Performance and Problem Solving in Virtual Teams:: An Experimental Study

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Guedes Gondim, Sônia Maria
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Paranhos Moreno Batista, Juliana, de Figueiredo Luna, André, Araújo Simões, Ana Célia, dos Anjos Almeida Brantes, Carolina, Debiasi Alberton, Gisele
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18573
Resumo: This study examined differences in the performance of individuals and groups on a task of text memorization and reproduction in a virtual environment. Fifty college students were - assigned to one of two experimental conditions: group (n= 26) and individual (n= 24). The instruments applied were: teamwork beliefs and conflict perception, self and hetero-attribution of affective states and problem-solving strategies. Group performance was better than individual performance. Participants in the individual condition reported greater use of problem-solving strategies than those in the group condition There were no differences between individuals and groups concerning teamwork beliefs and conflict perception as well as attribution of affective states.
id UNB-4_3b67ea3bb27a36af1a949137d22773ac
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18573
network_acronym_str UNB-4
network_name_str Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
repository_id_str
spelling Performance and Problem Solving in Virtual Teams:: An Experimental StudyDesempenho e Solução de Problemas em Equipes Virtuais:: Um Estudo ExperimentalDesempenho de equipeEquipes virtuaisSolução de problemasEstudo experimentalTeam performanceVirtual teamsProblem-solvingExperimental studyThis study examined differences in the performance of individuals and groups on a task of text memorization and reproduction in a virtual environment. Fifty college students were - assigned to one of two experimental conditions: group (n= 26) and individual (n= 24). The instruments applied were: teamwork beliefs and conflict perception, self and hetero-attribution of affective states and problem-solving strategies. Group performance was better than individual performance. Participants in the individual condition reported greater use of problem-solving strategies than those in the group condition There were no differences between individuals and groups concerning teamwork beliefs and conflict perception as well as attribution of affective states.O estudo analisou as diferenças no desempenho de indivíduos e grupos em uma tarefa de reprodução e memorização de texto com uso de computadores. Participaram 50 estudantes de nível superior, distribuídos aleatoriamente em duas condições experimentais: grupal (n=26) e individual (n=24).  Utilizaram-se cinco instrumentos: crenças e percepção de conflitos sobre o trabalho em equipe, auto e hetero atribuição de estados afetivos e estratégias de solução de problemas. Grupos apresentaram maior eficácia de memorização e apreensão de conteúdo. A condição experimental não influenciou as crenças e a percepção de conflitos em relação ao trabalho em grupo.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2015-03-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18573Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 30 No. 4: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 411-421Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 30 Núm. 4: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 411-421Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 30 No. 4: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 411-421Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 30 n. 4: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 411-4211806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18573/17254Guedes Gondim, Sônia MariaParanhos Moreno Batista, Julianade Figueiredo Luna, AndréAraújo Simões, Ana Céliados Anjos Almeida Brantes, CarolinaDebiasi Alberton, Giseleinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-10-29T21:55:30Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18573Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-10-29T21:55:30Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Performance and Problem Solving in Virtual Teams:: An Experimental Study
Desempenho e Solução de Problemas em Equipes Virtuais:: Um Estudo Experimental
title Performance and Problem Solving in Virtual Teams:: An Experimental Study
spellingShingle Performance and Problem Solving in Virtual Teams:: An Experimental Study
Guedes Gondim, Sônia Maria
Desempenho de equipe
Equipes virtuais
Solução de problemas
Estudo experimental
Team performance
Virtual teams
Problem-solving
Experimental study
title_short Performance and Problem Solving in Virtual Teams:: An Experimental Study
title_full Performance and Problem Solving in Virtual Teams:: An Experimental Study
title_fullStr Performance and Problem Solving in Virtual Teams:: An Experimental Study
title_full_unstemmed Performance and Problem Solving in Virtual Teams:: An Experimental Study
title_sort Performance and Problem Solving in Virtual Teams:: An Experimental Study
author Guedes Gondim, Sônia Maria
author_facet Guedes Gondim, Sônia Maria
Paranhos Moreno Batista, Juliana
de Figueiredo Luna, André
Araújo Simões, Ana Célia
dos Anjos Almeida Brantes, Carolina
Debiasi Alberton, Gisele
author_role author
author2 Paranhos Moreno Batista, Juliana
de Figueiredo Luna, André
Araújo Simões, Ana Célia
dos Anjos Almeida Brantes, Carolina
Debiasi Alberton, Gisele
author2_role author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Guedes Gondim, Sônia Maria
Paranhos Moreno Batista, Juliana
de Figueiredo Luna, André
Araújo Simões, Ana Célia
dos Anjos Almeida Brantes, Carolina
Debiasi Alberton, Gisele
dc.subject.por.fl_str_mv Desempenho de equipe
Equipes virtuais
Solução de problemas
Estudo experimental
Team performance
Virtual teams
Problem-solving
Experimental study
topic Desempenho de equipe
Equipes virtuais
Solução de problemas
Estudo experimental
Team performance
Virtual teams
Problem-solving
Experimental study
description This study examined differences in the performance of individuals and groups on a task of text memorization and reproduction in a virtual environment. Fifty college students were - assigned to one of two experimental conditions: group (n= 26) and individual (n= 24). The instruments applied were: teamwork beliefs and conflict perception, self and hetero-attribution of affective states and problem-solving strategies. Group performance was better than individual performance. Participants in the individual condition reported greater use of problem-solving strategies than those in the group condition There were no differences between individuals and groups concerning teamwork beliefs and conflict perception as well as attribution of affective states.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-03-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18573
url https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18573
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18573/17254
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 30 No. 4: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 411-421
Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 30 Núm. 4: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 411-421
Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 30 No. 4: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 411-421
Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 30 n. 4: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 411-421
1806-3446
0102-3772
reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UNB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UNB
institution UNB
reponame_str Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
collection Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
repository.name.fl_str_mv Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv revistaptp@gmail.com
_version_ 1800211713870528512