The significance of creativity for the brazilian google users
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Inovação |
Texto Completo: | http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/4684 |
Resumo: | This article uses the big data concept to investigate which search terms typed on Google can indicate how internet users signify creativity. For this, a bibliographical survey of the communication works that use Google Trends was carried out, along with a content analysis of 50 search terms that included the term “creativity” in searches conducted in Brazil, by the main page of Google, between 2004 and 2014. The results show possible correspondences between the image of creativity and academic definitions. |
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The significance of creativity for the brazilian google usersA imagem da criatividade para os internautas do Google BrasilCreativity. Communication. Google Trends.CreativityCriatividade. Comunicação. Google Trends.CriatividadeThis article uses the big data concept to investigate which search terms typed on Google can indicate how internet users signify creativity. For this, a bibliographical survey of the communication works that use Google Trends was carried out, along with a content analysis of 50 search terms that included the term “creativity” in searches conducted in Brazil, by the main page of Google, between 2004 and 2014. The results show possible correspondences between the image of creativity and academic definitions.Este artigo utiliza o conceito de big data para investigar o que os termos de busca digitados no Google podem indicar sobre como os internautas significam a criatividade. Para isso, realizou-se levantamento bibliográfico dos trabalhos de comunicação que utilizam o Google Trends e, em seguida, análise de conteúdo dos 50 termos de busca que incluíam o termo “criatividade” em pesquisas no Brasil, pela página principal do Google, entre 2004 e 2014. Os resultados apontam possíveis correspondências entre a imagem da criatividade e as definições acadêmicas. Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2017-12-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/468410.13037/ci.vol18n38.4684Comunicação & Inovação; v. 18 n. 38 (2017): Comunicação & Inovação; 76-932178-01451809-564Xreponame:Comunicação & Inovaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/4684/2289Copyright (c) 2017 Asdrúbal Borges Formiga Sobrinho, Erica Abehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFormiga Sobrinho, Asdrúbal BorgesAbe, Erica2022-10-04T19:13:09Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/4684Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/PUBhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/oairevistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br2178-01451809-564Xopendoar:2022-10-04T19:13:09Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false |
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