Knowing the School Inclusion Process in Porto Velho ”“ RO
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17553 |
Resumo: | The purpose of this study was to investigate the number of enrolled students with learning deficits, their ages,and the most common types of deficits in 22 regular schools (both private and public) in Porto Velho (Rondônia). Field diariesand documental analysis were used as data sources. A total of 104 students, ranging in age from 5 to 25 years, with deficitswere enrolled in the regular educational system, all lagging behind in school. The most common diagnosed problems amongstthese students were intellectual deficit and hyperactivity. The enrollment of deaf students in regular classrooms appeared tohave a low incidence. The results showed that parents and schools seek to enroll students with deficits in regular schools. |
id |
UNB-4_0f11e79114e64e3d24204fbffa7f79d8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17553 |
network_acronym_str |
UNB-4 |
network_name_str |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Knowing the School Inclusion Process in Porto Velho ”“ ROConhecendo o processo de inclusão escolar em Porto Velho - ROPsicologia Escolar; Inclusão escolarInclusão escolarAluno com deficiênciaAcessibilidadeSchool inclusionStudents with deficienciesAccessibilityThe purpose of this study was to investigate the number of enrolled students with learning deficits, their ages,and the most common types of deficits in 22 regular schools (both private and public) in Porto Velho (Rondônia). Field diariesand documental analysis were used as data sources. A total of 104 students, ranging in age from 5 to 25 years, with deficitswere enrolled in the regular educational system, all lagging behind in school. The most common diagnosed problems amongstthese students were intellectual deficit and hyperactivity. The enrollment of deaf students in regular classrooms appeared tohave a low incidence. The results showed that parents and schools seek to enroll students with deficits in regular schools.A pesquisa objetivou conhecer o processo de inclusão escolar em 22 escolas da rede pública e privada de Porto Velho/RO, realizando levantamento estatístico sobre o número de alunos com deficiência matriculados, idade, tipo de deficiência mais freqüente, estrutura física das escolas e modalidade de ensino oferecida. Para coleta de dados utilizou-se o diário de campo e a análise documental. Há 104 alunos com deficiência matriculados no ensino comum, com faixa etária de 5 a 25 anos, sendo os diagnósticos mais comuns de deficiência intelectual e transtorno invasivo do desenvolvimento. Verificou-se que a matrícula dos alunos surdos em salas regulares tem baixa incidência. Os dados indicam que pais e escolas buscam matricular a pessoa com deficiência nas escolas regulares.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2012-04-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17553Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 28 No. 1 (2012): Revista Psicologia Teoria e pesquisa; 65-69Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 28 Núm. 1 (2012): Revista Psicologia Teoria e pesquisa; 65-69Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 28 No. 1 (2012): Revista Psicologia Teoria e pesquisa; 65-69Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 28 n. 1 (2012): Revista Psicologia Teoria e pesquisa; 65-691806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17553/16065https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17553/16886Tada, Iracema Neno CecilioLima, Vanessa Aparecida Alves deMelo, Tânia GonçalvesTomotani, Dagmara Yuki Vieirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-10-25T15:02:35Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17553Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-10-25T15:02:35Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Knowing the School Inclusion Process in Porto Velho ”“ RO Conhecendo o processo de inclusão escolar em Porto Velho - RO |
title |
Knowing the School Inclusion Process in Porto Velho ”“ RO |
spellingShingle |
Knowing the School Inclusion Process in Porto Velho ”“ RO Tada, Iracema Neno Cecilio Psicologia Escolar; Inclusão escolar Inclusão escolar Aluno com deficiência Acessibilidade School inclusion Students with deficiencies Accessibility |
title_short |
Knowing the School Inclusion Process in Porto Velho ”“ RO |
title_full |
Knowing the School Inclusion Process in Porto Velho ”“ RO |
title_fullStr |
Knowing the School Inclusion Process in Porto Velho ”“ RO |
title_full_unstemmed |
Knowing the School Inclusion Process in Porto Velho ”“ RO |
title_sort |
Knowing the School Inclusion Process in Porto Velho ”“ RO |
author |
Tada, Iracema Neno Cecilio |
author_facet |
Tada, Iracema Neno Cecilio Lima, Vanessa Aparecida Alves de Melo, Tânia Gonçalves Tomotani, Dagmara Yuki Vieira |
author_role |
author |
author2 |
Lima, Vanessa Aparecida Alves de Melo, Tânia Gonçalves Tomotani, Dagmara Yuki Vieira |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Tada, Iracema Neno Cecilio Lima, Vanessa Aparecida Alves de Melo, Tânia Gonçalves Tomotani, Dagmara Yuki Vieira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Psicologia Escolar; Inclusão escolar Inclusão escolar Aluno com deficiência Acessibilidade School inclusion Students with deficiencies Accessibility |
topic |
Psicologia Escolar; Inclusão escolar Inclusão escolar Aluno com deficiência Acessibilidade School inclusion Students with deficiencies Accessibility |
description |
The purpose of this study was to investigate the number of enrolled students with learning deficits, their ages,and the most common types of deficits in 22 regular schools (both private and public) in Porto Velho (Rondônia). Field diariesand documental analysis were used as data sources. A total of 104 students, ranging in age from 5 to 25 years, with deficitswere enrolled in the regular educational system, all lagging behind in school. The most common diagnosed problems amongstthese students were intellectual deficit and hyperactivity. The enrollment of deaf students in regular classrooms appeared tohave a low incidence. The results showed that parents and schools seek to enroll students with deficits in regular schools. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-04-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17553 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17553 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17553/16065 https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17553/16886 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 28 No. 1 (2012): Revista Psicologia Teoria e pesquisa; 65-69 Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 28 Núm. 1 (2012): Revista Psicologia Teoria e pesquisa; 65-69 Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 28 No. 1 (2012): Revista Psicologia Teoria e pesquisa; 65-69 Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 28 n. 1 (2012): Revista Psicologia Teoria e pesquisa; 65-69 1806-3446 0102-3772 reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UNB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UNB |
institution |
UNB |
reponame_str |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
collection |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaptp@gmail.com |
_version_ |
1800211712265158656 |