Continuing education training of racial-ethnic relations: (a) teacher tutor(a) in the construction of knowledge
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8018 |
Resumo: | This article objective to present tutoring experiences that occurred in 2013 and 2014 through continuing education courses for teachers offered by the Afro-Brazilian Studies Center of the State University of Santa Catarina (NEAB - UDESC) in line with the Federal Law 10.639/03. We seek to discuss the possibilities offered by virtual learning environments for the development of training for teachers concerned with the quality and effective dialogue in building a society that values the diverse backgrounds of its citizens, without rank them. We analyze the role of teacher the construction of knowledge on continuing education courses aimed at teachers of basic education. |
id |
UNESP-15_5c4a52330c43eda8504f03ee91283099 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8018 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Continuing education training of racial-ethnic relations: (a) teacher tutor(a) in the construction of knowledgeFormación continua en educación de las relaciones étnico-raciales: el(la) profesor(a) tutor(a) en la construcción del conocimientoFormação continuada em educação das relações étnico-raciais: o(a) professor(a) tutor(a) na construção do conhecimentoEducation of ethnic-racial Relations. Teacher training. Distance education.Formación Continua. Construcción del Conocimiento. Profesor Tutor.Formação continuada. Construção do conhecimento. Professor tutor.This article objective to present tutoring experiences that occurred in 2013 and 2014 through continuing education courses for teachers offered by the Afro-Brazilian Studies Center of the State University of Santa Catarina (NEAB - UDESC) in line with the Federal Law 10.639/03. We seek to discuss the possibilities offered by virtual learning environments for the development of training for teachers concerned with the quality and effective dialogue in building a society that values the diverse backgrounds of its citizens, without rank them. We analyze the role of teacher the construction of knowledge on continuing education courses aimed at teachers of basic education.Este artículo tiene el objetivo de presentar experiencias de tutoría ocurridas en 2013 y 2014 por medio de cursos de formación continua de profesores(as) ofrecidos por el Núcleo de Estudios Afro-Brasileños de la Universidad del Estado de Santa Catarina (NEAB-UDESC) en conformidad con la Ley Federal 10.639/03. Buscamos discutir las posibilidades impulsadas por los ambientes virtuales de aprendizaje para el desarrollo de formaciones destinadas a profesoras y profesores preocupados con la cualidad y el efectivo diálogo en la construcción de una sociedad que valore los diferentes orígenes de sus ciudadanas y ciudadanos, sin jerarquizarlos. Analizamos el papel del (de la) profesor(a) tutor(a) en la construcción del conocimiento en cursos de formación continua direccionados a profesores(as) de la educación básica. Este artigo tem por objetivo apresentar experiências de tutoria ocorridas em 2013 e 2014 por meio de cursos de formação continuada de professores(as) oferecidos pelo Núcleo de Estudos Afro-Brasileiros da Universidade do Estado de Santa Catarina (NEAB-UDESC) em consonância com a Lei Federal 10.639/03. Procuramos discutir as possibilidades promovidas pelos ambientes virtuais de aprendizagem para o desenvolvimento de formações destinadas a professores e professoras preocupados com a qualidade e o efetivo diálogo na construção de uma sociedade que valorize as diferentes origens de suas cidadãs e seus cidadãos, sem hierarquizá-las. Analisamos o papel do(a) professor(a) tutor(a) na construção do conhecimento em cursos de formação continuada direcionados a professores(as) da educação básica.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2016-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/801810.21723/riaee.v11.n3.8018Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1389-1408Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1389-14081982-55872446-860610.21723/riaee.v11.n3reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8018/5916Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRascke, Karla LeandroSantos, Carina Santiago dosSilva, Cristiane Mare dade Carvalho, Simone BarbozaCardoso, Paulino de Jesus Francisco2017-07-04T18:27:05Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8018Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2017-07-04T18:27:05Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Continuing education training of racial-ethnic relations: (a) teacher tutor(a) in the construction of knowledge Formación continua en educación de las relaciones étnico-raciales: el(la) profesor(a) tutor(a) en la construcción del conocimiento Formação continuada em educação das relações étnico-raciais: o(a) professor(a) tutor(a) na construção do conhecimento |
title |
Continuing education training of racial-ethnic relations: (a) teacher tutor(a) in the construction of knowledge |
spellingShingle |
Continuing education training of racial-ethnic relations: (a) teacher tutor(a) in the construction of knowledge Rascke, Karla Leandro Education of ethnic-racial Relations. Teacher training. Distance education. Formación Continua. Construcción del Conocimiento. Profesor Tutor. Formação continuada. Construção do conhecimento. Professor tutor. |
title_short |
Continuing education training of racial-ethnic relations: (a) teacher tutor(a) in the construction of knowledge |
title_full |
Continuing education training of racial-ethnic relations: (a) teacher tutor(a) in the construction of knowledge |
title_fullStr |
Continuing education training of racial-ethnic relations: (a) teacher tutor(a) in the construction of knowledge |
title_full_unstemmed |
Continuing education training of racial-ethnic relations: (a) teacher tutor(a) in the construction of knowledge |
title_sort |
Continuing education training of racial-ethnic relations: (a) teacher tutor(a) in the construction of knowledge |
author |
Rascke, Karla Leandro |
author_facet |
Rascke, Karla Leandro Santos, Carina Santiago dos Silva, Cristiane Mare da de Carvalho, Simone Barboza Cardoso, Paulino de Jesus Francisco |
author_role |
author |
author2 |
Santos, Carina Santiago dos Silva, Cristiane Mare da de Carvalho, Simone Barboza Cardoso, Paulino de Jesus Francisco |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rascke, Karla Leandro Santos, Carina Santiago dos Silva, Cristiane Mare da de Carvalho, Simone Barboza Cardoso, Paulino de Jesus Francisco |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Education of ethnic-racial Relations. Teacher training. Distance education. Formación Continua. Construcción del Conocimiento. Profesor Tutor. Formação continuada. Construção do conhecimento. Professor tutor. |
topic |
Education of ethnic-racial Relations. Teacher training. Distance education. Formación Continua. Construcción del Conocimiento. Profesor Tutor. Formação continuada. Construção do conhecimento. Professor tutor. |
description |
This article objective to present tutoring experiences that occurred in 2013 and 2014 through continuing education courses for teachers offered by the Afro-Brazilian Studies Center of the State University of Santa Catarina (NEAB - UDESC) in line with the Federal Law 10.639/03. We seek to discuss the possibilities offered by virtual learning environments for the development of training for teachers concerned with the quality and effective dialogue in building a society that values the diverse backgrounds of its citizens, without rank them. We analyze the role of teacher the construction of knowledge on continuing education courses aimed at teachers of basic education. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-10-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8018 10.21723/riaee.v11.n3.8018 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8018 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v11.n3.8018 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8018/5916 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1389-1408 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1389-1408 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v11.n3 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1824500774181273600 |