Youth and adult education, learning and creativity: a case study

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Kessler de Azambuja, Isabella
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Rozek, Marlene
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/29207
Resumo: This article aims to analyze how creativity is produced and expressed in the subjective productions of a student of youth and adult education in the learning processes. We seek to understand the education of youth and adults in their pedagogical and cultural idiosyncrasies from González Rey's Subjectivity Theory perspective. As a methodology, we use the Constructive-Interpretive Methodology. The case discussed highlights the importance of creativity and imagination as functions of subjective development, related to the development of subjective senses of individualization and future vision, in relation with the process of learning in different spaces.
id UNB-32_c816f2c6f596a9bc07fa3257807f359c
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29207
network_acronym_str UNB-32
network_name_str Linhas Críticas (Online)
repository_id_str
spelling Youth and adult education, learning and creativity: a case studyEducación, aprendizaje y creatividad de jóvenes y adultos: un estudio de casoÉducation, apprentissage et créativité des jeunes et des adultes: une étude de casEducação de jovens e adultos, aprendizagem e criatividade: um estudo de casoAprendizagemConstituição da subjetividadeCriatividadeEducação de Jovens e AdultosAprendizajeConstitución de la subjetividadLa creatividadEducación de jóvenes y adultosLearningConstitution of subjectivityCreativityYouth and Adult EducationThis article aims to analyze how creativity is produced and expressed in the subjective productions of a student of youth and adult education in the learning processes. We seek to understand the education of youth and adults in their pedagogical and cultural idiosyncrasies from González Rey's Subjectivity Theory perspective. As a methodology, we use the Constructive-Interpretive Methodology. The case discussed highlights the importance of creativity and imagination as functions of subjective development, related to the development of subjective senses of individualization and future vision, in relation with the process of learning in different spaces.Este artículo tiene como objetivo analizar cómo se produce y se expresa la creatividad en las producciones subjetivas de un estudiante de educación juvenil y de adultos en los procesos de aprendizaje. Buscamos comprender la educación de jóvenes y adultos en sus idiosincrasias pedagógicas y culturales desde la Teoría de la Subjetividad de González Rey. Como metodología, utilizamos la Metodología Constructiva-Interpretativa. El caso discutido destaca la importancia de la creatividad como función del desarrollo subjetivo, relacionada con el desarrollo de los sentidos subjetivos de individualización y visión de futuro, en relación con los procesos de aprendizaje en diferentes espacios.Cet article vise à analyser comment la créativité est produite et exprimée dans les productions subjectives d'un étudiant en éducation des jeunes et des adultes dans les processus d'apprentissage. Nous cherchons à comprendre l'éducation des jeunes et des adultes dans leurs particularités pédagogiques et culturelles à partir de la Théorie de la Subjectivité de González Rey. En tant que méthodologie, nous utilisons la Méthodologie Constructive-Interprétative. Le cas discuté souligne l'importance de la créativité et de l'imagination en tant que fonctions de développement subjectif, liées au développement de sens subjectifs d'individualisation et de vision future, en relation avec les processus d'apprentissage dans différents espaces.Este artigo tem como objetivo analisar como a criatividade é produzida e expressada nas produções subjetivas de um aluno da educação de jovens e adultos nos processos de aprendizagem. Procuramos compreender a educação de jovens e adultos nas suas idiossincrasias pedagógicas e culturais a partir da Teoria da Subjetividade de González Rey. Como metodologia, utilizamos a Metodologia Construtivo-Interpretativa. O caso discutido evidencia a importância da criatividade e da imaginação como funções de desenvolvimento subjetivo, relacionadas ao desenvolvimento de sentidos subjetivos de individualização e visão de futuro, em relação aos processos de aprendizagem em diferentes espaços.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2020-10-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/2920710.26512/lc.v26.2020.29207Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e29207Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (ene-dic); e29207Linhas Crí­ticas; v. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e292071981-04311516-489610.26512/lc.v26i0reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/29207/27705https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/29207/32330Copyright (c) 2020 Isabella Kessler de Azambuja, Marlene Rozekhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessKessler de Azambuja, IsabellaRozek, Marlene2022-02-09T11:21:17Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29207Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2022-02-09T11:21:17Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Youth and adult education, learning and creativity: a case study
Educación, aprendizaje y creatividad de jóvenes y adultos: un estudio de caso
Éducation, apprentissage et créativité des jeunes et des adultes: une étude de cas
Educação de jovens e adultos, aprendizagem e criatividade: um estudo de caso
title Youth and adult education, learning and creativity: a case study
spellingShingle Youth and adult education, learning and creativity: a case study
Kessler de Azambuja, Isabella
Aprendizagem
Constituição da subjetividade
Criatividade
Educação de Jovens e Adultos
Aprendizaje
Constitución de la subjetividad
La creatividad
Educación de jóvenes y adultos
Learning
Constitution of subjectivity
Creativity
Youth and Adult Education
title_short Youth and adult education, learning and creativity: a case study
title_full Youth and adult education, learning and creativity: a case study
title_fullStr Youth and adult education, learning and creativity: a case study
title_full_unstemmed Youth and adult education, learning and creativity: a case study
title_sort Youth and adult education, learning and creativity: a case study
author Kessler de Azambuja, Isabella
author_facet Kessler de Azambuja, Isabella
Rozek, Marlene
author_role author
author2 Rozek, Marlene
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Kessler de Azambuja, Isabella
Rozek, Marlene
dc.subject.por.fl_str_mv Aprendizagem
Constituição da subjetividade
Criatividade
Educação de Jovens e Adultos
Aprendizaje
Constitución de la subjetividad
La creatividad
Educación de jóvenes y adultos
Learning
Constitution of subjectivity
Creativity
Youth and Adult Education
topic Aprendizagem
Constituição da subjetividade
Criatividade
Educação de Jovens e Adultos
Aprendizaje
Constitución de la subjetividad
La creatividad
Educación de jóvenes y adultos
Learning
Constitution of subjectivity
Creativity
Youth and Adult Education
description This article aims to analyze how creativity is produced and expressed in the subjective productions of a student of youth and adult education in the learning processes. We seek to understand the education of youth and adults in their pedagogical and cultural idiosyncrasies from González Rey's Subjectivity Theory perspective. As a methodology, we use the Constructive-Interpretive Methodology. The case discussed highlights the importance of creativity and imagination as functions of subjective development, related to the development of subjective senses of individualization and future vision, in relation with the process of learning in different spaces.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-10-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/29207
10.26512/lc.v26.2020.29207
url https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/29207
identifier_str_mv 10.26512/lc.v26.2020.29207
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/29207/27705
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/29207/32330
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Isabella Kessler de Azambuja, Marlene Rozek
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Isabella Kessler de Azambuja, Marlene Rozek
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e29207
Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (ene-dic); e29207
Linhas Crí­ticas; v. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e29207
1981-0431
1516-4896
10.26512/lc.v26i0
reponame:Linhas Críticas (Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UnB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UnB
institution UnB
reponame_str Linhas Críticas (Online)
collection Linhas Críticas (Online)
repository.name.fl_str_mv Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv rvlinhas@unb.br
_version_ 1805309287807844352