The Effects of Behavioral History and Instructions upon the Acquisition and Resistance to Extinction with a Multiple FR DRL Schedule
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18610 |
Resumo: | To investigate the effects of the behavioral history and instructions on acquisition and resistance to extinctionwith a multiple schedule, 15 students were distributed into three groups. In Phase 1, Group 1 was exposed to gradual increasesin the values of the components until a multiple FR 60 DRL 20 s; groups 2 and 3 were directly exposed to that multipleschedule, but Group 3 received instructions. In Phase 2, the FR was adjusted and a multiple FR n DRL 20 s was maintaineduntil stability. In Phase 3, a multiple Extinction schedule was in effect. Instructions, as compared to direct or gradual exposureto the schedules, facilitated acquisition of differentiated response rates, but increased resistance to extinction. |
id |
UNB-4_0b52bcf0bf0463cfc270133a8e9b234a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18610 |
network_acronym_str |
UNB-4 |
network_name_str |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The Effects of Behavioral History and Instructions upon the Acquisition and Resistance to Extinction with a Multiple FR DRL ScheduleEfeitos da História Comportamental e de Instruções sobre aquisição e a Resistência à Extinção em um Esquema Múltiplo FR DRLPsicologia/Psicologia ExperimentalHistória comportamentalInstruçõesEsquemas múltiplosAquisiçãoResistência à mudançaHumanosBehavioral historyInstructionsMultiple schedulesAcquisitionResistance to extinctionHumansTo investigate the effects of the behavioral history and instructions on acquisition and resistance to extinctionwith a multiple schedule, 15 students were distributed into three groups. In Phase 1, Group 1 was exposed to gradual increasesin the values of the components until a multiple FR 60 DRL 20 s; groups 2 and 3 were directly exposed to that multipleschedule, but Group 3 received instructions. In Phase 2, the FR was adjusted and a multiple FR n DRL 20 s was maintaineduntil stability. In Phase 3, a multiple Extinction schedule was in effect. Instructions, as compared to direct or gradual exposureto the schedules, facilitated acquisition of differentiated response rates, but increased resistance to extinction.Para verificar o efeito de diferentes programações nas contingências sobre a diferenciação das taxas de respostas no múltiplo FR-DRL e a resistência do comportamento à mudança de contingência em função de instruções, distribuiu-se 15 universitários em três grupos. Na Fase 1, para o Grupo 1 aumentou-se gradualmente os componentes até um múltiplo FR60-DRL20s; o Grupo 2 foi exposto diretamente ao múltiplo FR60-DRL20s; o Grupo 3 foi idêntico ao Grupo 2, exceto por receberem instruções sobre como responder. Na Fase 2 o FR foi ajustado e um múltiplo FRn-DRL20s foi mantido até a estabilidade. Na Fase 3 estava em vigor um múltiplo Extinção-Extinção. Comparativamente, o Grupo 3 atingiu os critérios estabelecidos em menos sessões para adquirir o comportamento, mas foi mais resistente à mudança no componente anteriormente correlacionado ao DRL.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2015-11-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18610Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 31 No. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 365-374Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 31 Núm. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 365-374Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 31 No. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 365-374Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 31 n. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 365-3741806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18610/17315https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18610/17331Athayde Neto, Celso AparecidoCosta, Carlos EduardoBanaco, Roberto Alvesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-10-30T00:51:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18610Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-10-30T00:51:44Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Effects of Behavioral History and Instructions upon the Acquisition and Resistance to Extinction with a Multiple FR DRL Schedule Efeitos da História Comportamental e de Instruções sobre aquisição e a Resistência à Extinção em um Esquema Múltiplo FR DRL |
title |
The Effects of Behavioral History and Instructions upon the Acquisition and Resistance to Extinction with a Multiple FR DRL Schedule |
spellingShingle |
The Effects of Behavioral History and Instructions upon the Acquisition and Resistance to Extinction with a Multiple FR DRL Schedule Athayde Neto, Celso Aparecido Psicologia/Psicologia Experimental História comportamental Instruções Esquemas múltiplos Aquisição Resistência à mudança Humanos Behavioral history Instructions Multiple schedules Acquisition Resistance to extinction Humans |
title_short |
The Effects of Behavioral History and Instructions upon the Acquisition and Resistance to Extinction with a Multiple FR DRL Schedule |
title_full |
The Effects of Behavioral History and Instructions upon the Acquisition and Resistance to Extinction with a Multiple FR DRL Schedule |
title_fullStr |
The Effects of Behavioral History and Instructions upon the Acquisition and Resistance to Extinction with a Multiple FR DRL Schedule |
title_full_unstemmed |
The Effects of Behavioral History and Instructions upon the Acquisition and Resistance to Extinction with a Multiple FR DRL Schedule |
title_sort |
The Effects of Behavioral History and Instructions upon the Acquisition and Resistance to Extinction with a Multiple FR DRL Schedule |
author |
Athayde Neto, Celso Aparecido |
author_facet |
Athayde Neto, Celso Aparecido Costa, Carlos Eduardo Banaco, Roberto Alves |
author_role |
author |
author2 |
Costa, Carlos Eduardo Banaco, Roberto Alves |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Athayde Neto, Celso Aparecido Costa, Carlos Eduardo Banaco, Roberto Alves |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Psicologia/Psicologia Experimental História comportamental Instruções Esquemas múltiplos Aquisição Resistência à mudança Humanos Behavioral history Instructions Multiple schedules Acquisition Resistance to extinction Humans |
topic |
Psicologia/Psicologia Experimental História comportamental Instruções Esquemas múltiplos Aquisição Resistência à mudança Humanos Behavioral history Instructions Multiple schedules Acquisition Resistance to extinction Humans |
description |
To investigate the effects of the behavioral history and instructions on acquisition and resistance to extinctionwith a multiple schedule, 15 students were distributed into three groups. In Phase 1, Group 1 was exposed to gradual increasesin the values of the components until a multiple FR 60 DRL 20 s; groups 2 and 3 were directly exposed to that multipleschedule, but Group 3 received instructions. In Phase 2, the FR was adjusted and a multiple FR n DRL 20 s was maintaineduntil stability. In Phase 3, a multiple Extinction schedule was in effect. Instructions, as compared to direct or gradual exposureto the schedules, facilitated acquisition of differentiated response rates, but increased resistance to extinction. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-11-17 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18610 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18610 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18610/17315 https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18610/17331 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 31 No. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 365-374 Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 31 Núm. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 365-374 Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 31 No. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 365-374 Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 31 n. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 365-374 1806-3446 0102-3772 reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UNB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UNB |
institution |
UNB |
reponame_str |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
collection |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaptp@gmail.com |
_version_ |
1800211713916665856 |