Career Self:: A Longitudinal Study with College Students

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Ana Daniela
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Taveira, Maria do Ceú, Ribeiro, Eugénia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17533
Resumo: The career self constitutes an organized subset of the person’s cognitive universe, responsible for the subjective character that the person attributes to career. This study aims to evaluate changes in the content of the career self of college students, from the beginning to the end of last year’s graduation. Therefore, we used repeated measurements of the indices of the Career Repertory Grid (Silva & Taveira, 2005; Silva, 2008). Eighty students participated in this study, 49 women (61.25%) and 31 men (38.75%), aged between 21 and 45 years (M = 23.9, SD = 4.31). The results indicate that at the end of graduation students decrease the distance they build towards others and maintain a positive construction of the career self.
id UNB-4_c23898b0c71230f857e5ca11c0765a81
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17533
network_acronym_str UNB-4
network_name_str Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
repository_id_str
spelling Career Self:: A Longitudinal Study with College StudentsSelf de Carreira:: Estudo Longitudinal com Estudantes UniversitáriosEstudante universitárioCarreiraSelf de carreiraGrelha de RepertórioEstudo LongitudinalCollege studentsCareerCareer SelfRepertory GridLongitudinal studyThe career self constitutes an organized subset of the person’s cognitive universe, responsible for the subjective character that the person attributes to career. This study aims to evaluate changes in the content of the career self of college students, from the beginning to the end of last year’s graduation. Therefore, we used repeated measurements of the indices of the Career Repertory Grid (Silva & Taveira, 2005; Silva, 2008). Eighty students participated in this study, 49 women (61.25%) and 31 men (38.75%), aged between 21 and 45 years (M = 23.9, SD = 4.31). The results indicate that at the end of graduation students decrease the distance they build towards others and maintain a positive construction of the career self.O self de carreira constituí um subconjunto organizado do universo cognitivo de uma pessoa, responsável pelo carácter subjetivo que a mesma confere à carreira. Este estudo pretende avaliar mudanças no conteúdo do self de carreira de estudantes universitários, do início para o final do último ano de graduação. Para tal, recorreu-se a medidas repetidas dos índices da Grelha de Repertório da Carreira (Silva & Taveira, 2005; Silva, 2008). Na investigação, participaram 80 estudantes, dos quais 49 são mulheres (61,25%) e 31 são homens (38,75%), com idades entre os 21 e os 45 anos (M= 23,9, DP= 4,31). Os resultados indicam que, no final da licenciatura, os estudantes diminuem a distância como se constrõem em relação aos outros e mantêm uma construção positiva do self de carreira.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2011-09-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17533Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 27 No. 3 (2011): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 263-272Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 27 Núm. 3 (2011): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 263-272Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 27 No. 3 (2011): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 263-272Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 27 n. 3 (2011): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 263-2721806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17533/16045https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17533/16821Silva, Ana DanielaTaveira, Maria do CeúRibeiro, Eugéniainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-10-24T17:05:31Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17533Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-10-24T17:05:31Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Career Self:: A Longitudinal Study with College Students
Self de Carreira:: Estudo Longitudinal com Estudantes Universitários
title Career Self:: A Longitudinal Study with College Students
spellingShingle Career Self:: A Longitudinal Study with College Students
Silva, Ana Daniela
Estudante universitário
Carreira
Self de carreira
Grelha de Repertório
Estudo Longitudinal
College students
Career
Career Self
Repertory Grid
Longitudinal study
title_short Career Self:: A Longitudinal Study with College Students
title_full Career Self:: A Longitudinal Study with College Students
title_fullStr Career Self:: A Longitudinal Study with College Students
title_full_unstemmed Career Self:: A Longitudinal Study with College Students
title_sort Career Self:: A Longitudinal Study with College Students
author Silva, Ana Daniela
author_facet Silva, Ana Daniela
Taveira, Maria do Ceú
Ribeiro, Eugénia
author_role author
author2 Taveira, Maria do Ceú
Ribeiro, Eugénia
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Ana Daniela
Taveira, Maria do Ceú
Ribeiro, Eugénia
dc.subject.por.fl_str_mv Estudante universitário
Carreira
Self de carreira
Grelha de Repertório
Estudo Longitudinal
College students
Career
Career Self
Repertory Grid
Longitudinal study
topic Estudante universitário
Carreira
Self de carreira
Grelha de Repertório
Estudo Longitudinal
College students
Career
Career Self
Repertory Grid
Longitudinal study
description The career self constitutes an organized subset of the person’s cognitive universe, responsible for the subjective character that the person attributes to career. This study aims to evaluate changes in the content of the career self of college students, from the beginning to the end of last year’s graduation. Therefore, we used repeated measurements of the indices of the Career Repertory Grid (Silva & Taveira, 2005; Silva, 2008). Eighty students participated in this study, 49 women (61.25%) and 31 men (38.75%), aged between 21 and 45 years (M = 23.9, SD = 4.31). The results indicate that at the end of graduation students decrease the distance they build towards others and maintain a positive construction of the career self.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-09-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17533
url https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17533
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17533/16045
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17533/16821
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 27 No. 3 (2011): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 263-272
Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 27 Núm. 3 (2011): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 263-272
Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 27 No. 3 (2011): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 263-272
Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 27 n. 3 (2011): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 263-272
1806-3446
0102-3772
reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UNB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UNB
institution UNB
reponame_str Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
collection Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
repository.name.fl_str_mv Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv revistaptp@gmail.com
_version_ 1800211712222167040