Conexões de saberes e o ensino de Geografia: um relato de experiência
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Diversitas Journal |
Texto Completo: | https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/1223 |
Resumo: | ABSTRACT: This work aims to bring to the debate the implications of teaching geography in the Knowledge Connections Program at the Federal University of Alagoas along with the experience of monitoring. The referred Program contributes to the preparation of the connectionist in the area of ENEM Applied Human and Social Sciences and enables a critical knowledge of the geographic space in which we live, developing the ability to analyze, evaluate and interpret the space lived in transformation. The purpose of the experience report is to describe the experience lived during the two-year period as a program monitor. As well as highlighting the relevance of the experience in the classrooms, in classes, making the monitor seek to improve the teaching practice more and more. KEYWORDS: Geography teaching. Knowledge Connections. Curriculum. |
id |
UNEAL_01d3daf82c1768432e8819a14a58576b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.diversitasjournal.com.br:article/1223 |
network_acronym_str |
UNEAL |
network_name_str |
Diversitas Journal |
repository_id_str |
|
spelling |
Conexões de saberes e o ensino de Geografia: um relato de experiênciaABSTRACT: This work aims to bring to the debate the implications of teaching geography in the Knowledge Connections Program at the Federal University of Alagoas along with the experience of monitoring. The referred Program contributes to the preparation of the connectionist in the area of ENEM Applied Human and Social Sciences and enables a critical knowledge of the geographic space in which we live, developing the ability to analyze, evaluate and interpret the space lived in transformation. The purpose of the experience report is to describe the experience lived during the two-year period as a program monitor. As well as highlighting the relevance of the experience in the classrooms, in classes, making the monitor seek to improve the teaching practice more and more. KEYWORDS: Geography teaching. Knowledge Connections. Curriculum.RESUMO: Este trabalho tem como objetivo trazer para o debate as implicações do ensino de geografia no Programa Conexões de Saberes da Universidade Federal de Alagoas junto ao relato de experiência da monitoria. O referido Programa contribui para a preparação do conexista na área do ENEM Ciências Humanas e Sociais aplicadas e possibilita um conhecimento crítico do espaço geográfico em que vivemos, desenvolvendo a capacidade de analisar, avaliar e interpretar o espaço vivido em transformação. O objetivo do relato de experiência é descrever a experiência vivida durante o período de dois anos como monitora do Programa. Assim como destacar a relevância da vivencia nas salas de aula, nos aulões, fazendo com que o monitor buscasse melhorar cada vez mais a pratica docente. PALAVRAS-CHAVE: Ensino de geografia, Conexões de Saberes, Curricularização.Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal2021-01-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/122310.17648/diversitas-journal-v6i1-1223Diversitas Journal; Vol. 6 No. 1 (2021): Práticas e reflexões sobre ensino, pesquisa e extensão; 1406-1414Diversitas Journal; Vol. 6 Núm. 1 (2021): Práticas e reflexões sobre ensino, pesquisa e extensão; 1406-1414Diversitas Journal; v. 6 n. 1 (2021): Práticas e reflexões sobre ensino, pesquisa e extensão; 1406-14142525-521510.17648/diversitas-journal-v6i1reponame:Diversitas Journalinstname:Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)instacron:UNEALporhttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/1223/1319Copyright (c) 2021 Roselma Lopes Ribeirohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRibeiro, Roselma Lopes2024-04-19T19:37:38Zoai:ojs.diversitasjournal.com.br:article/1223Revistahttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/indexPUBhttps://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/muralinternacional/oairevistadiversitasjournal@gmail.com2525-52152525-5215opendoar:2024-04-19T19:37:38Diversitas Journal - Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Conexões de saberes e o ensino de Geografia: um relato de experiência |
title |
Conexões de saberes e o ensino de Geografia: um relato de experiência |
spellingShingle |
Conexões de saberes e o ensino de Geografia: um relato de experiência Ribeiro, Roselma Lopes |
title_short |
Conexões de saberes e o ensino de Geografia: um relato de experiência |
title_full |
Conexões de saberes e o ensino de Geografia: um relato de experiência |
title_fullStr |
Conexões de saberes e o ensino de Geografia: um relato de experiência |
title_full_unstemmed |
Conexões de saberes e o ensino de Geografia: um relato de experiência |
title_sort |
Conexões de saberes e o ensino de Geografia: um relato de experiência |
author |
Ribeiro, Roselma Lopes |
author_facet |
Ribeiro, Roselma Lopes |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ribeiro, Roselma Lopes |
description |
ABSTRACT: This work aims to bring to the debate the implications of teaching geography in the Knowledge Connections Program at the Federal University of Alagoas along with the experience of monitoring. The referred Program contributes to the preparation of the connectionist in the area of ENEM Applied Human and Social Sciences and enables a critical knowledge of the geographic space in which we live, developing the ability to analyze, evaluate and interpret the space lived in transformation. The purpose of the experience report is to describe the experience lived during the two-year period as a program monitor. As well as highlighting the relevance of the experience in the classrooms, in classes, making the monitor seek to improve the teaching practice more and more. KEYWORDS: Geography teaching. Knowledge Connections. Curriculum. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/1223 10.17648/diversitas-journal-v6i1-1223 |
url |
https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/1223 |
identifier_str_mv |
10.17648/diversitas-journal-v6i1-1223 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/1223/1319 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Roselma Lopes Ribeiro https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Roselma Lopes Ribeiro https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal |
dc.source.none.fl_str_mv |
Diversitas Journal; Vol. 6 No. 1 (2021): Práticas e reflexões sobre ensino, pesquisa e extensão; 1406-1414 Diversitas Journal; Vol. 6 Núm. 1 (2021): Práticas e reflexões sobre ensino, pesquisa e extensão; 1406-1414 Diversitas Journal; v. 6 n. 1 (2021): Práticas e reflexões sobre ensino, pesquisa e extensão; 1406-1414 2525-5215 10.17648/diversitas-journal-v6i1 reponame:Diversitas Journal instname:Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL) instacron:UNEAL |
instname_str |
Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL) |
instacron_str |
UNEAL |
institution |
UNEAL |
reponame_str |
Diversitas Journal |
collection |
Diversitas Journal |
repository.name.fl_str_mv |
Diversitas Journal - Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadiversitasjournal@gmail.com |
_version_ |
1797051270870073344 |