Conceptions of the tutors in the Unesp/Univesp program about distance education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Garcia, Marta Fernandes
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Silva, Dirceu da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4196
Resumo: This text presents the profiles of the tutors in the Unesp/Univesp program and discusses their conceptions of different aspects of distance education. This was accomplished by presenting a questionnaire to 41 tutors. The results show that, in general, the tutors believe that distance education is capable of offering quality teacher training, and consider the tutoring work indispensable to guarantee the quality of the interactions among students. A considerable number of tutors considered the educational materials highly valuable for the learning process. Their conceptions also showed that there is still strong prejudice against distance learning in the labor market.
id UNB-32_6ec69911d6384b7e5382f56639946a1d
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4196
network_acronym_str UNB-32
network_name_str Linhas Críticas (Online)
repository_id_str
spelling Conceptions of the tutors in the Unesp/Univesp program about distance educationConcepciones de los tutores del programa Unesp/Univesp sobre formación a distanciaConcepções dos tutores do programa Unesp/ Univesp sobre formação a distânciaConcepçõesPerfil do TutorFormação de ProfessoresEducação a DistânciaConcepcionesPerfil del TutorFormación de ProfesoresEducación a DistanciaConceptionsTutor ProfileTeacher TrainingDistance LearningThis text presents the profiles of the tutors in the Unesp/Univesp program and discusses their conceptions of different aspects of distance education. This was accomplished by presenting a questionnaire to 41 tutors. The results show that, in general, the tutors believe that distance education is capable of offering quality teacher training, and consider the tutoring work indispensable to guarantee the quality of the interactions among students. A considerable number of tutors considered the educational materials highly valuable for the learning process. Their conceptions also showed that there is still strong prejudice against distance learning in the labor market.El texto presenta el perfil de los tutores del programa Unesp/Univesp y discute las concepciones que esos sujetos tienen sobre aspectos de la formación a distancia. Para tanto, un cuestionario fue realizado a 41 tutores. Los resultados muestran que, en general, los tutores creen en EaD para la formación de calidad de los profesores y piensan el trabajo de tutoría cómo fundamental para garantizar la calidad de la interacción entre los estudiantes. Los materiales de instrucción ocupan un lugar destacado en el proceso de aprendizaje para um número considerable de sujetos. Sus concepciones también muestran que el prejuicio con EaD sigue siendo fuerte en el mercado de trabajo.O texto apresenta o perfil dos tutores do programa Unesp/Univesp e discute as concepções que esses sujeitos possuem sobre aspectos da formação a distância. Para tanto, foi aplicado um questionário em 41 tutores. Os resultados mostram que, de maneira geral, os tutores acreditam na EaD para uma formação de qualidade de professores e consideram o trabalho de tutoria fundamental para garantir a qualidade da interação entre os alunos. Os materiais instrucionais ocupam um lugar de destaque no processo de aprendizagem para um número considerável de sujeitos. Suas concepções também evidenciam que o preconceito com a EaD ainda é forte no mercado de trabalho.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2013-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/419610.26512/lc.v19i40.4196Linhas Críticas; Vol. 19 No. 40 (2013): Educação a Distância; 579-593Linhas Críticas; Vol. 19 Núm. 40 (2013): Educação a Distância; 579-593Linhas Crí­ticas; v. 19 n. 40 (2013): Educação a Distância; 579-5931981-04311516-489610.26512/lc.v19i40reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4196/3881Copyright (c) 2016 Linhas Críticashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGarcia, Marta FernandesSilva, Dirceu da2022-01-14T13:39:23Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4196Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2022-01-14T13:39:23Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Conceptions of the tutors in the Unesp/Univesp program about distance education
Concepciones de los tutores del programa Unesp/Univesp sobre formación a distancia
Concepções dos tutores do programa Unesp/ Univesp sobre formação a distância
title Conceptions of the tutors in the Unesp/Univesp program about distance education
spellingShingle Conceptions of the tutors in the Unesp/Univesp program about distance education
Garcia, Marta Fernandes
Concepções
Perfil do Tutor
Formação de Professores
Educação a Distância
Concepciones
Perfil del Tutor
Formación de Profesores
Educación a Distancia
Conceptions
Tutor Profile
Teacher Training
Distance Learning
title_short Conceptions of the tutors in the Unesp/Univesp program about distance education
title_full Conceptions of the tutors in the Unesp/Univesp program about distance education
title_fullStr Conceptions of the tutors in the Unesp/Univesp program about distance education
title_full_unstemmed Conceptions of the tutors in the Unesp/Univesp program about distance education
title_sort Conceptions of the tutors in the Unesp/Univesp program about distance education
author Garcia, Marta Fernandes
author_facet Garcia, Marta Fernandes
Silva, Dirceu da
author_role author
author2 Silva, Dirceu da
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Garcia, Marta Fernandes
Silva, Dirceu da
dc.subject.por.fl_str_mv Concepções
Perfil do Tutor
Formação de Professores
Educação a Distância
Concepciones
Perfil del Tutor
Formación de Profesores
Educación a Distancia
Conceptions
Tutor Profile
Teacher Training
Distance Learning
topic Concepções
Perfil do Tutor
Formação de Professores
Educação a Distância
Concepciones
Perfil del Tutor
Formación de Profesores
Educación a Distancia
Conceptions
Tutor Profile
Teacher Training
Distance Learning
description This text presents the profiles of the tutors in the Unesp/Univesp program and discusses their conceptions of different aspects of distance education. This was accomplished by presenting a questionnaire to 41 tutors. The results show that, in general, the tutors believe that distance education is capable of offering quality teacher training, and consider the tutoring work indispensable to guarantee the quality of the interactions among students. A considerable number of tutors considered the educational materials highly valuable for the learning process. Their conceptions also showed that there is still strong prejudice against distance learning in the labor market.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-12-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4196
10.26512/lc.v19i40.4196
url https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4196
identifier_str_mv 10.26512/lc.v19i40.4196
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4196/3881
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Linhas Críticas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Linhas Críticas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Linhas Críticas; Vol. 19 No. 40 (2013): Educação a Distância; 579-593
Linhas Críticas; Vol. 19 Núm. 40 (2013): Educação a Distância; 579-593
Linhas Crí­ticas; v. 19 n. 40 (2013): Educação a Distância; 579-593
1981-0431
1516-4896
10.26512/lc.v19i40
reponame:Linhas Críticas (Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UnB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UnB
institution UnB
reponame_str Linhas Críticas (Online)
collection Linhas Críticas (Online)
repository.name.fl_str_mv Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv rvlinhas@unb.br
_version_ 1805309286259097600