Conceptions of the tutors in the Unesp/Univesp program about distance education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4196 |
Resumo: | This text presents the profiles of the tutors in the Unesp/Univesp program and discusses their conceptions of different aspects of distance education. This was accomplished by presenting a questionnaire to 41 tutors. The results show that, in general, the tutors believe that distance education is capable of offering quality teacher training, and consider the tutoring work indispensable to guarantee the quality of the interactions among students. A considerable number of tutors considered the educational materials highly valuable for the learning process. Their conceptions also showed that there is still strong prejudice against distance learning in the labor market. |
id |
UNB-32_6ec69911d6384b7e5382f56639946a1d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4196 |
network_acronym_str |
UNB-32 |
network_name_str |
Linhas Críticas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Conceptions of the tutors in the Unesp/Univesp program about distance educationConcepciones de los tutores del programa Unesp/Univesp sobre formación a distanciaConcepções dos tutores do programa Unesp/ Univesp sobre formação a distânciaConcepçõesPerfil do TutorFormação de ProfessoresEducação a DistânciaConcepcionesPerfil del TutorFormación de ProfesoresEducación a DistanciaConceptionsTutor ProfileTeacher TrainingDistance LearningThis text presents the profiles of the tutors in the Unesp/Univesp program and discusses their conceptions of different aspects of distance education. This was accomplished by presenting a questionnaire to 41 tutors. The results show that, in general, the tutors believe that distance education is capable of offering quality teacher training, and consider the tutoring work indispensable to guarantee the quality of the interactions among students. A considerable number of tutors considered the educational materials highly valuable for the learning process. Their conceptions also showed that there is still strong prejudice against distance learning in the labor market.El texto presenta el perfil de los tutores del programa Unesp/Univesp y discute las concepciones que esos sujetos tienen sobre aspectos de la formación a distancia. Para tanto, un cuestionario fue realizado a 41 tutores. Los resultados muestran que, en general, los tutores creen en EaD para la formación de calidad de los profesores y piensan el trabajo de tutoría cómo fundamental para garantizar la calidad de la interacción entre los estudiantes. Los materiales de instrucción ocupan un lugar destacado en el proceso de aprendizaje para um número considerable de sujetos. Sus concepciones también muestran que el prejuicio con EaD sigue siendo fuerte en el mercado de trabajo.O texto apresenta o perfil dos tutores do programa Unesp/Univesp e discute as concepções que esses sujeitos possuem sobre aspectos da formação a distância. Para tanto, foi aplicado um questionário em 41 tutores. Os resultados mostram que, de maneira geral, os tutores acreditam na EaD para uma formação de qualidade de professores e consideram o trabalho de tutoria fundamental para garantir a qualidade da interação entre os alunos. Os materiais instrucionais ocupam um lugar de destaque no processo de aprendizagem para um número considerável de sujeitos. Suas concepções também evidenciam que o preconceito com a EaD ainda é forte no mercado de trabalho.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2013-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/419610.26512/lc.v19i40.4196Linhas Críticas; Vol. 19 No. 40 (2013): Educação a Distância; 579-593Linhas Críticas; Vol. 19 Núm. 40 (2013): Educação a Distância; 579-593Linhas Críticas; v. 19 n. 40 (2013): Educação a Distância; 579-5931981-04311516-489610.26512/lc.v19i40reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4196/3881Copyright (c) 2016 Linhas Críticashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGarcia, Marta FernandesSilva, Dirceu da2022-01-14T13:39:23Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4196Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2022-01-14T13:39:23Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Conceptions of the tutors in the Unesp/Univesp program about distance education Concepciones de los tutores del programa Unesp/Univesp sobre formación a distancia Concepções dos tutores do programa Unesp/ Univesp sobre formação a distância |
title |
Conceptions of the tutors in the Unesp/Univesp program about distance education |
spellingShingle |
Conceptions of the tutors in the Unesp/Univesp program about distance education Garcia, Marta Fernandes Concepções Perfil do Tutor Formação de Professores Educação a Distância Concepciones Perfil del Tutor Formación de Profesores Educación a Distancia Conceptions Tutor Profile Teacher Training Distance Learning |
title_short |
Conceptions of the tutors in the Unesp/Univesp program about distance education |
title_full |
Conceptions of the tutors in the Unesp/Univesp program about distance education |
title_fullStr |
Conceptions of the tutors in the Unesp/Univesp program about distance education |
title_full_unstemmed |
Conceptions of the tutors in the Unesp/Univesp program about distance education |
title_sort |
Conceptions of the tutors in the Unesp/Univesp program about distance education |
author |
Garcia, Marta Fernandes |
author_facet |
Garcia, Marta Fernandes Silva, Dirceu da |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Dirceu da |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Garcia, Marta Fernandes Silva, Dirceu da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Concepções Perfil do Tutor Formação de Professores Educação a Distância Concepciones Perfil del Tutor Formación de Profesores Educación a Distancia Conceptions Tutor Profile Teacher Training Distance Learning |
topic |
Concepções Perfil do Tutor Formação de Professores Educação a Distância Concepciones Perfil del Tutor Formación de Profesores Educación a Distancia Conceptions Tutor Profile Teacher Training Distance Learning |
description |
This text presents the profiles of the tutors in the Unesp/Univesp program and discusses their conceptions of different aspects of distance education. This was accomplished by presenting a questionnaire to 41 tutors. The results show that, in general, the tutors believe that distance education is capable of offering quality teacher training, and consider the tutoring work indispensable to guarantee the quality of the interactions among students. A considerable number of tutors considered the educational materials highly valuable for the learning process. Their conceptions also showed that there is still strong prejudice against distance learning in the labor market. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-12-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4196 10.26512/lc.v19i40.4196 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4196 |
identifier_str_mv |
10.26512/lc.v19i40.4196 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4196/3881 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Linhas Críticas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Linhas Críticas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linhas Críticas; Vol. 19 No. 40 (2013): Educação a Distância; 579-593 Linhas Críticas; Vol. 19 Núm. 40 (2013): Educação a Distância; 579-593 Linhas Críticas; v. 19 n. 40 (2013): Educação a Distância; 579-593 1981-0431 1516-4896 10.26512/lc.v19i40 reponame:Linhas Críticas (Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UnB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UnB |
institution |
UnB |
reponame_str |
Linhas Críticas (Online) |
collection |
Linhas Críticas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
rvlinhas@unb.br |
_version_ |
1805309286259097600 |