Philosophical speculation in traditional Chinese music

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fan, Yifan
Data de Publicação: 2024
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Trans/Form/Ação (Online)
Texto Completo: https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/transformacao/article/view/14659
Resumo: Chinese civilization has always been known as the civilization of rituals and music, with music playing a significant role throughout the dynasties. The development of Chinese traditional music cannot be separated from the injection of various philosophical ideas and social consciousness. Whether it is the ritual music system of the Zhou Dynasty, the Hundred Schools of Thought during the Warring States period, the metaphysical discussions of the Wei and Jin Dynasties, or the Buddhist philosophy of the Han and Tang Dynasties, each era has played an important catalytic role in the formation of the aesthetic theory of Chinese traditional music. This article summarizes the historical developmental process of Chinese traditional music culture. It also analyzes the construction process of the aesthetic philosophy of Chinese traditional music from the perspectives of the three major philosophical schools: Confucianism, Buddhism and Taoism. These three schools have had the most profound impact on Chinese traditional music.
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Whether it is the ritual music system of the Zhou Dynasty, the Hundred Schools of Thought during the Warring States period, the metaphysical discussions of the Wei and Jin Dynasties, or the Buddhist philosophy of the Han and Tang Dynasties, each era has played an important catalytic role in the formation of the aesthetic theory of Chinese traditional music. This article summarizes the historical developmental process of Chinese traditional music culture. It also analyzes the construction process of the aesthetic philosophy of Chinese traditional music from the perspectives of the three major philosophical schools: Confucianism, Buddhism and Taoism. These three schools have had the most profound impact on Chinese traditional music.La civilización China siempre ha sido conocida como la civilización de los rituales y la música, con la música jugando un papel importante a lo largo de las dinastías. El desarrollo de la música tradicional China no puede separarse de la inyección de varias ideas filosóficas y conciencia social. Ya sea el sistema de música ritual de la dinastía Zhou, las cien escuelas de pensamiento durante el período de los reinos combatientes, las discusiones metafísicas de las dinast Wei y Jin, o la filosofía budista de las dinast Han y Tang, cada era ha jugado un importante papel catalizador en la formación de la teoría estética de la música tradicional China. Este artículo resume el proceso de desarrollo histórico de la cultura musical tradicional China. También analiza el proceso de construcción de la filosofía estética de la música tradicional China desde las perspectivas de las tres principales escuelas filosóficas: confucianismo, budismo y taoísmo. Estas tres escuelas han tenido el impacto más profundo en la música tradicional China.A civilização chinesa sempre foi conhecida como a civilização dos rituais e da música, com a música desempenhando um papel significativo ao longo das dinastias. O desenvolvimento da música tradicional chinesa não pode ser separado da injeção de diversas ideias filosóficas e de consciência social. Quer se trate do sistema de música ritual da Dinastia Zhou, das Cem Escolas de Pensamento durante o período dos Reinos Combatentes, das discussões metafísicas das Dinastias Wei e Jin ou da filosofia budista das Dinastias Han e Tang, cada época desempenhou um importante papel catalisador na formação da teoria estética da música tradicional chinesa. Este artigo resume o processo histórico de desenvolvimento da cultura musical tradicional chinesa. Analisa também o processo de construção da filosofia estética da música tradicional chinesa sob a perspectiva das três grandes escolas filosóficas: o confucionismo, o budismo e o taoísmo. Estas três escolas tiveram o impacto mais profundo na música tradicional chinesa.Faculdade de Filosofia e Ciências2024-01-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlapplication/x-mobipocket-ebookapplication/epub+ziphttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/transformacao/article/view/14659TRANS/FORM/AÇÃO: Revista de Filosofia da Unesp; v. 47 n. 4 (2024): Pensamento oriental; e0240069TRANS/FORM/AÇÃO: Revista de Filosofia; Vol. 47 No. 4 (2024): Eastern thought; e0240069TRANS/FORM/AÇÃO: Revista de Filosofia; Vol. 47 Núm. 4 (2024): Pensamiento oriental; e0240069TRANS/FORM/AÇÃO: Revista de Filosofia; Vol. 47 No. 4 (2024): Pensée orientale; e0240069TRANS/FORM/AÇÃO: Revista de Filosofia; V. 47 N. 4 (2024): Pensiero orientale; e02400691980-539X0101-3173reponame:Trans/Form/Ação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPenghttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/transformacao/article/view/14659/15634https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/transformacao/article/view/14659/15635https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/transformacao/article/view/14659/15637https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/transformacao/article/view/14659/15639Copyright (c) 2023 TRANS/FORM/AÇÃO: Revista de Filosofia da Unesphttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFan, Yifan2024-03-13T12:42:19Zoai:ojs.revistas.marilia.unesp.br:article/14659Revistahttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/transformacao/PUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phptransformacao@marilia.unesp.br1980-539X0101-3173opendoar:2024-03-13T12:42:19Trans/Form/Ação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
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