Knowing the School Inclusion Process in Porto Velho ”“ RO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Tada, Iracema Neno Cecilio
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Lima, Vanessa Aparecida Alves de, Melo, Tânia Gonçalves, Tomotani, Dagmara Yuki Vieira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17553
Resumo: The purpose of this study was to investigate the number of enrolled students with learning deficits, their ages,and the most common types of deficits in 22 regular schools (both private and public) in Porto Velho (Rondônia). Field diariesand documental analysis were used as data sources. A total of 104 students, ranging in age from 5 to 25 years, with deficitswere enrolled in the regular educational system, all lagging behind in school. The most common diagnosed problems amongstthese students were intellectual deficit and hyperactivity. The enrollment of deaf students in regular classrooms appeared tohave a low incidence. The results showed that parents and schools seek to enroll students with deficits in regular schools.
id UNB-4_0f11e79114e64e3d24204fbffa7f79d8
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17553
network_acronym_str UNB-4
network_name_str Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
repository_id_str
spelling Knowing the School Inclusion Process in Porto Velho ”“ ROConhecendo o processo de inclusão escolar em Porto Velho - ROPsicologia Escolar; Inclusão escolarInclusão escolarAluno com deficiênciaAcessibilidadeSchool inclusionStudents with deficienciesAccessibilityThe purpose of this study was to investigate the number of enrolled students with learning deficits, their ages,and the most common types of deficits in 22 regular schools (both private and public) in Porto Velho (Rondônia). Field diariesand documental analysis were used as data sources. A total of 104 students, ranging in age from 5 to 25 years, with deficitswere enrolled in the regular educational system, all lagging behind in school. The most common diagnosed problems amongstthese students were intellectual deficit and hyperactivity. The enrollment of deaf students in regular classrooms appeared tohave a low incidence. The results showed that parents and schools seek to enroll students with deficits in regular schools.A pesquisa objetivou conhecer o processo de inclusão escolar em 22 escolas da rede pública e privada de Porto Velho/RO, realizando levantamento estatístico sobre o número de alunos com deficiência matriculados, idade, tipo de deficiência mais freqüente, estrutura física das escolas e modalidade de ensino oferecida. Para coleta de dados utilizou-se o diário de campo e a análise documental. Há 104 alunos com deficiência matriculados no ensino comum, com faixa etária de 5 a 25 anos, sendo os diagnósticos mais comuns de deficiência intelectual e transtorno invasivo do desenvolvimento. Verificou-se que a matrícula dos alunos surdos em salas regulares tem baixa incidência. Os dados indicam que pais e escolas buscam matricular a pessoa com deficiência nas escolas regulares.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2012-04-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17553Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 28 No. 1 (2012): Revista Psicologia Teoria e pesquisa; 65-69Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 28 Núm. 1 (2012): Revista Psicologia Teoria e pesquisa; 65-69Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 28 No. 1 (2012): Revista Psicologia Teoria e pesquisa; 65-69Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 28 n. 1 (2012): Revista Psicologia Teoria e pesquisa; 65-691806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17553/16065https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17553/16886Tada, Iracema Neno CecilioLima, Vanessa Aparecida Alves deMelo, Tânia GonçalvesTomotani, Dagmara Yuki Vieirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-10-25T15:02:35Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17553Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-10-25T15:02:35Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Knowing the School Inclusion Process in Porto Velho ”“ RO
Conhecendo o processo de inclusão escolar em Porto Velho - RO
title Knowing the School Inclusion Process in Porto Velho ”“ RO
spellingShingle Knowing the School Inclusion Process in Porto Velho ”“ RO
Tada, Iracema Neno Cecilio
Psicologia Escolar; Inclusão escolar
Inclusão escolar
Aluno com deficiência
Acessibilidade
School inclusion
Students with deficiencies
Accessibility
title_short Knowing the School Inclusion Process in Porto Velho ”“ RO
title_full Knowing the School Inclusion Process in Porto Velho ”“ RO
title_fullStr Knowing the School Inclusion Process in Porto Velho ”“ RO
title_full_unstemmed Knowing the School Inclusion Process in Porto Velho ”“ RO
title_sort Knowing the School Inclusion Process in Porto Velho ”“ RO
author Tada, Iracema Neno Cecilio
author_facet Tada, Iracema Neno Cecilio
Lima, Vanessa Aparecida Alves de
Melo, Tânia Gonçalves
Tomotani, Dagmara Yuki Vieira
author_role author
author2 Lima, Vanessa Aparecida Alves de
Melo, Tânia Gonçalves
Tomotani, Dagmara Yuki Vieira
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Tada, Iracema Neno Cecilio
Lima, Vanessa Aparecida Alves de
Melo, Tânia Gonçalves
Tomotani, Dagmara Yuki Vieira
dc.subject.por.fl_str_mv Psicologia Escolar; Inclusão escolar
Inclusão escolar
Aluno com deficiência
Acessibilidade
School inclusion
Students with deficiencies
Accessibility
topic Psicologia Escolar; Inclusão escolar
Inclusão escolar
Aluno com deficiência
Acessibilidade
School inclusion
Students with deficiencies
Accessibility
description The purpose of this study was to investigate the number of enrolled students with learning deficits, their ages,and the most common types of deficits in 22 regular schools (both private and public) in Porto Velho (Rondônia). Field diariesand documental analysis were used as data sources. A total of 104 students, ranging in age from 5 to 25 years, with deficitswere enrolled in the regular educational system, all lagging behind in school. The most common diagnosed problems amongstthese students were intellectual deficit and hyperactivity. The enrollment of deaf students in regular classrooms appeared tohave a low incidence. The results showed that parents and schools seek to enroll students with deficits in regular schools.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-04-03
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17553
url https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17553
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17553/16065
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17553/16886
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 28 No. 1 (2012): Revista Psicologia Teoria e pesquisa; 65-69
Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 28 Núm. 1 (2012): Revista Psicologia Teoria e pesquisa; 65-69
Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 28 No. 1 (2012): Revista Psicologia Teoria e pesquisa; 65-69
Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 28 n. 1 (2012): Revista Psicologia Teoria e pesquisa; 65-69
1806-3446
0102-3772
reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UNB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UNB
institution UNB
reponame_str Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
collection Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
repository.name.fl_str_mv Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv revistaptp@gmail.com
_version_ 1800211712265158656