Human rights education and the promotionof racial equality
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3825 |
Resumo: | The aim of this article is to discuss possible ways of articulation between human rights education in Brazil and policies to promote ethnic and racial equality. To this end, we discuss specific points of the National Program on Human Rights Education (PNEDH), linking it with other major policies and some specific regulations for the promotion of racial equality, such as the article 26 of the Brazilian Education Act (LDB) and the Letter from Durban. The article concludes in support of the implementation of an education open to constant discussion about differences and in permanent dialogue with social movements. |
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Human rights education and the promotionof racial equalityEducación en Derechos Humanos y la promociónde la igualdad racialEducação em Direitos Humanos e Promoção da Igualdade RacialEducação em direitos humanosRacismoRelações étnico-raciaisEducación en derechos humanosRacismoRelaciones étnico-racialesHuman rights educationRacismEthnic relationsThe aim of this article is to discuss possible ways of articulation between human rights education in Brazil and policies to promote ethnic and racial equality. To this end, we discuss specific points of the National Program on Human Rights Education (PNEDH), linking it with other major policies and some specific regulations for the promotion of racial equality, such as the article 26 of the Brazilian Education Act (LDB) and the Letter from Durban. The article concludes in support of the implementation of an education open to constant discussion about differences and in permanent dialogue with social movements.Este artículo tiene como objetivo discutir posibles formas de articular la educación en derechos humanos en Brasil con políticas de promoción de la igualdad étnica y racial. Con este fin, se discute el Programa Nacional de Educación en Derechos Humanos (PNEDH) y su vinculación con el Programa Nacional de Derechos Humanos (PNDH) así como con algunas de las normas específicas para la promoción de la igualdad racial. Se llega a la conclusión sobre la necesidad de una educación abierta al diálogo sobre y con las diferencias, como también el ejercicio de un diálogo permanente con los movimientos sociales.Esse artigo se propõe a discutir possíveis formas de articulação da Educação em Direitos Humanos no Brasil com políticas de promoção de igualdade étnico-racial. Para tal, discute pontos específicos do PNEDH, articulando com outras normativas importantes, em alguns casos o PNDH em suas diferentes versões, em outros com normativas específicas de promoção de igualdade racial, como o artigo 26A da LDB e a Carta de Durban. Conclui pela implantação de uma educação aberta para o diálogo constante sobre e com as diferenças e exercitando o diálogo permanente com movimentos sociais.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2012-02-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/382510.26512/lc.v17i34.3825Linhas Críticas; Vol. 17 No. 34 (2011); 483-505Linhas Críticas; Vol. 17 Núm. 34 (2011); 483-505Linhas Críticas; v. 17 n. 34 (2011); 483-5051981-04311516-489610.26512/lc.v17i34reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3825/3497Copyright (c) 2016 Linhas Críticashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Paulo Vinicius Baptista daAraújo, Débora Cristina de2022-08-09T20:03:12Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3825Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2022-08-09T20:03:12Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
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