New Rights in Uruguayan Media Education High School: Mario Benedetti Vocational Technical University: Santa Catalina

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Olaza, Mónica Elizabeth
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Ruiz, Mabela, Couso, Mercedes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11060
Resumo: This work addresses two experiences of the same project, carried out between 2016 and 2017 by the Faculty of Psychology of Universidad de la República (UDELAR), The Ministry for Social Development (MIDES), the Mario Benedetti High School and the Vocational Technical University (Universidad del Trabajo del Uruguay, UTU) “Santa Catalina”, belonging to the National Administration of Public Education (ANEP). Some results of the intervention in the mentioned educational institutions are presented, obtained from the elaboration of two reports that included interviews, workshops, observation and meetings with institutional actors: students, teachers, principals, community and other officials. The implementation of some new rights is addressed by listening to the actors as well as the need and meanings of belonging in the educational institution.
id UNESP-15_bb4455cf32e40317b9293e59c3afb8c2
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11060
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling New Rights in Uruguayan Media Education High School: Mario Benedetti Vocational Technical University: Santa CatalinaNuevos Derechos en La Educación Media Uruguaya Liceo: Mario Benedetti Universidad del Trabajo: Santa CatalinaNovos Direitos em Ensino Medio Uruguaio Liceu: Mario Benedetti Universidade do Trabalho: Santa CatalinaEducationNew rightsInclusionExtensionInterdiscipline.EducaciónNuevos derechosInclusiónExtensiónInterdisciplina.EducaçãoNovos direitosInclusãoExtensãoInterdisciplina.This work addresses two experiences of the same project, carried out between 2016 and 2017 by the Faculty of Psychology of Universidad de la República (UDELAR), The Ministry for Social Development (MIDES), the Mario Benedetti High School and the Vocational Technical University (Universidad del Trabajo del Uruguay, UTU) “Santa Catalina”, belonging to the National Administration of Public Education (ANEP). Some results of the intervention in the mentioned educational institutions are presented, obtained from the elaboration of two reports that included interviews, workshops, observation and meetings with institutional actors: students, teachers, principals, community and other officials. The implementation of some new rights is addressed by listening to the actors as well as the need and meanings of belonging in the educational institution.Este trabajo aborda dos experiencias de un mismo proyecto, realizado entre 2016 y 2017 por la Facultad de Psicología de la Universidad de la República (UDELAR), el Ministerio de Desarrollo Social (MIDES), el “Liceo Mario Benedetti” y la Universidad del Trabajo del Uruguay (UTU) “Santa Catalina”, pertenecientes a la Administración Nacional de Educación Pública (ANEP). Se presentan algunos resultados de la intervención en las instituciones educativas mencionadas, obtenidos a partir de la elaboración de dos memorias que incluyeron entrevistas, talleres, observación y reuniones con actores institucionales: estudiantes, docentes, direcciones, comunidad y otros funcionarios. Se aborda la implementación de algunos nuevos derechos siguiendo la escucha de los actores y en el mismo sentido la necesidad y significados de la pertenencia en la institución educativa.Este trabalho aborda duas experiências de um mesmo projeto, realizado entre 2016 e 2017 por a Faculdade de Psicologia da Universidade da República (UDELAR), o Ministério de Desarrolho Social (MIDES), o “Liceu Mario Benedetti“ e a Universidade do Trabalho do Uruguai (UTU) “Santa Catalina”, pertencentes â Administração Nacional de Educação Pública (ANEP). Se presentam alguns resultados da intervenção em as instituições educativas mencionadas, obtidos a partir da elaboração de duas memorias a traves das entrevistas, talheres, observação e reuniões com atores institucionais: estudantes, docentes, direções, comunidade e outros funcionários. Se aborda a implementação de alguns novos direitos seguindo a escuta dos atores e em o mesmo sentido, a necessidade e os significados de pertencer â instituição educativa.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2018-03-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionMetodología Cualitativaapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1106010.21723/riaee.v13.n2.2018.11060Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 714-740Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 714-7401982-55872446-860610.21723/riaee.v13.n2.2018reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11060/7369Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessOlaza, Mónica ElizabethRuiz, MabelaCouso, Mercedes2018-07-27T22:37:13Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11060Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2018-07-27T22:37:13Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv New Rights in Uruguayan Media Education High School: Mario Benedetti Vocational Technical University: Santa Catalina
Nuevos Derechos en La Educación Media Uruguaya Liceo: Mario Benedetti Universidad del Trabajo: Santa Catalina
Novos Direitos em Ensino Medio Uruguaio Liceu: Mario Benedetti Universidade do Trabalho: Santa Catalina
title New Rights in Uruguayan Media Education High School: Mario Benedetti Vocational Technical University: Santa Catalina
spellingShingle New Rights in Uruguayan Media Education High School: Mario Benedetti Vocational Technical University: Santa Catalina
Olaza, Mónica Elizabeth
Education
New rights
Inclusion
Extension
Interdiscipline.
Educación
Nuevos derechos
Inclusión
Extensión
Interdisciplina.
Educação
Novos direitos
Inclusão
Extensão
Interdisciplina.
title_short New Rights in Uruguayan Media Education High School: Mario Benedetti Vocational Technical University: Santa Catalina
title_full New Rights in Uruguayan Media Education High School: Mario Benedetti Vocational Technical University: Santa Catalina
title_fullStr New Rights in Uruguayan Media Education High School: Mario Benedetti Vocational Technical University: Santa Catalina
title_full_unstemmed New Rights in Uruguayan Media Education High School: Mario Benedetti Vocational Technical University: Santa Catalina
title_sort New Rights in Uruguayan Media Education High School: Mario Benedetti Vocational Technical University: Santa Catalina
author Olaza, Mónica Elizabeth
author_facet Olaza, Mónica Elizabeth
Ruiz, Mabela
Couso, Mercedes
author_role author
author2 Ruiz, Mabela
Couso, Mercedes
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Olaza, Mónica Elizabeth
Ruiz, Mabela
Couso, Mercedes
dc.subject.por.fl_str_mv Education
New rights
Inclusion
Extension
Interdiscipline.
Educación
Nuevos derechos
Inclusión
Extensión
Interdisciplina.
Educação
Novos direitos
Inclusão
Extensão
Interdisciplina.
topic Education
New rights
Inclusion
Extension
Interdiscipline.
Educación
Nuevos derechos
Inclusión
Extensión
Interdisciplina.
Educação
Novos direitos
Inclusão
Extensão
Interdisciplina.
description This work addresses two experiences of the same project, carried out between 2016 and 2017 by the Faculty of Psychology of Universidad de la República (UDELAR), The Ministry for Social Development (MIDES), the Mario Benedetti High School and the Vocational Technical University (Universidad del Trabajo del Uruguay, UTU) “Santa Catalina”, belonging to the National Administration of Public Education (ANEP). Some results of the intervention in the mentioned educational institutions are presented, obtained from the elaboration of two reports that included interviews, workshops, observation and meetings with institutional actors: students, teachers, principals, community and other officials. The implementation of some new rights is addressed by listening to the actors as well as the need and meanings of belonging in the educational institution.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-03-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Metodología Cualitativa
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11060
10.21723/riaee.v13.n2.2018.11060
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11060
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v13.n2.2018.11060
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11060/7369
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 714-740
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 714-740
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v13.n2.2018
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1800215856135798784