Early childhood education: a plural reflection of history and sexuality

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Monteiro, Solange Aparecida de Souza
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Storto, Letícia Jovelina
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
spa
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11865
Resumo: This text studies the history of childhood education and sexuality, indicating the need to weave reflections on this issue as a way to deepen knowledge about the concept of infancy and sexuality that is put into practice in Family and school life. Thus, it discusses the importance of working sexuality education and discussing the sexuality of the child (the one between 0 and 6 years of age) in a positive way. Starting from the assumption of childhood as "In-fans", that is, the one who does not speak and seeks to understand the multiple meanings of this "not speaking", the work also points to the need to open space to discuss childhood and child in their relations Family and within the school context, especially with regard to their sexuality.
id UNESP-15_140e80118d2ac938b94c7c8c28717938
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11865
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Early childhood education: a plural reflection of history and sexualityEducación de la primera infancia: un reflejo plural de la historia y la sexualidadeEducação infantil: uma reflexão plural da história e da sexualidadeChildhoodChild sexualityHistory of childhoodSocial construction.NiñezSexualidad infantilHistoria de la niñezConstrucción social.InfânciaSexualidade infantilHistória da infânciaConstrução social.This text studies the history of childhood education and sexuality, indicating the need to weave reflections on this issue as a way to deepen knowledge about the concept of infancy and sexuality that is put into practice in Family and school life. Thus, it discusses the importance of working sexuality education and discussing the sexuality of the child (the one between 0 and 6 years of age) in a positive way. Starting from the assumption of childhood as "In-fans", that is, the one who does not speak and seeks to understand the multiple meanings of this "not speaking", the work also points to the need to open space to discuss childhood and child in their relations Family and within the school context, especially with regard to their sexuality.Este texto estudia la historia de la educación infantil y la sexualidad, indicando la necesidad de tejer reflexiones sobre este tema como una forma de profundizar el conocimiento sobre el concepto de infancia y sexualidad que se pone en práctica en Vida familiar y escolar. Por lo tanto, se discute la importancia de la educación sexual en el trabajo y la discusión de la sexualidad del niño (el de 0 a 6 años de edad) de manera positiva. Partiendo de la asunción de la niñez como "in-fans", es decir, el que no habla y busca entender los múltiples significados de este "no hablar", la obra también apunta a la necesidad de abrir el espacio para discutir la niñez y el niño en sus relaciones Familia y dentro del contexto escolar, especialmente con respecto a su sexualidad.Este texto estuda a história da educação infantil e da sexualidade, indicando a necessidade de se tecer reflexões a respeito dessa questão como forma de aprofundar o conhecimento acerca do conceito de infância e de sexualidade que é posta em prática no cotidiano familiar e escolar. Assim, discute-se sobre a importância de se trabalhar a educação sexualidade e debater sobre a sexualidade da criança (aquela entre 0 e 6 anos de idade) de forma positiva. Partindo do pressuposto de infância como “in-fans”, ou seja, aquele que não fala e buscando compreender os múltiplos significados desse “não falar”, o trabalho aponta ainda para a necessidade de se abrir espaço para discutir a infância e a criança em suas relações familiares e dentro do contexto escolar, especialmente no que tange à sua sexualidade.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2019-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/xmlhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1186510.21723/riaee.v14i1.11865Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v. 14, n. 1, jan./mar.; 237-252Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v. 14, n. 1, jan./mar.; 237-2521982-55872446-860610.21723/riaee.v14i1reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11865/7895https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11865/7896https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11865/7982Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMonteiro, Solange Aparecida de SouzaStorto, Letícia Jovelina2019-06-25T00:29:40Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11865Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2019-06-25T00:29:40Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Early childhood education: a plural reflection of history and sexuality
Educación de la primera infancia: un reflejo plural de la historia y la sexualidade
Educação infantil: uma reflexão plural da história e da sexualidade
title Early childhood education: a plural reflection of history and sexuality
spellingShingle Early childhood education: a plural reflection of history and sexuality
Monteiro, Solange Aparecida de Souza
Childhood
Child sexuality
History of childhood
Social construction.
Niñez
Sexualidad infantil
Historia de la niñez
Construcción social.
Infância
Sexualidade infantil
História da infância
Construção social.
title_short Early childhood education: a plural reflection of history and sexuality
title_full Early childhood education: a plural reflection of history and sexuality
title_fullStr Early childhood education: a plural reflection of history and sexuality
title_full_unstemmed Early childhood education: a plural reflection of history and sexuality
title_sort Early childhood education: a plural reflection of history and sexuality
author Monteiro, Solange Aparecida de Souza
author_facet Monteiro, Solange Aparecida de Souza
Storto, Letícia Jovelina
author_role author
author2 Storto, Letícia Jovelina
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Monteiro, Solange Aparecida de Souza
Storto, Letícia Jovelina
dc.subject.por.fl_str_mv Childhood
Child sexuality
History of childhood
Social construction.
Niñez
Sexualidad infantil
Historia de la niñez
Construcción social.
Infância
Sexualidade infantil
História da infância
Construção social.
topic Childhood
Child sexuality
History of childhood
Social construction.
Niñez
Sexualidad infantil
Historia de la niñez
Construcción social.
Infância
Sexualidade infantil
História da infância
Construção social.
description This text studies the history of childhood education and sexuality, indicating the need to weave reflections on this issue as a way to deepen knowledge about the concept of infancy and sexuality that is put into practice in Family and school life. Thus, it discusses the importance of working sexuality education and discussing the sexuality of the child (the one between 0 and 6 years of age) in a positive way. Starting from the assumption of childhood as "In-fans", that is, the one who does not speak and seeks to understand the multiple meanings of this "not speaking", the work also points to the need to open space to discuss childhood and child in their relations Family and within the school context, especially with regard to their sexuality.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11865
10.21723/riaee.v14i1.11865
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11865
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v14i1.11865
dc.language.iso.fl_str_mv por
spa
language por
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11865/7895
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11865/7896
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11865/7982
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v. 14, n. 1, jan./mar.; 237-252
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v. 14, n. 1, jan./mar.; 237-252
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v14i1
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1800215856754458624