teacher training Psychology New technologies Distance education |
title_short |
Licenciatura na educação a distância: focalizando memoriais de professores em formação |
title_full |
Licenciatura na educação a distância: focalizando memoriais de professores em formação |
title_fullStr |
Licenciatura na educação a distância: focalizando memoriais de professores em formação |
title_full_unstemmed |
Licenciatura na educação a distância: focalizando memoriais de professores em formação |
title_sort |
Licenciatura na educação a distância: focalizando memoriais de professores em formação |
author |
Silva, Daniele Nunes Henrique |
author_facet |
Silva, Daniele Nunes Henrique Tavira, Larissa Vasques |
author_role |
author |
author2 |
Tavira, Larissa Vasques |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Daniele Nunes Henrique Tavira, Larissa Vasques |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Licenciatura Formação de professores Psicologia Novas tecnologias Educação a distância Licenciados Formación de maestros Psicología Nuevas tecnologías Educación a distancia Teaching license Teacher training Psychology New technologies Distance education |
topic |
Licenciatura Formação de professores Psicologia Novas tecnologias Educação a distância Licenciados Formación de maestros Psicología Nuevas tecnologías Educación a distancia Teaching license Teacher training Psychology New technologies Distance education |
description |
The research analyzed aspects of identity construction among undergraduate students who were working towards a teaching license in visual arts, in the Open University of Brazil (UAB/UNB). In a university extension activity, the purports that comprise the profile of a future educator were registered in the form of memorials. Points of transition in personal life that explain one’s professional choice were analysed. In underlining the teachers’ training process, an attempt was made to contribute towards an understanding of Distance Education as a whole, revealing the profiles of students who entered the program. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-12-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/44970 10.26512/lc19201344970 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/44970 |
identifier_str_mv |
10.26512/lc19201344970 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/44970/34591 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2013 Daniele Nunes Henrique Silva, Larissa Vasques Tavira https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2013 Daniele Nunes Henrique Silva, Larissa Vasques Tavira https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linhas Críticas; Vol. 19 No. 40 (2013): Educação a Distância; 543-559 Linhas Críticas; Vol. 19 Núm. 40 (2013): Educação a Distância; 543-559 Linhas Críticas; v. 19 n. 40 (2013): Educação a Distância; 543-559 1981-0431 1516-4896 10.26512/lc.v19i40 reponame:Linhas Críticas (Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UnB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UnB |
institution |
UnB |
reponame_str |
Linhas Críticas (Online) |
collection |
Linhas Críticas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
rvlinhas@unb.br |
_version_ |
1805309288957083648 |