An incomplete pedagogy
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos de Sociologia |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/121 |
Resumo: | This paper discusses how the leftists and its conceptions presented extremely positive results whenever they came closer to the democratic values, in theory or politics; and how the democratic life is a permanent pedagogical exercise because every time it suffers some kind of interruption, the results are highly negative, such as the post 64 period. |
id |
UNESP-12_427d43e3828b20497a5d62316ebe3e8f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/121 |
network_acronym_str |
UNESP-12 |
network_name_str |
Estudos de Sociologia |
repository_id_str |
|
spelling |
An incomplete pedagogyUma pedagogia incompletaNew leftCommunismDemocracyPoliticsPedagogyAuthoritarianismNova esquerdaComunismoDemocraciaPolíticaPedagogiaAutoritarismoThis paper discusses how the leftists and its conceptions presented extremely positive results whenever they came closer to the democratic values, in theory or politics; and how the democratic life is a permanent pedagogical exercise because every time it suffers some kind of interruption, the results are highly negative, such as the post 64 period.O texto procura discutir como todas as vezes que as concepções da esquerda se aproximaram dos valores democráticos, tanto na teoria como na política, o resultado foi extremamente produtivo; e como a vida democrática é um exercício pedagógico permanente, e todas as vezes que sofreu interrupções, como no pós-64, os resultados tiveram implicações altamente negativas.FCL-UNESP Laboratório Editorial2007-05-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/121Estudos de Sociologia; v. 10, n. 18/19 (2005)1982-47181414-0144reponame:Estudos de Sociologiainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/121/118Copyright (c) 2007 Estudos de Sociologiainfo:eu-repo/semantics/openAccessHenriques, Luiz Sérgio2021-05-12T13:45:54Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/121Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/estudosPUBhttp://seer.fclar.unesp.br/estudos/oaistraud.fclar@unesp.br||estudosdesociologia@fclar.unesp.br||maria.jardim@unesp.br1982-47181414-0144opendoar:2021-05-12T13:45:54Estudos de Sociologia - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
An incomplete pedagogy Uma pedagogia incompleta |
title |
An incomplete pedagogy |
spellingShingle |
An incomplete pedagogy Henriques, Luiz Sérgio New left Communism Democracy Politics Pedagogy Authoritarianism Nova esquerda Comunismo Democracia Política Pedagogia Autoritarismo |
title_short |
An incomplete pedagogy |
title_full |
An incomplete pedagogy |
title_fullStr |
An incomplete pedagogy |
title_full_unstemmed |
An incomplete pedagogy |
title_sort |
An incomplete pedagogy |
author |
Henriques, Luiz Sérgio |
author_facet |
Henriques, Luiz Sérgio |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Henriques, Luiz Sérgio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
New left Communism Democracy Politics Pedagogy Authoritarianism Nova esquerda Comunismo Democracia Política Pedagogia Autoritarismo |
topic |
New left Communism Democracy Politics Pedagogy Authoritarianism Nova esquerda Comunismo Democracia Política Pedagogia Autoritarismo |
description |
This paper discusses how the leftists and its conceptions presented extremely positive results whenever they came closer to the democratic values, in theory or politics; and how the democratic life is a permanent pedagogical exercise because every time it suffers some kind of interruption, the results are highly negative, such as the post 64 period. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-05-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/121 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/121 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/121/118 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2007 Estudos de Sociologia info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2007 Estudos de Sociologia |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FCL-UNESP Laboratório Editorial |
publisher.none.fl_str_mv |
FCL-UNESP Laboratório Editorial |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos de Sociologia; v. 10, n. 18/19 (2005) 1982-4718 1414-0144 reponame:Estudos de Sociologia instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Estudos de Sociologia |
collection |
Estudos de Sociologia |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos de Sociologia - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
straud.fclar@unesp.br||estudosdesociologia@fclar.unesp.br||maria.jardim@unesp.br |
_version_ |
1788171027879034880 |