PERCURSO FORMATIVO DE PEDAGOGOS/AS EM TEMPO DE PANDEMIA DE COVID-19: EXPERIÊNCIA VIVENCIADA EM UMA FACULDADE DE EDUCAÇÃO
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Criar Educação |
Texto Completo: | https://periodicos.unesc.net/ojs/index.php/criaredu/article/view/8168 |
Resumo: | The present work presents the results of a research that addressed the formative experiences lived by students of a Pedagogy course during the period of the COVID-19 pandemic. Work uncertainty, it addresses the changes that occurred in the course, the transition from a face-to-face reality to an online one, as well as the new ways undertaken to deal with the need for continuity of training for students and the repercussions on the training course of students. two students from the course Methodologically, quantitative elements were used, through the application of questionnaires, and qualitative elements, through dissertation elements that addressed the particular experiences of two subjects. The main results achieved due to the lack of democratization of internet access and that with the COVID-19 pandemic, access to education is also strongly compromised. |
id |
UNESC-24_3f8b0cde598c11d67c24f367488a9e76 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicos.unesc.net:article/8168 |
network_acronym_str |
UNESC-24 |
network_name_str |
Criar Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
PERCURSO FORMATIVO DE PEDAGOGOS/AS EM TEMPO DE PANDEMIA DE COVID-19: EXPERIÊNCIA VIVENCIADA EM UMA FACULDADE DE EDUCAÇÃOThe present work presents the results of a research that addressed the formative experiences lived by students of a Pedagogy course during the period of the COVID-19 pandemic. Work uncertainty, it addresses the changes that occurred in the course, the transition from a face-to-face reality to an online one, as well as the new ways undertaken to deal with the need for continuity of training for students and the repercussions on the training course of students. two students from the course Methodologically, quantitative elements were used, through the application of questionnaires, and qualitative elements, through dissertation elements that addressed the particular experiences of two subjects. The main results achieved due to the lack of democratization of internet access and that with the COVID-19 pandemic, access to education is also strongly compromised.O presente trabalho apresenta os resultados de uma pesquisa que abordou as experiências formativas vividas por estudantes de um curso de Pedagogia no período da pandemia de COVID-19. O trabalho aborda as mudanças ocorridas no curso, a passagem de uma realidade presencial para on-line, bem como as novas formas empreendidas para lidar com a necessidade de continuidade da formação dos discentes e as repercussões na trajetória formativa dos estudantes do curso. Metodologicamente foram utilizados elementos quantitativos, por meio da aplicação de questionários, e qualitativos, por meio de elementos dissertativos que abordaram experiências particulares dos sujeitos. Considerou-se que não há democratização do acesso à internet e que com a pandemia da COVID-19 o acesso à educação também ficou fortemente comprometido.UNESC2024-02-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unesc.net/ojs/index.php/criaredu/article/view/816810.18616/ce.v13i1.8168Revista Criar Educação; Vol. 13 No. 1 (2024): Revista Criar Educação; 195 - 219Revista Criar Educação; Vol. 13 Núm. 1 (2024): Revista Criar Educação; 195 - 219Criar Educação; v. 13 n. 1 (2024): Revista Criar Educação; 195 - 2192317-245210.18616/ce.v13i1reponame:Criar Educaçãoinstname:Universidade do Extremo Sul Catarinense (Unesc)instacron:UNESCporhttps://periodicos.unesc.net/ojs/index.php/criaredu/article/view/8168/6878Copyright (c) 2024 Criar Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessdos Santos Lima, Luciana Valdemar Canto, RafaelleMiranda, Rita de CássiaAndré Silva Martins, FranciscoTolomelli Brescia, Amanda2024-03-27T20:35:31Zoai:ojs2.periodicos.unesc.net:article/8168Revistahttps://periodicos.unesc.net/ojs/index.php/criareduPUBhttp://periodicos.unesc.net/index.php/criaredu/oaieditora@unesc.net||revistappge@unesc.net2317-24522317-2452opendoar:2024-03-27T20:35:31Criar Educação - Universidade do Extremo Sul Catarinense (Unesc)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
