The Effects of Behavioral History and Instructions upon the Acquisition and Resistance to Extinction with a Multiple FR DRL Schedule

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Athayde Neto, Celso Aparecido
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Costa, Carlos Eduardo, Banaco, Roberto Alves
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18610
Resumo: To investigate the effects of the behavioral history and instructions on acquisition and resistance to extinctionwith a multiple schedule, 15 students were distributed into three groups. In Phase 1, Group 1 was exposed to gradual increasesin the values of the components until a multiple FR 60 DRL 20 s; groups 2 and 3 were directly exposed to that multipleschedule, but Group 3 received instructions. In Phase 2, the FR was adjusted and a multiple FR n DRL 20 s was maintaineduntil stability. In Phase 3, a multiple Extinction schedule was in effect. Instructions, as compared to direct or gradual exposureto the schedules, facilitated acquisition of differentiated response rates, but increased resistance to extinction.
id UNB-4_0b52bcf0bf0463cfc270133a8e9b234a
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18610
network_acronym_str UNB-4
network_name_str Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
repository_id_str
spelling The Effects of Behavioral History and Instructions upon the Acquisition and Resistance to Extinction with a Multiple FR DRL ScheduleEfeitos da História Comportamental e de Instruções sobre aquisição e a Resistência à Extinção em um Esquema Múltiplo FR DRLPsicologia/Psicologia ExperimentalHistória comportamentalInstruçõesEsquemas múltiplosAquisiçãoResistência à mudançaHumanosBehavioral historyInstructionsMultiple schedulesAcquisitionResistance to extinctionHumansTo investigate the effects of the behavioral history and instructions on acquisition and resistance to extinctionwith a multiple schedule, 15 students were distributed into three groups. In Phase 1, Group 1 was exposed to gradual increasesin the values of the components until a multiple FR 60 DRL 20 s; groups 2 and 3 were directly exposed to that multipleschedule, but Group 3 received instructions. In Phase 2, the FR was adjusted and a multiple FR n DRL 20 s was maintaineduntil stability. In Phase 3, a multiple Extinction schedule was in effect. Instructions, as compared to direct or gradual exposureto the schedules, facilitated acquisition of differentiated response rates, but increased resistance to extinction.Para verificar o efeito de diferentes programações nas contingências sobre a diferenciação das taxas de respostas no múltiplo FR-DRL e a resistência do comportamento à mudança de contingência em função de instruções, distribuiu-se 15 universitários em três grupos. Na Fase 1, para o Grupo 1 aumentou-se gradualmente os componentes até um múltiplo FR60-DRL20s; o Grupo 2 foi exposto diretamente ao múltiplo FR60-DRL20s; o Grupo 3 foi idêntico ao Grupo 2, exceto por receberem instruções sobre como responder. Na Fase 2 o FR foi ajustado e um múltiplo FRn-DRL20s foi mantido até a estabilidade. Na Fase 3 estava em vigor um múltiplo Extinção-Extinção. Comparativamente, o Grupo 3 atingiu os critérios estabelecidos em menos sessões para adquirir o comportamento, mas foi mais resistente à mudança no componente anteriormente correlacionado ao DRL.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2015-11-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18610Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 31 No. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 365-374Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 31 Núm. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 365-374Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 31 No. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 365-374Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 31 n. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 365-3741806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18610/17315https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18610/17331Athayde Neto, Celso AparecidoCosta, Carlos EduardoBanaco, Roberto Alvesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-10-30T00:51:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18610Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-10-30T00:51:44Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv The Effects of Behavioral History and Instructions upon the Acquisition and Resistance to Extinction with a Multiple FR DRL Schedule
Efeitos da História Comportamental e de Instruções sobre aquisição e a Resistência à Extinção em um Esquema Múltiplo FR DRL
title The Effects of Behavioral History and Instructions upon the Acquisition and Resistance to Extinction with a Multiple FR DRL Schedule
spellingShingle The Effects of Behavioral History and Instructions upon the Acquisition and Resistance to Extinction with a Multiple FR DRL Schedule
Athayde Neto, Celso Aparecido
Psicologia/Psicologia Experimental
História comportamental
Instruções
Esquemas múltiplos
Aquisição
Resistência à mudança
Humanos
Behavioral history
Instructions
Multiple schedules
Acquisition
Resistance to extinction
Humans
title_short The Effects of Behavioral History and Instructions upon the Acquisition and Resistance to Extinction with a Multiple FR DRL Schedule
title_full The Effects of Behavioral History and Instructions upon the Acquisition and Resistance to Extinction with a Multiple FR DRL Schedule
title_fullStr The Effects of Behavioral History and Instructions upon the Acquisition and Resistance to Extinction with a Multiple FR DRL Schedule
title_full_unstemmed The Effects of Behavioral History and Instructions upon the Acquisition and Resistance to Extinction with a Multiple FR DRL Schedule
title_sort The Effects of Behavioral History and Instructions upon the Acquisition and Resistance to Extinction with a Multiple FR DRL Schedule
author Athayde Neto, Celso Aparecido
author_facet Athayde Neto, Celso Aparecido
Costa, Carlos Eduardo
Banaco, Roberto Alves
author_role author
author2 Costa, Carlos Eduardo
Banaco, Roberto Alves
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Athayde Neto, Celso Aparecido
Costa, Carlos Eduardo
Banaco, Roberto Alves
dc.subject.por.fl_str_mv Psicologia/Psicologia Experimental
História comportamental
Instruções
Esquemas múltiplos
Aquisição
Resistência à mudança
Humanos
Behavioral history
Instructions
Multiple schedules
Acquisition
Resistance to extinction
Humans
topic Psicologia/Psicologia Experimental
História comportamental
Instruções
Esquemas múltiplos
Aquisição
Resistência à mudança
Humanos
Behavioral history
Instructions
Multiple schedules
Acquisition
Resistance to extinction
Humans
description To investigate the effects of the behavioral history and instructions on acquisition and resistance to extinctionwith a multiple schedule, 15 students were distributed into three groups. In Phase 1, Group 1 was exposed to gradual increasesin the values of the components until a multiple FR 60 DRL 20 s; groups 2 and 3 were directly exposed to that multipleschedule, but Group 3 received instructions. In Phase 2, the FR was adjusted and a multiple FR n DRL 20 s was maintaineduntil stability. In Phase 3, a multiple Extinction schedule was in effect. Instructions, as compared to direct or gradual exposureto the schedules, facilitated acquisition of differentiated response rates, but increased resistance to extinction.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-11-17
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18610
url https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18610
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18610/17315
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18610/17331
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 31 No. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 365-374
Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 31 Núm. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 365-374
Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 31 No. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 365-374
Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 31 n. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 365-374
1806-3446
0102-3772
reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UNB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UNB
institution UNB
reponame_str Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
collection Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
repository.name.fl_str_mv Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv revistaptp@gmail.com
_version_ 1800211713916665856