THE DIFFICULTIES DIFFICULTY FACING WITH STUDENTS WITH SPECIFIC NEEDS_REPORT OF EXPERIENCE AT COLLEGE A.C.M: relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BA

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos BARRETO, Carlos André
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: FARAGO, Cátia Cilene, dos SANTOS, Tainy Caldas, SAMPAIO, Carlos Magno Augusto
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online)
Texto Completo: https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/9332
Resumo: Abstract It is a report of the experience lived by an educational caregiver, as a mediator, of the inclusion of students with disabilities, global developmental disorders and high ability or giftedness (DTGDAHS) in regular high school classes, in a state college in the city of. Santa Ines-BA. The experience narrated covers the period from April 2018 to August 2018. A field diary was used as a methodological strategy, which has the function of describing the difficulties encountered by teachers in including regular students in the teaching process. -learning and advances from inclusive public policies. Experience shows that the process of educational inclusion has been done gradually, the school is adapting physically and pedagogically, however, there is a large deficit in teacher education, due to lack of continuing education, and, on the other hand, lack of care. specialized education to the student that makes it impossible to achieve a quality teaching.  Keywords: Experience Report, Inclusive Education, Teacher Education.
id UNESP-28_3dd15758a6204816d44c11a1483541b7
oai_identifier_str oai:ojs.www2.marilia.unesp.br:article/9332
network_acronym_str UNESP-28
network_name_str Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online)
repository_id_str
spelling THE DIFFICULTIES DIFFICULTY FACING WITH STUDENTS WITH SPECIFIC NEEDS_REPORT OF EXPERIENCE AT COLLEGE A.C.M: relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BAAs dificuldades enfrentadas na docência com educandos com deficiência, transtornos globais do desenvolvimento e altas habilidades ou superdotação (DTGD AHS): relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BAInclusive EducationTeacher trainin Experience Report Educação InclusivaFormação DocenteRelato de ExperiênciaAbstract It is a report of the experience lived by an educational caregiver, as a mediator, of the inclusion of students with disabilities, global developmental disorders and high ability or giftedness (DTGDAHS) in regular high school classes, in a state college in the city of. Santa Ines-BA. The experience narrated covers the period from April 2018 to August 2018. A field diary was used as a methodological strategy, which has the function of describing the difficulties encountered by teachers in including regular students in the teaching process. -learning and advances from inclusive public policies. Experience shows that the process of educational inclusion has been done gradually, the school is adapting physically and pedagogically, however, there is a large deficit in teacher education, due to lack of continuing education, and, on the other hand, lack of care. specialized education to the student that makes it impossible to achieve a quality teaching.  Keywords: Experience Report, Inclusive Education, Teacher Education.Trata-se de um relato de experiência vivido por um cuidador educacional, como mediador da inclusão de educandos com deficiência, transtornos globais do desenvolvimento e altas habilidades ou superdotação (DTGDAHS) em turmas regulares de ensino médio, em um colégio Estadual na cidade de Santa Inês-BA. A experiência narrada compreende o período de abril de 2018 a agosto de 2018. Utilizou-se um diário de campo como estratégia metodológica, o qual tem como função descrever as dificuldades encontradas na inclusão dos educandos/alunos em turmas regulares pelos professores no processo de ensino-aprendizagem e os avanços originários das políticas públicas inclusivas. A experiência mostra que o processo de inclusão educacional vem sendo feito de forma gradativa, a escola vai se adequando fisicamente e pedagogicamente, porém, há um grande deficit na formação docente por falta de formação continuada, e, de outro lado, falta de atendimento educacional especializado ao discente que o impossibilita alcançar um ensino de qualidade.    Faculdade de Filosofia e Ciências2022-10-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/933210.36311/2358-8845.2022.v9n1.p103-114Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; v. 9 n. 1 (2022): Educação Inclusiva; 103-114Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 9 No. 1 (2022): Educação Inclusiva; 103-114Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 9 Núm. 1 (2022): Educação Inclusiva; 103-1142764-64402358-8845reponame:Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online)instname:Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP)instacron:UNESPporhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/9332/9909Copyright (c) 2022 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIALhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos BARRETO, Carlos AndréFARAGO, Cátia Cilenedos SANTOS, Tainy CaldasSAMPAIO, Carlos Magno Augusto2022-10-11T16:37:52Zoai:ojs.www2.marilia.unesp.br:article/9332Revistahttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivasPUBhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/oaidialogoseperspectivas.marilia@unesp.br2764-64402358-8845opendoar:2022-10-11T16:37:52Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) - Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv THE DIFFICULTIES DIFFICULTY FACING WITH STUDENTS WITH SPECIFIC NEEDS_REPORT OF EXPERIENCE AT COLLEGE A.C.M: relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BA
