Early childhood education: a plural reflection of history and sexuality
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por spa |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11865 |
Resumo: | This text studies the history of childhood education and sexuality, indicating the need to weave reflections on this issue as a way to deepen knowledge about the concept of infancy and sexuality that is put into practice in Family and school life. Thus, it discusses the importance of working sexuality education and discussing the sexuality of the child (the one between 0 and 6 years of age) in a positive way. Starting from the assumption of childhood as "In-fans", that is, the one who does not speak and seeks to understand the multiple meanings of this "not speaking", the work also points to the need to open space to discuss childhood and child in their relations Family and within the school context, especially with regard to their sexuality. |
id |
UNESP-15_140e80118d2ac938b94c7c8c28717938 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11865 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Early childhood education: a plural reflection of history and sexualityEducación de la primera infancia: un reflejo plural de la historia y la sexualidadeEducação infantil: uma reflexão plural da história e da sexualidadeChildhoodChild sexualityHistory of childhoodSocial construction.NiñezSexualidad infantilHistoria de la niñezConstrucción social.InfânciaSexualidade infantilHistória da infânciaConstrução social.This text studies the history of childhood education and sexuality, indicating the need to weave reflections on this issue as a way to deepen knowledge about the concept of infancy and sexuality that is put into practice in Family and school life. Thus, it discusses the importance of working sexuality education and discussing the sexuality of the child (the one between 0 and 6 years of age) in a positive way. Starting from the assumption of childhood as "In-fans", that is, the one who does not speak and seeks to understand the multiple meanings of this "not speaking", the work also points to the need to open space to discuss childhood and child in their relations Family and within the school context, especially with regard to their sexuality.Este texto estudia la historia de la educación infantil y la sexualidad, indicando la necesidad de tejer reflexiones sobre este tema como una forma de profundizar el conocimiento sobre el concepto de infancia y sexualidad que se pone en práctica en Vida familiar y escolar. Por lo tanto, se discute la importancia de la educación sexual en el trabajo y la discusión de la sexualidad del niño (el de 0 a 6 años de edad) de manera positiva. Partiendo de la asunción de la niñez como "in-fans", es decir, el que no habla y busca entender los múltiples significados de este "no hablar", la obra también apunta a la necesidad de abrir el espacio para discutir la niñez y el niño en sus relaciones Familia y dentro del contexto escolar, especialmente con respecto a su sexualidad.Este texto estuda a história da educação infantil e da sexualidade, indicando a necessidade de se tecer reflexões a respeito dessa questão como forma de aprofundar o conhecimento acerca do conceito de infância e de sexualidade que é posta em prática no cotidiano familiar e escolar. Assim, discute-se sobre a importância de se trabalhar a educação sexualidade e debater sobre a sexualidade da criança (aquela entre 0 e 6 anos de idade) de forma positiva. Partindo do pressuposto de infância como “in-fans”, ou seja, aquele que não fala e buscando compreender os múltiplos significados desse “não falar”, o trabalho aponta ainda para a necessidade de se abrir espaço para discutir a infância e a criança em suas relações familiares e dentro do contexto escolar, especialmente no que tange à sua sexualidade.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2019-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/xmlhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1186510.21723/riaee.v14i1.11865Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v. 14, n. 1, jan./mar.; 237-252Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v. 14, n. 1, jan./mar.; 237-2521982-55872446-860610.21723/riaee.v14i1reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11865/7895https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11865/7896https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11865/7982Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMonteiro, Solange Aparecida de SouzaStorto, Letícia Jovelina2019-06-25T00:29:40Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11865Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2019-06-25T00:29:40Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Early childhood education: a plural reflection of history and sexuality Educación de la primera infancia: un reflejo plural de la historia y la sexualidade Educação infantil: uma reflexão plural da história e da sexualidade |
title |
Early childhood education: a plural reflection of history and sexuality |
spellingShingle |
Early childhood education: a plural reflection of history and sexuality Monteiro, Solange Aparecida de Souza Childhood Child sexuality History of childhood Social construction. Niñez Sexualidad infantil Historia de la niñez Construcción social. Infância Sexualidade infantil História da infância Construção social. |
title_short |
Early childhood education: a plural reflection of history and sexuality |
title_full |
Early childhood education: a plural reflection of history and sexuality |
title_fullStr |
Early childhood education: a plural reflection of history and sexuality |
title_full_unstemmed |
Early childhood education: a plural reflection of history and sexuality |
title_sort |
Early childhood education: a plural reflection of history and sexuality |
author |
Monteiro, Solange Aparecida de Souza |
author_facet |
Monteiro, Solange Aparecida de Souza Storto, Letícia Jovelina |
author_role |
author |
author2 |
Storto, Letícia Jovelina |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Monteiro, Solange Aparecida de Souza Storto, Letícia Jovelina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Childhood Child sexuality History of childhood Social construction. Niñez Sexualidad infantil Historia de la niñez Construcción social. Infância Sexualidade infantil História da infância Construção social. |
topic |
Childhood Child sexuality History of childhood Social construction. Niñez Sexualidad infantil Historia de la niñez Construcción social. Infância Sexualidade infantil História da infância Construção social. |
description |
This text studies the history of childhood education and sexuality, indicating the need to weave reflections on this issue as a way to deepen knowledge about the concept of infancy and sexuality that is put into practice in Family and school life. Thus, it discusses the importance of working sexuality education and discussing the sexuality of the child (the one between 0 and 6 years of age) in a positive way. Starting from the assumption of childhood as "In-fans", that is, the one who does not speak and seeks to understand the multiple meanings of this "not speaking", the work also points to the need to open space to discuss childhood and child in their relations Family and within the school context, especially with regard to their sexuality. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11865 10.21723/riaee.v14i1.11865 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11865 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v14i1.11865 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por spa |
language |
por spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11865/7895 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11865/7896 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11865/7982 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v. 14, n. 1, jan./mar.; 237-252 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v. 14, n. 1, jan./mar.; 237-252 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v14i1 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215856754458624 |