An incomplete pedagogy

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Henriques, Luiz Sérgio
Data de Publicação: 2007
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos de Sociologia
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/121
Resumo: This paper discusses how the leftists and its conceptions presented extremely positive results whenever they came closer to the democratic values, in theory or politics; and how the democratic life is a permanent pedagogical exercise because every time it suffers some kind of interruption, the results are highly negative, such as the post 64 period.
id UNESP-12_427d43e3828b20497a5d62316ebe3e8f
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/121
network_acronym_str UNESP-12
network_name_str Estudos de Sociologia
repository_id_str
spelling An incomplete pedagogyUma pedagogia incompletaNew leftCommunismDemocracyPoliticsPedagogyAuthoritarianismNova esquerdaComunismoDemocraciaPolíticaPedagogiaAutoritarismoThis paper discusses how the leftists and its conceptions presented extremely positive results whenever they came closer to the democratic values, in theory or politics; and how the democratic life is a permanent pedagogical exercise because every time it suffers some kind of interruption, the results are highly negative, such as the post 64 period.O texto procura discutir como todas as vezes que as concepções da esquerda se aproximaram dos valores democráticos, tanto na teoria como na política, o resultado foi extremamente produtivo; e como a vida democrática é um exercício pedagógico permanente, e todas as vezes que sofreu interrupções, como no pós-64, os resultados tiveram implicações altamente negativas.FCL-UNESP Laboratório Editorial2007-05-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/121Estudos de Sociologia; v. 10, n. 18/19 (2005)1982-47181414-0144reponame:Estudos de Sociologiainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/121/118Copyright (c) 2007 Estudos de Sociologiainfo:eu-repo/semantics/openAccessHenriques, Luiz Sérgio2021-05-12T13:45:54Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/121Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/estudosPUBhttp://seer.fclar.unesp.br/estudos/oaistraud.fclar@unesp.br||estudosdesociologia@fclar.unesp.br||maria.jardim@unesp.br1982-47181414-0144opendoar:2021-05-12T13:45:54Estudos de Sociologia - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv An incomplete pedagogy
Uma pedagogia incompleta
title An incomplete pedagogy
spellingShingle An incomplete pedagogy
Henriques, Luiz Sérgio
New left
Communism
Democracy
Politics
Pedagogy
Authoritarianism
Nova esquerda
Comunismo
Democracia
Política
Pedagogia
Autoritarismo
title_short An incomplete pedagogy
title_full An incomplete pedagogy
title_fullStr An incomplete pedagogy
title_full_unstemmed An incomplete pedagogy
title_sort An incomplete pedagogy
author Henriques, Luiz Sérgio
author_facet Henriques, Luiz Sérgio
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Henriques, Luiz Sérgio
dc.subject.por.fl_str_mv New left
Communism
Democracy
Politics
Pedagogy
Authoritarianism
Nova esquerda
Comunismo
Democracia
Política
Pedagogia
Autoritarismo
topic New left
Communism
Democracy
Politics
Pedagogy
Authoritarianism
Nova esquerda
Comunismo
Democracia
Política
Pedagogia
Autoritarismo
description This paper discusses how the leftists and its conceptions presented extremely positive results whenever they came closer to the democratic values, in theory or politics; and how the democratic life is a permanent pedagogical exercise because every time it suffers some kind of interruption, the results are highly negative, such as the post 64 period.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-05-21
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/121
url https://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/121
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/121/118
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2007 Estudos de Sociologia
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2007 Estudos de Sociologia
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv FCL-UNESP Laboratório Editorial
publisher.none.fl_str_mv FCL-UNESP Laboratório Editorial
dc.source.none.fl_str_mv Estudos de Sociologia; v. 10, n. 18/19 (2005)
1982-4718
1414-0144
reponame:Estudos de Sociologia
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Estudos de Sociologia
collection Estudos de Sociologia
repository.name.fl_str_mv Estudos de Sociologia - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv straud.fclar@unesp.br||estudosdesociologia@fclar.unesp.br||maria.jardim@unesp.br
_version_ 1788171027879034880