Availability and use of ICT in preschool families

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de la Serna tuya, Andrés Saúl
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: González Calleros, Juan Manuel, Navarro Rangel, Yadira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10356
Resumo: This assignment is an exploratory study, and which’s goal is to identify what elements determine the availability and use of Information and Communication Technologies (ICT) in the familiar surroundings of preschool students. Tending the need of effectively supporting public policies that will bring technology to these kids. 383 questionnaires were taken by family members in different preschool centers. The results have given us the opportunity to identify that the access to Technologies is directly linked to the economic and social position of the family. However, the upbringing in each household regarding the use of technology stands out.
id UNESP-15_9f7e75d60d8e5076a234c1d6191139d7
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/10356
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Availability and use of ICT in preschool familiesDisponibilidad y uso de TIC en las familias del preescolarDisponibilidade e utilização das TIC nas famílias pré-escolaresTechnology resourcesPreschool educationFamily environment.Uso de TICEducación preescolarEntorno familiarUso das TICEducação pré-escolarAmbiente familiar.This assignment is an exploratory study, and which’s goal is to identify what elements determine the availability and use of Information and Communication Technologies (ICT) in the familiar surroundings of preschool students. Tending the need of effectively supporting public policies that will bring technology to these kids. 383 questionnaires were taken by family members in different preschool centers. The results have given us the opportunity to identify that the access to Technologies is directly linked to the economic and social position of the family. However, the upbringing in each household regarding the use of technology stands out.Este trabajo es un estudio exploratorio, que tiene como objetivo identificar qué factores determinan la disponibilidad y uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) en el entorno familiar de los alumnos del preescolar. Atendiendo a la necesidad de lograr de forma efectiva apoyar las políticas públicas de brindar tecnología a estos pequeños. En este estudio se aplicaron 383 cuestionarios a familiares en diferentes centros de educación preescolar. Los resultados nos han permitido identificar que el acceso a la tecnología tiene una relación directa con el nivel socioeconómico de las familias, no obstante, es de destacarse la orientación educativa que dan los padres al uso de la tecnología en casa.Este artigo é um estudo exploratório, que tem como objetivo identificar que fatores determinam a disponibilidade e uso das Tecnologias de Informação e Comunicação (TIC) no ambiente familiar dos alunos de pré-escolar. Abordando a necessidade de alcançar de forma efetiva as políticas públicas para fornecer tecnologia às crianças. Neste estudo foram aplicados 383 questionários aos parentes em diferentes centros de educação pré-escolar. Os resultados nos permitiram identificar que o acesso à tecnologia tem uma relação direta com o nível socioeconômico das famílias, porém, é de enfatizar a orientação educacional que os pais oferecem ao uso da tecnologia em casa.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2018-03-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1035610.21723/riaee.v13.n2.2018.10356Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 657-672Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 657-6721982-55872446-860610.21723/riaee.v13.n2.2018reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10356/7365Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessde la Serna tuya, Andrés SaúlGonzález Calleros, Juan ManuelNavarro Rangel, Yadira2018-07-27T22:37:13Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/10356Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2018-07-27T22:37:13Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Availability and use of ICT in preschool families
Disponibilidad y uso de TIC en las familias del preescolar
Disponibilidade e utilização das TIC nas famílias pré-escolares
title Availability and use of ICT in preschool families
spellingShingle Availability and use of ICT in preschool families
de la Serna tuya, Andrés Saúl
Technology resources
Preschool education
Family environment.
Uso de TIC
Educación preescolar
Entorno familiar
Uso das TIC
Educação pré-escolar
Ambiente familiar.
title_short Availability and use of ICT in preschool families
title_full Availability and use of ICT in preschool families
title_fullStr Availability and use of ICT in preschool families
title_full_unstemmed Availability and use of ICT in preschool families
title_sort Availability and use of ICT in preschool families
author de la Serna tuya, Andrés Saúl
author_facet de la Serna tuya, Andrés Saúl
González Calleros, Juan Manuel
Navarro Rangel, Yadira
author_role author
author2 González Calleros, Juan Manuel
Navarro Rangel, Yadira
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv de la Serna tuya, Andrés Saúl
González Calleros, Juan Manuel
Navarro Rangel, Yadira
dc.subject.por.fl_str_mv Technology resources
Preschool education
Family environment.
Uso de TIC
Educación preescolar
Entorno familiar
Uso das TIC
Educação pré-escolar
Ambiente familiar.
topic Technology resources
Preschool education
Family environment.
Uso de TIC
Educación preescolar
Entorno familiar
Uso das TIC
Educação pré-escolar
Ambiente familiar.
description This assignment is an exploratory study, and which’s goal is to identify what elements determine the availability and use of Information and Communication Technologies (ICT) in the familiar surroundings of preschool students. Tending the need of effectively supporting public policies that will bring technology to these kids. 383 questionnaires were taken by family members in different preschool centers. The results have given us the opportunity to identify that the access to Technologies is directly linked to the economic and social position of the family. However, the upbringing in each household regarding the use of technology stands out.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-03-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10356
10.21723/riaee.v13.n2.2018.10356
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10356
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v13.n2.2018.10356
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10356/7365
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 657-672
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 657-672
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v13.n2.2018
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1800215856037232640