PERCURSO FORMATIVO DE PEDAGOGOS/AS EM TEMPO DE PANDEMIA DE COVID-19: EXPERIÊNCIA VIVENCIADA EM UMA FACULDADE DE EDUCAÇÃO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: dos Santos Lima, Luciana
Data de Publicação: 2024
Outros Autores: Valdemar Canto, Rafaelle, Miranda, Rita de Cássia, André Silva Martins, Francisco, Tolomelli Brescia, Amanda
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Criar Educação
Texto Completo: https://periodicos.unesc.net/ojs/index.php/criaredu/article/view/8168
Resumo: The present work presents the results of a research that addressed the formative experiences lived by students of a Pedagogy course during the period of the COVID-19 pandemic. Work uncertainty, it addresses the changes that occurred in the course, the transition from a face-to-face reality to an online one, as well as the new ways undertaken to deal with the need for continuity of training for students and the repercussions on the training course of students. two students from the course Methodologically, quantitative elements were used, through the application of questionnaires, and qualitative elements, through dissertation elements that addressed the particular experiences of two subjects. The main results achieved due to the lack of democratization of internet access and that with the COVID-19 pandemic, access to education is also strongly compromised.
id UNESC-24_3f8b0cde598c11d67c24f367488a9e76
oai_identifier_str oai:ojs2.periodicos.unesc.net:article/8168
network_acronym_str UNESC-24
network_name_str Criar Educação
repository_id_str
spelling PERCURSO FORMATIVO DE PEDAGOGOS/AS EM TEMPO DE PANDEMIA DE COVID-19: EXPERIÊNCIA VIVENCIADA EM UMA FACULDADE DE EDUCAÇÃOThe present work presents the results of a research that addressed the formative experiences lived by students of a Pedagogy course during the period of the COVID-19 pandemic. Work uncertainty, it addresses the changes that occurred in the course, the transition from a face-to-face reality to an online one, as well as the new ways undertaken to deal with the need for continuity of training for students and the repercussions on the training course of students. two students from the course Methodologically, quantitative elements were used, through the application of questionnaires, and qualitative elements, through dissertation elements that addressed the particular experiences of two subjects. The main results achieved due to the lack of democratization of internet access and that with the COVID-19 pandemic, access to education is also strongly compromised.O presente trabalho apresenta os resultados de uma pesquisa que abordou as experiências formativas vividas por estudantes de um curso de Pedagogia no período da pandemia de COVID-19. O trabalho aborda as mudanças ocorridas no curso, a passagem de uma realidade presencial para on-line, bem como as novas formas empreendidas para lidar com a necessidade de continuidade da formação dos discentes e as repercussões na trajetória formativa dos estudantes do curso. Metodologicamente foram utilizados elementos quantitativos, por meio da aplicação de questionários, e qualitativos, por meio de elementos dissertativos que abordaram experiências particulares dos sujeitos. Considerou-se que não há democratização do acesso à internet e que com a pandemia da COVID-19 o acesso à educação também ficou fortemente comprometido.UNESC2024-02-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unesc.net/ojs/index.php/criaredu/article/view/816810.18616/ce.v13i1.8168Revista Criar Educação; Vol. 13 No. 1 (2024): Revista Criar Educação; 195 - 219Revista Criar Educação; Vol. 13 Núm. 1 (2024): Revista Criar Educação; 195 - 219Criar Educação; v. 13 n. 1 (2024): Revista Criar Educação; 195 - 2192317-245210.18616/ce.v13i1reponame:Criar Educaçãoinstname:Universidade do Extremo Sul Catarinense (Unesc)instacron:UNESCporhttps://periodicos.unesc.net/ojs/index.php/criaredu/article/view/8168/6878Copyright (c) 2024 Criar Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessdos Santos Lima, Luciana Valdemar Canto, RafaelleMiranda, Rita de CássiaAndré Silva Martins, FranciscoTolomelli Brescia, Amanda2024-03-27T20:35:31Zoai:ojs2.periodicos.unesc.net:article/8168Revistahttps://periodicos.unesc.net/ojs/index.php/criareduPUBhttp://periodicos.unesc.net/index.php/criaredu/oaieditora@unesc.net||revistappge@unesc.net2317-24522317-2452opendoar:2024-03-27T20:35:31Criar Educação - Universidade do Extremo Sul Catarinense (Unesc)false
