The Labyrinth of the Sertões
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pontos de Interrogação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeint/article/view/16409 |
Resumo: | Canudos is a very sign of the Brazilian lost nationality. This is valuable in a wide range of fields: historical, literary, socialcultural and environmental. This form of permanence challenge our image of a “nation without memory”. The strong actuality from “our sertões of everyday” is just here and now and don’t stop to ask ourselves. The sertões are our contemporaneous as well as any urban scenarios fast represented. Between the sun, the moon and the revolutions. [Received on: November 20, 2022 – Accepted on: December 15, 2022] |
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The Labyrinth of the SertõesO labirinto dos SertõesSertões: permanênciaSertões: labirintoSertões: revoluçõesSertões: pemanenceSertões: labyrinthSertões: revolutionsCanudos is a very sign of the Brazilian lost nationality. This is valuable in a wide range of fields: historical, literary, socialcultural and environmental. This form of permanence challenge our image of a “nation without memory”. The strong actuality from “our sertões of everyday” is just here and now and don’t stop to ask ourselves. The sertões are our contemporaneous as well as any urban scenarios fast represented. Between the sun, the moon and the revolutions. [Received on: November 20, 2022 – Accepted on: December 15, 2022]Trata-se de voltar, ainda uma vez, a Canudos como marco histórico, literário, sociocultural e ambiental de uma nacionalidade perdida. Por que essa permanência a desafiar a imagem de um “país sem memória”? A atualidade dos sertões nossos de cada dia está aqui e agora a nos interrogar. Eles são tão contemporâneos quanto qualquer cenário que as cidades se apressam a representar. Entre o sol, o luar e as revoluções. [Recebido em: 20 nov. 2022 – Aceito em: 15 dez. 2022]Universidade do Estado da Bahia (UNEB) – Programa de Pós-Graduação em Crítica Cultural2023-02-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeint/article/view/1640910.30620/pdi.v12n2.p227Pontos de Interrogação – Journal of Cultural Criticism; Vol. 12 No. 2 (2022): Dossiê: Revisitar Canudos, reinventar o Brasil; 227-235Pontos de Interrogação – Revista de Crítica Cultural; Vol. 12 Núm. 2 (2022): Dossiê: Revisitar Canudos, reinventar o Brasil; 227-235Pontos de Interrogação – Revista de Crítica Cultural; v. 12 n. 2 (2022): Dossiê: Revisitar Canudos, reinventar o Brasil; 227-2352237-9681reponame:Pontos de Interrogação (Online)instname:Universidade do Estado da Bahia (UNEB)instacron:UNEBporhttps://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeint/article/view/16409/11139Copyright (c) 2022 Pontos de Interrogação – Revista de Crítica Culturalhttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessHardman, Francisco Foot2023-05-13T05:41:26Zoai:ojs.revistas.uneb.br:article/16409Revistahttps://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeintPUBhttps://www.revistas.uneb.br/index.php/pontosdeint/oairevistaponti@gmail.com || osmar.moreira@uol.com.br2237-96812178-8952opendoar:2023-05-13T05:41:26Pontos de Interrogação (Online) - Universidade do Estado da Bahia (UNEB)false |
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