The Relevance of Historical Knowledge of Gymnastics in the Formation and Operation of Physical Education Professional

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Figueiredo, Juliana Francica
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Hunger, Dagmar Aparecida Cynthia França
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motriz (Online)
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1980-6574.2010v16n1p189
Resumo: The Gymnastics, in its extensive historical background, were part of the reasoning in the area now known as Physical Education. Deepening the knowledge from the historical Gymnastics during his education is extremely important for professional performance in Physical Education, as this knowledge can serve as a tool for the current configuration of the Gymnastics. Thus, this study presents a review of the literature that you want the frontline of the importance of historical knowledge Gymnastics during his education, is looking ahead to fetch reflect the current format of the same from an informed historically built as it is from the preservation of the knowledge that will be legitimized new avenues for the development of Gymnastics.
id UNESP-17_8b26401fdc7f0293bb98d1b95492d8c9
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/3220
network_acronym_str UNESP-17
network_name_str Motriz (Online)
repository_id_str
spelling The Relevance of Historical Knowledge of Gymnastics in the Formation and Operation of Physical Education ProfessionalLa Relación de los Conocimientos Históricos de la Gimnasia en la Formación y la Rendimiento del Profesional de Educación FísicaA Relevância do Conhecimento Histórico das Ginásticas na Formação e Atuação do Profissional de Educação Física. doi: http://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2010v16n1p189Ginásticas. História.Conhecimento.The Gymnastics, in its extensive historical background, were part of the reasoning in the area now known as Physical Education. Deepening the knowledge from the historical Gymnastics during his education is extremely important for professional performance in Physical Education, as this knowledge can serve as a tool for the current configuration of the Gymnastics. Thus, this study presents a review of the literature that you want the frontline of the importance of historical knowledge Gymnastics during his education, is looking ahead to fetch reflect the current format of the same from an informed historically built as it is from the preservation of the knowledge that will be legitimized new avenues for the development of Gymnastics.La gimnasia, en su contextualização histórico extensivo, era parte de el fundamentação de la zona hoy conocido como educación física. Hacer más profundo los conocimientos históricos próximos de la gimnasia durante la formación académica es de la importancia de adición para el rendimiento profesional en educación física, la medida de la que aquellos a quienes conocimientos pueden servir trabajan para la configuración en curso de la gimnasia. De este modo, ese estudio presenta una edición corregida de literatura que piensa destacarse para la importancia de los conocimientos históricos de la gimnasia durante la formación académica, perspectivando que busca to refleja el formato en curso de lo mismo que uno históricamente de arranque de unos conocimientos desarrollaron, por lo tanto está empezando de la preservación de haber enviado conocimientos de que los nuevos caminos serán legitimados al desarrollo de la gimnasia.As Ginásticas, em sua extensa contextualização histórica, fizeram parte da fundamentação da área hoje conhecida como Educação Física. Aprofundar os conhecimentos históricos provenientes das Ginásticas durante a formação acadêmica é de suma importância para a atuação profissional em Educação Física, a medida que esses conhecimentos podem servir de ferramenta para a configuração atual das Ginásticas. Destarte, esse estudo apresenta uma revisão de literatura que pretende primar pela importância do conhecimento histórico das Ginásticas durante a formação acadêmica, perspectivando que se busque refletir o formato atual das mesmas a partir de um conhecimento historicamente construído, pois é a partir da preservação de referido conhecimento que serão legitimados novos caminhos ao desenvolvimento das Ginásticas.Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro2017-01-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa Histórica. Revisão de Literaturaapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1980-6574.2010v16n1p18910.5016/1980-6574.2010v16n1p189Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 16, N. 1 (2010); 189-198Motriz Revista de Educação Física; V. 16, N. 1 (2010); 189-1981980-6574reponame:Motriz (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1980-6574.2010v16n1p189/pdfFigueiredo, Juliana FrancicaHunger, Dagmar Aparecida Cynthia Françainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-01-20T13:21:21Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/3220Revistahttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motrizPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpmotriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br1980-65741415-9805opendoar:2017-01-20T13:21:21Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv The Relevance of Historical Knowledge of Gymnastics in the Formation and Operation of Physical Education Professional
La Relación de los Conocimientos Históricos de la Gimnasia en la Formación y la Rendimiento del Profesional de Educación Física
A Relevância do Conhecimento Histórico das Ginásticas na Formação e Atuação do Profissional de Educação Física. doi: http://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2010v16n1p189
title The Relevance of Historical Knowledge of Gymnastics in the Formation and Operation of Physical Education Professional
spellingShingle The Relevance of Historical Knowledge of Gymnastics in the Formation and Operation of Physical Education Professional
Figueiredo, Juliana Francica
Ginásticas. História.Conhecimento.
title_short The Relevance of Historical Knowledge of Gymnastics in the Formation and Operation of Physical Education Professional
title_full The Relevance of Historical Knowledge of Gymnastics in the Formation and Operation of Physical Education Professional
title_fullStr The Relevance of Historical Knowledge of Gymnastics in the Formation and Operation of Physical Education Professional
title_full_unstemmed The Relevance of Historical Knowledge of Gymnastics in the Formation and Operation of Physical Education Professional
title_sort The Relevance of Historical Knowledge of Gymnastics in the Formation and Operation of Physical Education Professional
author Figueiredo, Juliana Francica
author_facet Figueiredo, Juliana Francica
Hunger, Dagmar Aparecida Cynthia França
author_role author
author2 Hunger, Dagmar Aparecida Cynthia França
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Figueiredo, Juliana Francica
Hunger, Dagmar Aparecida Cynthia França
dc.subject.por.fl_str_mv Ginásticas. História.Conhecimento.
topic Ginásticas. História.Conhecimento.
description The Gymnastics, in its extensive historical background, were part of the reasoning in the area now known as Physical Education. Deepening the knowledge from the historical Gymnastics during his education is extremely important for professional performance in Physical Education, as this knowledge can serve as a tool for the current configuration of the Gymnastics. Thus, this study presents a review of the literature that you want the frontline of the importance of historical knowledge Gymnastics during his education, is looking ahead to fetch reflect the current format of the same from an informed historically built as it is from the preservation of the knowledge that will be legitimized new avenues for the development of Gymnastics.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-01-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Pesquisa Histórica. Revisão de Literatura
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1980-6574.2010v16n1p189
10.5016/1980-6574.2010v16n1p189
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1980-6574.2010v16n1p189
identifier_str_mv 10.5016/1980-6574.2010v16n1p189
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/1980-6574.2010v16n1p189/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro
dc.source.none.fl_str_mv Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 16, N. 1 (2010); 189-198
Motriz Revista de Educação Física; V. 16, N. 1 (2010); 189-198
1980-6574
reponame:Motriz (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Motriz (Online)
collection Motriz (Online)
repository.name.fl_str_mv Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv motriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br
_version_ 1800215770382204928