Evaluation the higher education: a study of the determinants of performance
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6288 |
Resumo: | Given the demands of society, there is the evolution of investment in higher education in recent years in Brazil. The aim of the study was to identify factors that influence the performance indicators of higher education. Data were collected through the websites of government agencies. The methodology used was quantitative, using multiple linear regression. The sample was composed by 52 federal universities and the analysis period 2009-2011. The results indicate that the variable 'cost per student' influences the IGC in all periods. The indicators ENADE e CPC are influenced by the 'number of students' only in 2009. |
id |
UNESP-15_0f3d2a7e9bee8c44946d930842dd8f79 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6288 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Evaluation the higher education: a study of the determinants of performanceEvaluación de la educación superior: un estudio sobre los determinantes de rendimientoA avaliação da educação superior: um estudo sobre os determinantes de desempenhoHigher education. Investments. Externalities. Performance.Educación superior. Inversiones. Externalidades. Rendimiento.Educação superior. Investimentos. Externalidades. Desempenho.Given the demands of society, there is the evolution of investment in higher education in recent years in Brazil. The aim of the study was to identify factors that influence the performance indicators of higher education. Data were collected through the websites of government agencies. The methodology used was quantitative, using multiple linear regression. The sample was composed by 52 federal universities and the analysis period 2009-2011. The results indicate that the variable 'cost per student' influences the IGC in all periods. The indicators ENADE e CPC are influenced by the 'number of students' only in 2009.Frente a las exigencias de la sociedad, se observa la evolución de las inversiones en la educación superior en los últimos años en Brasil. El objetivo de este estudio fue identificar factores que influyen en los indicadores de rendimiento de la educación superior. Los datos fueron recogidos por medio de los sitios de las entidades gubernamentales. La metodología utilizada fue cuantitativa, utilizando la regresión lineal múltiple. La muestra está compuesta por 52 universidades federales, considerando el período analizado de 2009 a 2011. Los resultados apuntan que la variable ‘coste por alumno’ influencia el IGC en todos los periodos. Ya los indicadores CPC y ENADE son influenciados por el ‘número de alumnos’ solamente en 2009. Diante das exigências da sociedade, nota-se a evolução dos investimentos em educação superior nos últimos anos no Brasil. O objetivo do estudo foi identificar fatores que influenciam nos indicadores de desempenho da educação superior. Os dados foram coletados por meio dos sítios das entidades governamentais. A metodologia utilizada foi quantitativa, utilizando a regressão linear múltipla. Compôs a amostra 52 universidades federais, sendo o período analisado de 2009 a 2011. Os resultados apontam que a variável ‘custo por aluno’ influencia o IGC em todos os períodos. Já os indicadores CPC e ENADE são influenciados pelo ‘número de alunos’ apenas em 2009. Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2016-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/628810.21723/riaee.v11.n3.6288Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1111-1131Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1111-11311982-55872446-860610.21723/riaee.v11.n3reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6288/5900Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessLepchak, AlessandroOliveira, André Júnior deFragalli, AdrianaScarpin, Jorge Eduardo2017-07-04T18:27:05Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6288Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2017-07-04T18:27:05Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Evaluation the higher education: a study of the determinants of performance Evaluación de la educación superior: un estudio sobre los determinantes de rendimiento A avaliação da educação superior: um estudo sobre os determinantes de desempenho |
title |
Evaluation the higher education: a study of the determinants of performance |
spellingShingle |
Evaluation the higher education: a study of the determinants of performance Lepchak, Alessandro Higher education. Investments. Externalities. Performance. Educación superior. Inversiones. Externalidades. Rendimiento. Educação superior. Investimentos. Externalidades. Desempenho. |
title_short |
Evaluation the higher education: a study of the determinants of performance |
title_full |
Evaluation the higher education: a study of the determinants of performance |
title_fullStr |
Evaluation the higher education: a study of the determinants of performance |
title_full_unstemmed |
Evaluation the higher education: a study of the determinants of performance |
title_sort |
Evaluation the higher education: a study of the determinants of performance |
author |
Lepchak, Alessandro |
author_facet |
Lepchak, Alessandro Oliveira, André Júnior de Fragalli, Adriana Scarpin, Jorge Eduardo |
author_role |
author |
author2 |
Oliveira, André Júnior de Fragalli, Adriana Scarpin, Jorge Eduardo |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lepchak, Alessandro Oliveira, André Júnior de Fragalli, Adriana Scarpin, Jorge Eduardo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Higher education. Investments. Externalities. Performance. Educación superior. Inversiones. Externalidades. Rendimiento. Educação superior. Investimentos. Externalidades. Desempenho. |
topic |
Higher education. Investments. Externalities. Performance. Educación superior. Inversiones. Externalidades. Rendimiento. Educação superior. Investimentos. Externalidades. Desempenho. |
description |
Given the demands of society, there is the evolution of investment in higher education in recent years in Brazil. The aim of the study was to identify factors that influence the performance indicators of higher education. Data were collected through the websites of government agencies. The methodology used was quantitative, using multiple linear regression. The sample was composed by 52 federal universities and the analysis period 2009-2011. The results indicate that the variable 'cost per student' influences the IGC in all periods. The indicators ENADE e CPC are influenced by the 'number of students' only in 2009. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-10-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6288 10.21723/riaee.v11.n3.6288 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6288 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v11.n3.6288 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6288/5900 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1111-1131 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1111-1131 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v11.n3 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215853105414144 |