Food Advertising and Children’s Food Choices
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17629 |
Resumo: | The effect of cartoon videos with advertisements of healthy and unhealthy food versus neutral videos on food choices was assessed in 24 children from a public school. The videos were presented in 5 sessions. Each group was exposed to a specific sequence of advertisement. After the exposure of the videos, the child chose food figures for daily meals. Within and between subject analyses, performed by repeated measures ANCOVA, showed that with change of videos, the children altered by up to 13% their choices of healthy or unhealthy food. The increase of healthy food advertising and the decrease of unhealthy food advertising may contribute for healthy food and weight. |
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Food Advertising and Children’s Food ChoicesPublicidade de Alimentos e Escolhas Alimentares de CriançasPublicidade de alimentosPráticas alimentaresEstado nutricionalAnálise funcionalContingênciaCriançasFood advertisementEating habitsNutritional statusFunctional analysisContingencyChildrenThe effect of cartoon videos with advertisements of healthy and unhealthy food versus neutral videos on food choices was assessed in 24 children from a public school. The videos were presented in 5 sessions. Each group was exposed to a specific sequence of advertisement. After the exposure of the videos, the child chose food figures for daily meals. Within and between subject analyses, performed by repeated measures ANCOVA, showed that with change of videos, the children altered by up to 13% their choices of healthy or unhealthy food. The increase of healthy food advertising and the decrease of unhealthy food advertising may contribute for healthy food and weight. O efeito de vídeos de desenhos com publicidade de alimentos saudáveis e não saudáveis e vídeos neutros sobre as escolhas alimentares foi avaliado em crianças. Os vídeos foram apresentados em 5 sessões, sendo cada grupo exposto a diferente seqüência de apresentação dos vídeos com publicidade. Após assistir ao vídeo, a criança escolhia figuras de alimentos para as refeições do dia. Análises intra e entre grupos de crianças por meio da Ancova de medidas repetidas demonstrou que há interação nos resultados. Quando há mudança de vídeos, as crianças tendem a escolher diferentes quantidades de figuras de alimentos saudáveis ou não. A regulamentação da publicidade e o incentivo à publicidade de alimentos saudáveis podem ser instrumentos para a promoção da alimentação saudável.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2014-04-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17629Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 30 No. 1 (2014): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 53-61Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 30 Núm. 1 (2014): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 53-61Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 30 No. 1 (2014): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 53-61Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 30 n. 1 (2014): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 53-611806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17629/16141https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17629/17005Ueda, Marcia HirokoPorto, Rafael BarreirosVasconcelos, Laércia Abreuinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-10-26T17:53:48Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17629Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-10-26T17:53:48Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
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The effect of cartoon videos with advertisements of healthy and unhealthy food versus neutral videos on food choices was assessed in 24 children from a public school. The videos were presented in 5 sessions. Each group was exposed to a specific sequence of advertisement. After the exposure of the videos, the child chose food figures for daily meals. Within and between subject analyses, performed by repeated measures ANCOVA, showed that with change of videos, the children altered by up to 13% their choices of healthy or unhealthy food. The increase of healthy food advertising and the decrease of unhealthy food advertising may contribute for healthy food and weight. |
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