Research on special education in the ANPEd: production of knowledge on national scientific meetings
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por spa |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12426 |
Resumo: | This paper presents an analysis of the researches published in the last six Annual Scientific Meetings of ANPEd (2010, 2011, 2012, 2013, 2015 and 2017), specifically in the Special Education Working Group (WG 15). Data analysis showed, among other elements, that a significant number of researches are focused on public policies, deafness, pedagogical practices and Specialized Educational Attendance, research interests that may be related to the National Special Education Policy proposition of 2008. |
id |
UNESP-15_587f020720eb1c5f67005302f7774404 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12426 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Research on special education in the ANPEd: production of knowledge on national scientific meetingsLas investigaciones en educación especial en la ANPEd: la producción del conocimiento en las reuniones científicas nacionalesAs pesquisas em educação especial na ANPEd: a produção do conhecimento nas reuniões científicas nacionaisSpecial educationANPEDGT special education.Educación especialANPEDGT educación especial.Educação EspecialANPEdGT educação especial.This paper presents an analysis of the researches published in the last six Annual Scientific Meetings of ANPEd (2010, 2011, 2012, 2013, 2015 and 2017), specifically in the Special Education Working Group (WG 15). Data analysis showed, among other elements, that a significant number of researches are focused on public policies, deafness, pedagogical practices and Specialized Educational Attendance, research interests that may be related to the National Special Education Policy proposition of 2008.Este texto presenta un análisis de los trabajos publicados en las últimas seis Reuniones Científicas anuales de la ANPEd (2010, 2011, 2012, 2013, 2015 y 2017), específicamente en el Grupo de Trabajo Educación Especial (GT 15). El análisis de los datos mostró, entre otros elementos, que un significativo número de investigaciones está orientado a las políticas públicas, a la sordera, a las prácticas pedagógicas ya la Atención Educativa Especializada, intereses de investigación que pueden estar relacionados a la proposición de la Política Nacional de Educación Especial 2008.Este texto apresenta uma análise dos trabalhos publicados nas últimas seis Reuniões Científicas Anuais da ANPEd (2010, 2011, 2012, 2013, 2015 e 2017), especificamente no Grupo de Trabalho Educação Especial (GT 15). A análise dos dados mostrou, dentre outros elementos, que um significativo número de pesquisas está voltado às políticas públicas, à surdez, às práticas pedagógicas e ao Atendimento Educacional Especializado, interesses de pesquisa que podem estar relacionados à proposição da Política Nacional da Educação Especial de 2008.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2020-02-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1242610.21723/riaee.v15i3.12426Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2020) v. 15, n. 3, jul./set. ; 1146-1166Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2020) v. 15, n. 3, jul./set. ; 1146-11661982-55872446-860610.21723/riaee.v15i3reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12426/9100https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12426/10154Copyright (c) 2020 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessThesing, Mariana Luzia CorrêaCostas, Fabiane Adela Tonetto2021-01-22T02:50:06Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12426Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2021-01-22T02:50:06Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Research on special education in the ANPEd: production of knowledge on national scientific meetings Las investigaciones en educación especial en la ANPEd: la producción del conocimiento en las reuniones científicas nacionales As pesquisas em educação especial na ANPEd: a produção do conhecimento nas reuniões científicas nacionais |
title |
Research on special education in the ANPEd: production of knowledge on national scientific meetings |
spellingShingle |
Research on special education in the ANPEd: production of knowledge on national scientific meetings Thesing, Mariana Luzia Corrêa Special education ANPED GT special education. Educación especial ANPED GT educación especial. Educação Especial ANPEd GT educação especial. |
title_short |
Research on special education in the ANPEd: production of knowledge on national scientific meetings |
title_full |
Research on special education in the ANPEd: production of knowledge on national scientific meetings |
title_fullStr |
Research on special education in the ANPEd: production of knowledge on national scientific meetings |
title_full_unstemmed |
Research on special education in the ANPEd: production of knowledge on national scientific meetings |
title_sort |
Research on special education in the ANPEd: production of knowledge on national scientific meetings |
author |
Thesing, Mariana Luzia Corrêa |
author_facet |
Thesing, Mariana Luzia Corrêa Costas, Fabiane Adela Tonetto |
author_role |
author |
author2 |
Costas, Fabiane Adela Tonetto |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Thesing, Mariana Luzia Corrêa Costas, Fabiane Adela Tonetto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Special education ANPED GT special education. Educación especial ANPED GT educación especial. Educação Especial ANPEd GT educação especial. |
topic |
Special education ANPED GT special education. Educación especial ANPED GT educación especial. Educação Especial ANPEd GT educação especial. |
description |
This paper presents an analysis of the researches published in the last six Annual Scientific Meetings of ANPEd (2010, 2011, 2012, 2013, 2015 and 2017), specifically in the Special Education Working Group (WG 15). Data analysis showed, among other elements, that a significant number of researches are focused on public policies, deafness, pedagogical practices and Specialized Educational Attendance, research interests that may be related to the National Special Education Policy proposition of 2008. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-02-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12426 10.21723/riaee.v15i3.12426 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12426 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v15i3.12426 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por spa |
language |
por spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12426/9100 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12426/10154 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2020) v. 15, n. 3, jul./set. ; 1146-1166 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2020) v. 15, n. 3, jul./set. ; 1146-1166 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v15i3 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215857230512128 |