Evaluation the higher education: a study of the determinants of performance

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lepchak, Alessandro
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Oliveira, André Júnior de, Fragalli, Adriana, Scarpin, Jorge Eduardo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6288
Resumo: Given the demands of society, there is the evolution of investment in higher education in recent years in Brazil. The aim of the study was to identify factors that influence the performance indicators of higher education. Data were collected through the websites of government agencies. The methodology used was quantitative, using multiple linear regression. The sample was composed by 52 federal universities and the analysis period 2009-2011. The results indicate that the variable 'cost per student' influences the IGC in all periods. The indicators ENADE e CPC are influenced by the 'number of students' only in 2009.
id UNESP-15_0f3d2a7e9bee8c44946d930842dd8f79
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6288
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Evaluation the higher education: a study of the determinants of performanceEvaluación de la educación superior: un estudio sobre los determinantes de rendimientoA avaliação da educação superior: um estudo sobre os determinantes de desempenhoHigher education. Investments. Externalities. Performance.Educación superior. Inversiones. Externalidades. Rendimiento.Educação superior. Investimentos. Externalidades. Desempenho.Given the demands of society, there is the evolution of investment in higher education in recent years in Brazil. The aim of the study was to identify factors that influence the performance indicators of higher education. Data were collected through the websites of government agencies. The methodology used was quantitative, using multiple linear regression. The sample was composed by 52 federal universities and the analysis period 2009-2011. The results indicate that the variable 'cost per student' influences the IGC in all periods. The indicators ENADE e CPC are influenced by the 'number of students' only in 2009.Frente a las exigencias de la sociedad, se observa la evolución de las inversiones en la educación superior en los últimos años en Brasil. El objetivo de este estudio fue identificar factores que influyen en los indicadores de rendimiento de la educación superior. Los datos fueron recogidos por medio de los sitios de las entidades gubernamentales. La metodología utilizada fue cuantitativa, utilizando la regresión lineal múltiple. La muestra está compuesta por 52 universidades federales, considerando el período analizado de 2009 a 2011. Los resultados apuntan que la variable ‘coste por alumno’ influencia el IGC en todos los periodos. Ya los indicadores CPC y ENADE son influenciados por el ‘número de alumnos’ solamente en 2009. Diante das exigências da sociedade, nota-se a evolução dos investimentos em educação superior nos últimos anos no Brasil. O objetivo do estudo foi identificar fatores que influenciam nos indicadores de desempenho da educação superior. Os dados foram coletados por meio dos sítios das entidades governamentais. A metodologia utilizada foi quantitativa, utilizando a regressão linear múltipla. Compôs a amostra 52 universidades federais, sendo o período analisado de 2009 a 2011. Os resultados apontam que a variável ‘custo por aluno’ influencia o IGC em todos os períodos. Já os indicadores CPC e ENADE são influenciados pelo ‘número de alunos’ apenas em 2009. Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2016-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/628810.21723/riaee.v11.n3.6288Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1111-1131Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1111-11311982-55872446-860610.21723/riaee.v11.n3reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6288/5900Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessLepchak, AlessandroOliveira, André Júnior deFragalli, AdrianaScarpin, Jorge Eduardo2017-07-04T18:27:05Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6288Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2017-07-04T18:27:05Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Evaluation the higher education: a study of the determinants of performance
Evaluación de la educación superior: un estudio sobre los determinantes de rendimiento
A avaliação da educação superior: um estudo sobre os determinantes de desempenho
title Evaluation the higher education: a study of the determinants of performance
spellingShingle Evaluation the higher education: a study of the determinants of performance
Lepchak, Alessandro
Higher education. Investments. Externalities. Performance.
Educación superior. Inversiones. Externalidades. Rendimiento.
Educação superior. Investimentos. Externalidades. Desempenho.
title_short Evaluation the higher education: a study of the determinants of performance
title_full Evaluation the higher education: a study of the determinants of performance
title_fullStr Evaluation the higher education: a study of the determinants of performance
title_full_unstemmed Evaluation the higher education: a study of the determinants of performance
title_sort Evaluation the higher education: a study of the determinants of performance
author Lepchak, Alessandro
author_facet Lepchak, Alessandro
Oliveira, André Júnior de
Fragalli, Adriana
Scarpin, Jorge Eduardo
author_role author
author2 Oliveira, André Júnior de
Fragalli, Adriana
Scarpin, Jorge Eduardo
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lepchak, Alessandro
Oliveira, André Júnior de
Fragalli, Adriana
Scarpin, Jorge Eduardo
dc.subject.por.fl_str_mv Higher education. Investments. Externalities. Performance.
Educación superior. Inversiones. Externalidades. Rendimiento.
Educação superior. Investimentos. Externalidades. Desempenho.
topic Higher education. Investments. Externalities. Performance.
Educación superior. Inversiones. Externalidades. Rendimiento.
Educação superior. Investimentos. Externalidades. Desempenho.
description Given the demands of society, there is the evolution of investment in higher education in recent years in Brazil. The aim of the study was to identify factors that influence the performance indicators of higher education. Data were collected through the websites of government agencies. The methodology used was quantitative, using multiple linear regression. The sample was composed by 52 federal universities and the analysis period 2009-2011. The results indicate that the variable 'cost per student' influences the IGC in all periods. The indicators ENADE e CPC are influenced by the 'number of students' only in 2009.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-10-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6288
10.21723/riaee.v11.n3.6288
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6288
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v11.n3.6288
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/6288/5900
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1111-1131
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1111-1131
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v11.n3
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1800215853105414144