A matemática na educação infantil: um olhar educacional sob a ótica da criatividade
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Diversitas Journal |
Texto Completo: | https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/1059 |
Resumo: | ABSTRACT: In today's contemporary world, the beginning of the 21st century, scientific and technological changes are accelerating and exponential growth so the nursery school needs to create the means to adapt to this whole evolutionary process of humanity. The objective of this work is to suggest innovative practices for the teaching of mathematics in children's education under the perspective of the child's creativity. The teaching of mathematics in children's education must be balanced with activities that can awaken in the child the creativity necessary to reach the solution of the problem proposed. Given this argument and for better learning of mathematics in children's education, we propose some activities associated with children's abilities, among them, numerical, verbal and spatial. It is hoped that this model of teaching and learning mathematics in early childhood education, through the three skills, is connected with the reality of the apprentice child. KEYWORDS: Child education. Mathematics teaching. Creativity. |
id |
UNEAL_eca61a83e852dac60fc6b19363831685 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/1059 |
network_acronym_str |
UNEAL |
network_name_str |
Diversitas Journal |
repository_id_str |
|
spelling |
A matemática na educação infantil: um olhar educacional sob a ótica da criatividadeABSTRACT: In today's contemporary world, the beginning of the 21st century, scientific and technological changes are accelerating and exponential growth so the nursery school needs to create the means to adapt to this whole evolutionary process of humanity. The objective of this work is to suggest innovative practices for the teaching of mathematics in children's education under the perspective of the child's creativity. The teaching of mathematics in children's education must be balanced with activities that can awaken in the child the creativity necessary to reach the solution of the problem proposed. Given this argument and for better learning of mathematics in children's education, we propose some activities associated with children's abilities, among them, numerical, verbal and spatial. It is hoped that this model of teaching and learning mathematics in early childhood education, through the three skills, is connected with the reality of the apprentice child. KEYWORDS: Child education. Mathematics teaching. Creativity.RESUMO: No mundo contemporâneo, início do século XXI, as mudanças cientificas e tecnológicas estão em crescimento acelerado de modo que a escola de educação infantil precisa criar meios para se adequar a todo esse processo de evolução da humanidade. O objetivo do trabalho é sugerir práticas inovadoras para o ensino de matemática na educação infantil sob o olhar da criatividade da criança. O ensino de matemática na educação infantil deve está equilibrado com atividades que possam despertar na criança a criatividade necessária para se chegar à solução do problema proposto. Diante desse argumento e para melhor aprendizagem de matemática na educação infantil, propomos algumas atividades associadas às habilidades das crianças, entre elas, a numérica, a verbal e a espacial. Espera-se que esse modelo de ensino e aprendizagem de matemática na educação infantil, através das três habilidades, esteja conectado com a realidade da criança aprendiz. PALAVRAS-CHAVE: Educação infantil, Ensino de matemática, Criatividade.Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal2020-04-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/105910.17648/diversitas-journal-v5i2-1059Diversitas Journal; v. 5 n. 2 (2020): A força feminina na consolidação da História; 1166-11762525-521510.17648/diversitas-journal-v5i2reponame:Diversitas Journalinstname:Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)instacron:UNEALporhttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/1059/1000Copyright (c) 2020 Edel Alexandre Silva Ponteshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPontes, Edel Alexandre Silva2021-08-19T18:48:01Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/1059Revistahttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/indexPUBhttps://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/muralinternacional/oairevistadiversitasjournal@gmail.com2525-52152525-5215opendoar:2023-01-13T09:47:04.820609Diversitas Journal - Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A matemática na educação infantil: um olhar educacional sob a ótica da criatividade |
title |
A matemática na educação infantil: um olhar educacional sob a ótica da criatividade |
spellingShingle |
A matemática na educação infantil: um olhar educacional sob a ótica da criatividade Pontes, Edel Alexandre Silva |
title_short |
A matemática na educação infantil: um olhar educacional sob a ótica da criatividade |
title_full |
A matemática na educação infantil: um olhar educacional sob a ótica da criatividade |
title_fullStr |
A matemática na educação infantil: um olhar educacional sob a ótica da criatividade |
title_full_unstemmed |
A matemática na educação infantil: um olhar educacional sob a ótica da criatividade |
title_sort |
A matemática na educação infantil: um olhar educacional sob a ótica da criatividade |
author |
Pontes, Edel Alexandre Silva |
author_facet |
Pontes, Edel Alexandre Silva |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pontes, Edel Alexandre Silva |
description |
ABSTRACT: In today's contemporary world, the beginning of the 21st century, scientific and technological changes are accelerating and exponential growth so the nursery school needs to create the means to adapt to this whole evolutionary process of humanity. The objective of this work is to suggest innovative practices for the teaching of mathematics in children's education under the perspective of the child's creativity. The teaching of mathematics in children's education must be balanced with activities that can awaken in the child the creativity necessary to reach the solution of the problem proposed. Given this argument and for better learning of mathematics in children's education, we propose some activities associated with children's abilities, among them, numerical, verbal and spatial. It is hoped that this model of teaching and learning mathematics in early childhood education, through the three skills, is connected with the reality of the apprentice child. KEYWORDS: Child education. Mathematics teaching. Creativity. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-04-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/1059 10.17648/diversitas-journal-v5i2-1059 |
url |
https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/1059 |
identifier_str_mv |
10.17648/diversitas-journal-v5i2-1059 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/1059/1000 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Edel Alexandre Silva Pontes https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Edel Alexandre Silva Pontes https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal |
dc.source.none.fl_str_mv |
Diversitas Journal; v. 5 n. 2 (2020): A força feminina na consolidação da História; 1166-1176 2525-5215 10.17648/diversitas-journal-v5i2 reponame:Diversitas Journal instname:Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL) instacron:UNEAL |
instname_str |
Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL) |
instacron_str |
UNEAL |
institution |
UNEAL |
reponame_str |
Diversitas Journal |
collection |
Diversitas Journal |
repository.name.fl_str_mv |
Diversitas Journal - Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadiversitasjournal@gmail.com |
_version_ |
1797051276665552896 |