Interações discursivas em uma aula on-line de língua inglesa na plataforma Google Meet
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Tabuleiro de Letras |
Texto Completo: | https://revistas.uneb.br/index.php/tabuleirodeletras/article/view/11387 |
Resumo: | Considering the context of the emergency remote teaching, the aim of this study is to understand the characteristics of the discursive interactions of an on-line English class on the Google Meet platform. The examples of interactions came from an English course semester two class recording at the Centro Cearense de Idiomas, Joquei center. Assuming a dialogic point of view, the discursive interactions were characterized considering the context of class realization and interlocutors’ – teacher and students –active-responsive attitudes due to the construction of a communicative project in which students could talk about accessories and ask about prices in English. The study offers a panorama of discursive interaction characteristics in the on-line English class on the Google Meet platform connected to its organizational steps, comparing them to the face-to-face class when it was possible. |
id |
UNEB-4_5e2c4e9ac4941599df4735c176071405 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uneb.br:article/11387 |
network_acronym_str |
UNEB-4 |
network_name_str |
Tabuleiro de Letras |
repository_id_str |
|
spelling |
Interações discursivas em uma aula on-line de língua inglesa na plataforma Google Meet Considering the context of the emergency remote teaching, the aim of this study is to understand the characteristics of the discursive interactions of an on-line English class on the Google Meet platform. The examples of interactions came from an English course semester two class recording at the Centro Cearense de Idiomas, Joquei center. Assuming a dialogic point of view, the discursive interactions were characterized considering the context of class realization and interlocutors’ – teacher and students –active-responsive attitudes due to the construction of a communicative project in which students could talk about accessories and ask about prices in English. The study offers a panorama of discursive interaction characteristics in the on-line English class on the Google Meet platform connected to its organizational steps, comparing them to the face-to-face class when it was possible. Considerando o contexto do ensino remoto emergencial, o objetivo deste estudo é compreender as características das interações discursivas em uma aula on-line de língua inglesa na plataforma Google Meet. Os exemplos das interações são provenientes da gravação de uma aula da turma de semestre dois do curso de inglês do Centro Cearense de Idiomas, unidade Jóquei. Assumindo um olhar dialógico, as interações discursivas foram caracterizadas a partir do contexto de realização da aula e das atitudes ativo-responsivas dos interlocutores – professor e alunos – em função da construção de um projeto comunicativo no qual os alunos pudessem falar sobre acessórios e perguntar sobre preços em inglês. O estudo oferece, portanto, um panorama das características das interações discursivas em uma aula on-line de língua inglesa na plataforma Google Meet vinculadas às suas etapas de organização, comparando, sempre que possível, com a aula presencial.Programa de Pós Graduação em Estudo de Linguagens - PPGEL2021-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uneb.br/index.php/tabuleirodeletras/article/view/1138710.35499/tl.v15i1.11387Tabuleiro de Letras; v. 15 n. 1 (2021); 120-1372176-578210.35499/tl.v15i1reponame:Tabuleiro de Letrasinstname:Universidade do Estado da Bahia (UNEB)instacron:UNEBporhttps://revistas.uneb.br/index.php/tabuleirodeletras/article/view/11387/8181Copyright (c) 2021 Tabuleiro de Letrasinfo:eu-repo/semantics/openAccessBastos, Rafael Lira Gomes2021-07-03T19:43:54Zoai:ojs.revistas.uneb.br:article/11387Revistahttps://revistas.uneb.br/index.php/tabuleirodeletrasPUBhttps://revistas.uneb.br/index.php/tabuleirodeletras/oainlopes@uneb.br2176-57822176-5782opendoar:2021-07-03T19:43:54Tabuleiro de Letras - Universidade do Estado da Bahia (UNEB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Interações discursivas em uma aula on-line de língua inglesa na plataforma Google Meet |
title |
Interações discursivas em uma aula on-line de língua inglesa na plataforma Google Meet |
spellingShingle |
Interações discursivas em uma aula on-line de língua inglesa na plataforma Google Meet Bastos, Rafael Lira Gomes |
title_short |
Interações discursivas em uma aula on-line de língua inglesa na plataforma Google Meet |
title_full |
Interações discursivas em uma aula on-line de língua inglesa na plataforma Google Meet |
title_fullStr |
Interações discursivas em uma aula on-line de língua inglesa na plataforma Google Meet |
title_full_unstemmed |
Interações discursivas em uma aula on-line de língua inglesa na plataforma Google Meet |
title_sort |
Interações discursivas em uma aula on-line de língua inglesa na plataforma Google Meet |
author |
Bastos, Rafael Lira Gomes |
author_facet |
Bastos, Rafael Lira Gomes |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bastos, Rafael Lira Gomes |
description |
Considering the context of the emergency remote teaching, the aim of this study is to understand the characteristics of the discursive interactions of an on-line English class on the Google Meet platform. The examples of interactions came from an English course semester two class recording at the Centro Cearense de Idiomas, Joquei center. Assuming a dialogic point of view, the discursive interactions were characterized considering the context of class realization and interlocutors’ – teacher and students –active-responsive attitudes due to the construction of a communicative project in which students could talk about accessories and ask about prices in English. The study offers a panorama of discursive interaction characteristics in the on-line English class on the Google Meet platform connected to its organizational steps, comparing them to the face-to-face class when it was possible. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uneb.br/index.php/tabuleirodeletras/article/view/11387 10.35499/tl.v15i1.11387 |
url |
https://revistas.uneb.br/index.php/tabuleirodeletras/article/view/11387 |
identifier_str_mv |
10.35499/tl.v15i1.11387 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uneb.br/index.php/tabuleirodeletras/article/view/11387/8181 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Tabuleiro de Letras info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Tabuleiro de Letras |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós Graduação em Estudo de Linguagens - PPGEL |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós Graduação em Estudo de Linguagens - PPGEL |
dc.source.none.fl_str_mv |
Tabuleiro de Letras; v. 15 n. 1 (2021); 120-137 2176-5782 10.35499/tl.v15i1 reponame:Tabuleiro de Letras instname:Universidade do Estado da Bahia (UNEB) instacron:UNEB |
instname_str |
Universidade do Estado da Bahia (UNEB) |
instacron_str |
UNEB |
institution |
UNEB |
reponame_str |
Tabuleiro de Letras |
collection |
Tabuleiro de Letras |
repository.name.fl_str_mv |
Tabuleiro de Letras - Universidade do Estado da Bahia (UNEB) |
repository.mail.fl_str_mv |
nlopes@uneb.br |
_version_ |
1788355162672201728 |