dc.title.none.fl_str_mv PERCURSO FORMATIVO DE PEDAGOGOS/AS EM TEMPO DE PANDEMIA DE COVID-19: EXPERIÊNCIA VIVENCIADA EM UMA FACULDADE DE EDUCAÇÃO
title PERCURSO FORMATIVO DE PEDAGOGOS/AS EM TEMPO DE PANDEMIA DE COVID-19: EXPERIÊNCIA VIVENCIADA EM UMA FACULDADE DE EDUCAÇÃO
spellingShingle PERCURSO FORMATIVO DE PEDAGOGOS/AS EM TEMPO DE PANDEMIA DE COVID-19: EXPERIÊNCIA VIVENCIADA EM UMA FACULDADE DE EDUCAÇÃO
dos Santos Lima, Luciana
title_short PERCURSO FORMATIVO DE PEDAGOGOS/AS EM TEMPO DE PANDEMIA DE COVID-19: EXPERIÊNCIA VIVENCIADA EM UMA FACULDADE DE EDUCAÇÃO
title_full PERCURSO FORMATIVO DE PEDAGOGOS/AS EM TEMPO DE PANDEMIA DE COVID-19: EXPERIÊNCIA VIVENCIADA EM UMA FACULDADE DE EDUCAÇÃO
title_fullStr PERCURSO FORMATIVO DE PEDAGOGOS/AS EM TEMPO DE PANDEMIA DE COVID-19: EXPERIÊNCIA VIVENCIADA EM UMA FACULDADE DE EDUCAÇÃO
title_full_unstemmed PERCURSO FORMATIVO DE PEDAGOGOS/AS EM TEMPO DE PANDEMIA DE COVID-19: EXPERIÊNCIA VIVENCIADA EM UMA FACULDADE DE EDUCAÇÃO
title_sort PERCURSO FORMATIVO DE PEDAGOGOS/AS EM TEMPO DE PANDEMIA DE COVID-19: EXPERIÊNCIA VIVENCIADA EM UMA FACULDADE DE EDUCAÇÃO
author dos Santos Lima, Luciana
author_facet dos Santos Lima, Luciana
Valdemar Canto, Rafaelle
Miranda, Rita de Cássia
André Silva Martins, Francisco
Tolomelli Brescia, Amanda
author_role author
author2 Valdemar Canto, Rafaelle
Miranda, Rita de Cássia
André Silva Martins, Francisco
Tolomelli Brescia, Amanda
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv dos Santos Lima, Luciana
Valdemar Canto, Rafaelle
Miranda, Rita de Cássia
André Silva Martins, Francisco
Tolomelli Brescia, Amanda
description The present work presents the results of a research that addressed the formative experiences lived by students of a Pedagogy course during the period of the COVID-19 pandemic. Work uncertainty, it addresses the changes that occurred in the course, the transition from a face-to-face reality to an online one, as well as the new ways undertaken to deal with the need for continuity of training for students and the repercussions on the training course of students. two students from the course Methodologically, quantitative elements were used, through the application of questionnaires, and qualitative elements, through dissertation elements that addressed the particular experiences of two subjects. The main results achieved due to the lack of democratization of internet access and that with the COVID-19 pandemic, access to education is also strongly compromised.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-02-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unesc.net/ojs/index.php/criaredu/article/view/8168
10.18616/ce.v13i1.8168
url https://periodicos.unesc.net/ojs/index.php/criaredu/article/view/8168
identifier_str_mv 10.18616/ce.v13i1.8168
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unesc.net/ojs/index.php/criaredu/article/view/8168/6878
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2024 Criar Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2024 Criar Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UNESC
publisher.none.fl_str_mv UNESC
dc.source.none.fl_str_mv Revista Criar Educação; Vol. 13 No. 1 (2024): Revista Criar Educação; 195 - 219
Revista Criar Educação; Vol. 13 Núm. 1 (2024): Revista Criar Educação; 195 - 219
Criar Educação; v. 13 n. 1 (2024): Revista Criar Educação; 195 - 219
2317-2452
10.18616/ce.v13i1
reponame:Criar Educação
instname:Universidade do Extremo Sul Catarinense (Unesc)
instacron:UNESC
instname_str Universidade do Extremo Sul Catarinense (Unesc)
instacron_str UNESC
institution UNESC
reponame_str Criar Educação
collection Criar Educação
repository.name.fl_str_mv Criar Educação - Universidade do Extremo Sul Catarinense (Unesc)
repository.mail.fl_str_mv editora@unesc.net||revistappge@unesc.net
_version_ 1800214415668150272