Desafios da escola atual: a educação pelo trabalho

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Roberto Ribeiro da
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Razuck, Renata Cardoso de Sá Ribeiro, Tunes, Elizabeth
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UnB
Texto Completo: http://repositorio.unb.br/handle/10482/27196
https://dx.doi.org/10.1590/S0100-40422008000200046
Resumo: This work aims at investigating and proposing strategies to improve the comprehension of Chemistry concepts by high school students. One of these strategies consists in workshops that emphasize the notion of work as a general educational principle, in the perspective of polytechnic education. Interviews (pre and post-workshops) were used to evaluate the results. In post-workshop interviews, a significant incorporation of scientific concepts was observed, as well as a considerable improvement in the interpretation of experiments.
id UNB_b69800a7976820f2a12639fd0d1c47bc
oai_identifier_str oai:repositorio.unb.br:10482/27196
network_acronym_str UNB
network_name_str Repositório Institucional da UnB
repository_id_str
spelling Desafios da escola atual: a educação pelo trabalhoA challenge for schools: work as a general educational principleEnsino politécnicoQuímica - estudo e ensinoEnsino médioThis work aims at investigating and proposing strategies to improve the comprehension of Chemistry concepts by high school students. One of these strategies consists in workshops that emphasize the notion of work as a general educational principle, in the perspective of polytechnic education. Interviews (pre and post-workshops) were used to evaluate the results. In post-workshop interviews, a significant incorporation of scientific concepts was observed, as well as a considerable improvement in the interpretation of experiments.Em processamentoSociedade Brasileira de Química2017-12-07T04:49:27Z2017-12-07T04:49:27Z2008info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfQuím. Nova,v.31,n.2,p.452-461,2008http://repositorio.unb.br/handle/10482/27196https://dx.doi.org/10.1590/S0100-40422008000200046porSilva, Roberto Ribeiro daRazuck, Renata Cardoso de Sá RibeiroTunes, Elizabethinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UnBinstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNB2024-08-28T19:04:08Zoai:repositorio.unb.br:10482/27196Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.unb.br/oai/requestrepositorio@unb.bropendoar:2024-08-28T19:04:08Repositório Institucional da UnB - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Desafios da escola atual: a educação pelo trabalho
A challenge for schools: work as a general educational principle
title Desafios da escola atual: a educação pelo trabalho
spellingShingle Desafios da escola atual: a educação pelo trabalho
Silva, Roberto Ribeiro da
Ensino politécnico
Química - estudo e ensino
Ensino médio
title_short Desafios da escola atual: a educação pelo trabalho
title_full Desafios da escola atual: a educação pelo trabalho
title_fullStr Desafios da escola atual: a educação pelo trabalho
title_full_unstemmed Desafios da escola atual: a educação pelo trabalho
title_sort Desafios da escola atual: a educação pelo trabalho
author Silva, Roberto Ribeiro da
author_facet Silva, Roberto Ribeiro da
Razuck, Renata Cardoso de Sá Ribeiro
Tunes, Elizabeth
author_role author
author2 Razuck, Renata Cardoso de Sá Ribeiro
Tunes, Elizabeth
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Roberto Ribeiro da
Razuck, Renata Cardoso de Sá Ribeiro
Tunes, Elizabeth
dc.subject.por.fl_str_mv Ensino politécnico
Química - estudo e ensino
Ensino médio
topic Ensino politécnico
Química - estudo e ensino
Ensino médio
description This work aims at investigating and proposing strategies to improve the comprehension of Chemistry concepts by high school students. One of these strategies consists in workshops that emphasize the notion of work as a general educational principle, in the perspective of polytechnic education. Interviews (pre and post-workshops) were used to evaluate the results. In post-workshop interviews, a significant incorporation of scientific concepts was observed, as well as a considerable improvement in the interpretation of experiments.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008
2017-12-07T04:49:27Z
2017-12-07T04:49:27Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv Quím. Nova,v.31,n.2,p.452-461,2008
http://repositorio.unb.br/handle/10482/27196
https://dx.doi.org/10.1590/S0100-40422008000200046
identifier_str_mv Quím. Nova,v.31,n.2,p.452-461,2008
url http://repositorio.unb.br/handle/10482/27196
https://dx.doi.org/10.1590/S0100-40422008000200046
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UnB
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UNB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UNB
institution UNB
reponame_str Repositório Institucional da UnB
collection Repositório Institucional da UnB
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UnB - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv repositorio@unb.br
_version_ 1814508174001045504