As dificuldades enfrentadas na docência com educandos com deficiência, transtornos globais do desenvolvimento e altas habilidades ou superdotação (DTGD AHS): relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BA
title THE DIFFICULTIES DIFFICULTY FACING WITH STUDENTS WITH SPECIFIC NEEDS_REPORT OF EXPERIENCE AT COLLEGE A.C.M: relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BA
spellingShingle THE DIFFICULTIES DIFFICULTY FACING WITH STUDENTS WITH SPECIFIC NEEDS_REPORT OF EXPERIENCE AT COLLEGE A.C.M: relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BA
Santos BARRETO, Carlos André
Inclusive Education
Teacher trainin
Experience Report
Educação Inclusiva
Formação Docente
Relato de Experiência
title_short THE DIFFICULTIES DIFFICULTY FACING WITH STUDENTS WITH SPECIFIC NEEDS_REPORT OF EXPERIENCE AT COLLEGE A.C.M: relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BA
title_full THE DIFFICULTIES DIFFICULTY FACING WITH STUDENTS WITH SPECIFIC NEEDS_REPORT OF EXPERIENCE AT COLLEGE A.C.M: relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BA
title_fullStr THE DIFFICULTIES DIFFICULTY FACING WITH STUDENTS WITH SPECIFIC NEEDS_REPORT OF EXPERIENCE AT COLLEGE A.C.M: relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BA
title_full_unstemmed THE DIFFICULTIES DIFFICULTY FACING WITH STUDENTS WITH SPECIFIC NEEDS_REPORT OF EXPERIENCE AT COLLEGE A.C.M: relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BA
title_sort THE DIFFICULTIES DIFFICULTY FACING WITH STUDENTS WITH SPECIFIC NEEDS_REPORT OF EXPERIENCE AT COLLEGE A.C.M: relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BA
author Santos BARRETO, Carlos André
author_facet Santos BARRETO, Carlos André
FARAGO, Cátia Cilene
dos SANTOS, Tainy Caldas
SAMPAIO, Carlos Magno Augusto
author_role author
author2 FARAGO, Cátia Cilene
dos SANTOS, Tainy Caldas
SAMPAIO, Carlos Magno Augusto
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santos BARRETO, Carlos André
FARAGO, Cátia Cilene
dos SANTOS, Tainy Caldas
SAMPAIO, Carlos Magno Augusto
dc.subject.por.fl_str_mv Inclusive Education
Teacher trainin
Experience Report
Educação Inclusiva
Formação Docente
Relato de Experiência
topic Inclusive Education
Teacher trainin
Experience Report
Educação Inclusiva
Formação Docente
Relato de Experiência
description Abstract It is a report of the experience lived by an educational caregiver, as a mediator, of the inclusion of students with disabilities, global developmental disorders and high ability or giftedness (DTGDAHS) in regular high school classes, in a state college in the city of. Santa Ines-BA. The experience narrated covers the period from April 2018 to August 2018. A field diary was used as a methodological strategy, which has the function of describing the difficulties encountered by teachers in including regular students in the teaching process. -learning and advances from inclusive public policies. Experience shows that the process of educational inclusion has been done gradually, the school is adapting physically and pedagogically, however, there is a large deficit in teacher education, due to lack of continuing education, and, on the other hand, lack of care. specialized education to the student that makes it impossible to achieve a quality teaching.  Keywords: Experience Report, Inclusive Education, Teacher Education.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-10-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/9332
10.36311/2358-8845.2022.v9n1.p103-114
url https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/9332
identifier_str_mv 10.36311/2358-8845.2022.v9n1.p103-114
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/9332/9909
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIAL
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIAL
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Filosofia e Ciências
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Filosofia e Ciências
dc.source.none.fl_str_mv Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; v. 9 n. 1 (2022): Educação Inclusiva; 103-114
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 9 No. 1 (2022): Educação Inclusiva; 103-114
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 9 Núm. 1 (2022): Educação Inclusiva; 103-114
2764-6440
2358-8845
reponame:Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online)
collection Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) - Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv dialogoseperspectivas.marilia@unesp.br
_version_ 1797041697612365824