Availability and use of ICT in preschool families
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10356 |
Resumo: | This assignment is an exploratory study, and which’s goal is to identify what elements determine the availability and use of Information and Communication Technologies (ICT) in the familiar surroundings of preschool students. Tending the need of effectively supporting public policies that will bring technology to these kids. 383 questionnaires were taken by family members in different preschool centers. The results have given us the opportunity to identify that the access to Technologies is directly linked to the economic and social position of the family. However, the upbringing in each household regarding the use of technology stands out. |
id |
UNESP-15_9f7e75d60d8e5076a234c1d6191139d7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/10356 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Availability and use of ICT in preschool familiesDisponibilidad y uso de TIC en las familias del preescolarDisponibilidade e utilização das TIC nas famílias pré-escolaresTechnology resourcesPreschool educationFamily environment.Uso de TICEducación preescolarEntorno familiarUso das TICEducação pré-escolarAmbiente familiar.This assignment is an exploratory study, and which’s goal is to identify what elements determine the availability and use of Information and Communication Technologies (ICT) in the familiar surroundings of preschool students. Tending the need of effectively supporting public policies that will bring technology to these kids. 383 questionnaires were taken by family members in different preschool centers. The results have given us the opportunity to identify that the access to Technologies is directly linked to the economic and social position of the family. However, the upbringing in each household regarding the use of technology stands out.Este trabajo es un estudio exploratorio, que tiene como objetivo identificar qué factores determinan la disponibilidad y uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) en el entorno familiar de los alumnos del preescolar. Atendiendo a la necesidad de lograr de forma efectiva apoyar las políticas públicas de brindar tecnología a estos pequeños. En este estudio se aplicaron 383 cuestionarios a familiares en diferentes centros de educación preescolar. Los resultados nos han permitido identificar que el acceso a la tecnología tiene una relación directa con el nivel socioeconómico de las familias, no obstante, es de destacarse la orientación educativa que dan los padres al uso de la tecnología en casa.Este artigo é um estudo exploratório, que tem como objetivo identificar que fatores determinam a disponibilidade e uso das Tecnologias de Informação e Comunicação (TIC) no ambiente familiar dos alunos de pré-escolar. Abordando a necessidade de alcançar de forma efetiva as políticas públicas para fornecer tecnologia às crianças. Neste estudo foram aplicados 383 questionários aos parentes em diferentes centros de educação pré-escolar. Os resultados nos permitiram identificar que o acesso à tecnologia tem uma relação direta com o nível socioeconômico das famílias, porém, é de enfatizar a orientação educacional que os pais oferecem ao uso da tecnologia em casa.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2018-03-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1035610.21723/riaee.v13.n2.2018.10356Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 657-672Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 657-6721982-55872446-860610.21723/riaee.v13.n2.2018reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10356/7365Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessde la Serna tuya, Andrés SaúlGonzález Calleros, Juan ManuelNavarro Rangel, Yadira2018-07-27T22:37:13Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/10356Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2018-07-27T22:37:13Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Availability and use of ICT in preschool families Disponibilidad y uso de TIC en las familias del preescolar Disponibilidade e utilização das TIC nas famílias pré-escolares |
title |
Availability and use of ICT in preschool families |
spellingShingle |
Availability and use of ICT in preschool families de la Serna tuya, Andrés Saúl Technology resources Preschool education Family environment. Uso de TIC Educación preescolar Entorno familiar Uso das TIC Educação pré-escolar Ambiente familiar. |
title_short |
Availability and use of ICT in preschool families |
title_full |
Availability and use of ICT in preschool families |
title_fullStr |
Availability and use of ICT in preschool families |
title_full_unstemmed |
Availability and use of ICT in preschool families |
title_sort |
Availability and use of ICT in preschool families |
author |
de la Serna tuya, Andrés Saúl |
author_facet |
de la Serna tuya, Andrés Saúl González Calleros, Juan Manuel Navarro Rangel, Yadira |
author_role |
author |
author2 |
González Calleros, Juan Manuel Navarro Rangel, Yadira |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de la Serna tuya, Andrés Saúl González Calleros, Juan Manuel Navarro Rangel, Yadira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Technology resources Preschool education Family environment. Uso de TIC Educación preescolar Entorno familiar Uso das TIC Educação pré-escolar Ambiente familiar. |
topic |
Technology resources Preschool education Family environment. Uso de TIC Educación preescolar Entorno familiar Uso das TIC Educação pré-escolar Ambiente familiar. |
description |
This assignment is an exploratory study, and which’s goal is to identify what elements determine the availability and use of Information and Communication Technologies (ICT) in the familiar surroundings of preschool students. Tending the need of effectively supporting public policies that will bring technology to these kids. 383 questionnaires were taken by family members in different preschool centers. The results have given us the opportunity to identify that the access to Technologies is directly linked to the economic and social position of the family. However, the upbringing in each household regarding the use of technology stands out. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-03-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10356 10.21723/riaee.v13.n2.2018.10356 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10356 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v13.n2.2018.10356 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10356/7365 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 657-672 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 657-672 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v13.n2.2018 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215856037232640 |