PERCURSO FORMATIVO DE PEDAGOGOS/AS EM TEMPO DE PANDEMIA DE COVID-19: EXPERIÊNCIA VIVENCIADA EM UMA FACULDADE DE EDUCAÇÃO |
title |
PERCURSO FORMATIVO DE PEDAGOGOS/AS EM TEMPO DE PANDEMIA DE COVID-19: EXPERIÊNCIA VIVENCIADA EM UMA FACULDADE DE EDUCAÇÃO |
spellingShingle |
PERCURSO FORMATIVO DE PEDAGOGOS/AS EM TEMPO DE PANDEMIA DE COVID-19: EXPERIÊNCIA VIVENCIADA EM UMA FACULDADE DE EDUCAÇÃO dos Santos Lima, Luciana |
title_short |
PERCURSO FORMATIVO DE PEDAGOGOS/AS EM TEMPO DE PANDEMIA DE COVID-19: EXPERIÊNCIA VIVENCIADA EM UMA FACULDADE DE EDUCAÇÃO |
title_full |
PERCURSO FORMATIVO DE PEDAGOGOS/AS EM TEMPO DE PANDEMIA DE COVID-19: EXPERIÊNCIA VIVENCIADA EM UMA FACULDADE DE EDUCAÇÃO |
title_fullStr |
PERCURSO FORMATIVO DE PEDAGOGOS/AS EM TEMPO DE PANDEMIA DE COVID-19: EXPERIÊNCIA VIVENCIADA EM UMA FACULDADE DE EDUCAÇÃO |
title_full_unstemmed |
PERCURSO FORMATIVO DE PEDAGOGOS/AS EM TEMPO DE PANDEMIA DE COVID-19: EXPERIÊNCIA VIVENCIADA EM UMA FACULDADE DE EDUCAÇÃO |
title_sort |
PERCURSO FORMATIVO DE PEDAGOGOS/AS EM TEMPO DE PANDEMIA DE COVID-19: EXPERIÊNCIA VIVENCIADA EM UMA FACULDADE DE EDUCAÇÃO |
author |
dos Santos Lima, Luciana |
author_facet |
dos Santos Lima, Luciana Valdemar Canto, Rafaelle Miranda, Rita de Cássia André Silva Martins, Francisco Tolomelli Brescia, Amanda |
author_role |
author |
author2 |
Valdemar Canto, Rafaelle Miranda, Rita de Cássia André Silva Martins, Francisco Tolomelli Brescia, Amanda |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
dos Santos Lima, Luciana Valdemar Canto, Rafaelle Miranda, Rita de Cássia André Silva Martins, Francisco Tolomelli Brescia, Amanda |
description |
The present work presents the results of a research that addressed the formative experiences lived by students of a Pedagogy course during the period of the COVID-19 pandemic. Work uncertainty, it addresses the changes that occurred in the course, the transition from a face-to-face reality to an online one, as well as the new ways undertaken to deal with the need for continuity of training for students and the repercussions on the training course of students. two students from the course Methodologically, quantitative elements were used, through the application of questionnaires, and qualitative elements, through dissertation elements that addressed the particular experiences of two subjects. The main results achieved due to the lack of democratization of internet access and that with the COVID-19 pandemic, access to education is also strongly compromised. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-02-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unesc.net/ojs/index.php/criaredu/article/view/8168 10.18616/ce.v13i1.8168 |
url |
https://periodicos.unesc.net/ojs/index.php/criaredu/article/view/8168 |
identifier_str_mv |
10.18616/ce.v13i1.8168 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unesc.net/ojs/index.php/criaredu/article/view/8168/6878 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2024 Criar Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2024 Criar Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNESC |
publisher.none.fl_str_mv |
UNESC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Criar Educação; Vol. 13 No. 1 (2024): Revista Criar Educação; 195 - 219 Revista Criar Educação; Vol. 13 Núm. 1 (2024): Revista Criar Educação; 195 - 219 Criar Educação; v. 13 n. 1 (2024): Revista Criar Educação; 195 - 219 2317-2452 10.18616/ce.v13i1 reponame:Criar Educação instname:Universidade do Extremo Sul Catarinense (Unesc) instacron:UNESC |
instname_str |
Universidade do Extremo Sul Catarinense (Unesc) |
instacron_str |
UNESC |
institution |
UNESC |
reponame_str |
Criar Educação |
collection |
Criar Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Criar Educação - Universidade do Extremo Sul Catarinense (Unesc) |
repository.mail.fl_str_mv |
editora@unesc.net||revistappge@unesc.net |
_version_ |
1800214415668150272 |