21st century English Primary teachers and technology

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: García Laborda, Jesús
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11480
Resumo: Much of what happens in the classroom is due to the teacher’s attitudes and values towards the content and procedure. Additionally, sometimes students have a powerful effect in the way classes progress. When speaking about technologogy this is most visible. This reflective paper addresses the case of two different settings for the same class in terms of use of technology for learning. Two classes in the faculty of Education and Philolosophy & Letters were compared in their attitudes towards the creation of a blog as a part of their coursework for the class of English Didactics. This paper briefly explains the role and justification of such task and how students from both colleges approach it. The paper concludes that students in the College of Education show better attitudes and more interest than their counterparts from the College of Philosophy Letters. A number of of reflective conclusions can be drown from this case.
id UNESP-15_ed8cd2a21697b42b59601e5bd458e49f
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11480
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling 21st century English Primary teachers and technologyMaestros y tecnología de primaria de inglés del siglo XXIProfessores primários e tecnologia no ensino de inglês no século XXITechnologyAttitudesTeacher educationEnglish Teaching.TecnologíaActitudesFormación de profesoradoEnseñanza de inglés.TecnologiaAtitudesFormação de profesoresEnsino de inglês.Much of what happens in the classroom is due to the teacher’s attitudes and values towards the content and procedure. Additionally, sometimes students have a powerful effect in the way classes progress. When speaking about technologogy this is most visible. This reflective paper addresses the case of two different settings for the same class in terms of use of technology for learning. Two classes in the faculty of Education and Philolosophy & Letters were compared in their attitudes towards the creation of a blog as a part of their coursework for the class of English Didactics. This paper briefly explains the role and justification of such task and how students from both colleges approach it. The paper concludes that students in the College of Education show better attitudes and more interest than their counterparts from the College of Philosophy Letters. A number of of reflective conclusions can be drown from this case.Gran parte de lo que sucede en el aula se debe a las actitudes y valores del maestro hacia el contenido y el procedimiento. Además, a veces los estudiantes tienen un poderoso efecto en el progreso de las clases. Cuando se habla de gente obsesionada por la tecnología esto es más visible. Este papel reflexivo aborda el caso de dos ajustes diferentes para la misma clase en términos de uso de la tecnología para el aprendizaje. Dos clases en la Facultad de Educación y Filosofía y Letras fueron comparadas en sus actitudes hacia la creación de un blog como parte de su curso para la clase de Didáctica Inglesa. Este documento explica brevemente el papel y la justificación de tal tarea y cómo los estudiantes de ambas universidades se acercan a ella. El documento concluye que los estudiantes en el Colegio de Educación mostrar mejores actitudes y más interés que sus homólogos de la Facultad de Letras de Filosofía. Una serie de conclusiones reflexivas pueden ahogarse en este caso.Muito do que acontece na sala de aula é devido às atitudes e valores do professor em relação ao conteúdo e ao procedimento. Além disso, às vezes os alunos têm um efeito poderoso no progresso das aulas. Quando se fala de pessoas obcecadas com a tecnologia, isso é mais visível. Este artigo reflexivo aborda o caso de duas configurações diferentes para a mesma classe em termos do uso de tecnologia para aprendizagem. Duas turmas da Faculdade de Educação e Filosofia e Letras foram comparadas em suas atitudes em relação à criação de um blog como parte de seu curso para a aula de Didática Inglesa. Este documento explica brevemente o papel e a justificativa de tal tarefa e como os alunos de ambas as universidades a abordam. O documento conclui que os estudantes da Faculdade de Educação mostram melhores atitudes e mais interesse do que seus colegas da Faculdade de Letras da Filosofia. Uma série de conclusões reflexivas pode se afogar neste caso.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2018-03-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1148010.21723/riaee.v13.n2.2018.11480Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 741-747Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 741-7471982-55872446-860610.21723/riaee.v13.n2.2018reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11480/7371Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessGarcía Laborda, Jesús2018-07-27T22:37:13Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11480Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2018-07-27T22:37:13Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv 21st century English Primary teachers and technology
Maestros y tecnología de primaria de inglés del siglo XXI
Professores primários e tecnologia no ensino de inglês no século XXI
title 21st century English Primary teachers and technology
spellingShingle 21st century English Primary teachers and technology
García Laborda, Jesús
Technology
Attitudes
Teacher education
English Teaching.
Tecnología
Actitudes
Formación de profesorado
Enseñanza de inglés.
Tecnologia
Atitudes
Formação de profesores
Ensino de inglês.
title_short 21st century English Primary teachers and technology
title_full 21st century English Primary teachers and technology
title_fullStr 21st century English Primary teachers and technology
title_full_unstemmed 21st century English Primary teachers and technology
title_sort 21st century English Primary teachers and technology
author García Laborda, Jesús
author_facet García Laborda, Jesús
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv García Laborda, Jesús
dc.subject.por.fl_str_mv Technology
Attitudes
Teacher education
English Teaching.
Tecnología
Actitudes
Formación de profesorado
Enseñanza de inglés.
Tecnologia
Atitudes
Formação de profesores
Ensino de inglês.
topic Technology
Attitudes
Teacher education
English Teaching.
Tecnología
Actitudes
Formación de profesorado
Enseñanza de inglés.
Tecnologia
Atitudes
Formação de profesores
Ensino de inglês.
description Much of what happens in the classroom is due to the teacher’s attitudes and values towards the content and procedure. Additionally, sometimes students have a powerful effect in the way classes progress. When speaking about technologogy this is most visible. This reflective paper addresses the case of two different settings for the same class in terms of use of technology for learning. Two classes in the faculty of Education and Philolosophy & Letters were compared in their attitudes towards the creation of a blog as a part of their coursework for the class of English Didactics. This paper briefly explains the role and justification of such task and how students from both colleges approach it. The paper concludes that students in the College of Education show better attitudes and more interest than their counterparts from the College of Philosophy Letters. A number of of reflective conclusions can be drown from this case.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-03-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11480
10.21723/riaee.v13.n2.2018.11480
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11480
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v13.n2.2018.11480
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11480/7371
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 741-747
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.13, n.2, abr./jun. (2018); 741-747
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v13.n2.2018
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1800215856624435200