THE DIFFICULTIES DIFFICULTY FACING WITH STUDENTS WITH SPECIFIC NEEDS_REPORT OF EXPERIENCE AT COLLEGE A.C.M: relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/9332 |
Resumo: | Abstract It is a report of the experience lived by an educational caregiver, as a mediator, of the inclusion of students with disabilities, global developmental disorders and high ability or giftedness (DTGDAHS) in regular high school classes, in a state college in the city of. Santa Ines-BA. The experience narrated covers the period from April 2018 to August 2018. A field diary was used as a methodological strategy, which has the function of describing the difficulties encountered by teachers in including regular students in the teaching process. -learning and advances from inclusive public policies. Experience shows that the process of educational inclusion has been done gradually, the school is adapting physically and pedagogically, however, there is a large deficit in teacher education, due to lack of continuing education, and, on the other hand, lack of care. specialized education to the student that makes it impossible to achieve a quality teaching. Keywords: Experience Report, Inclusive Education, Teacher Education. |
id |
UNESP-28_3dd15758a6204816d44c11a1483541b7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www2.marilia.unesp.br:article/9332 |
network_acronym_str |
UNESP-28 |
network_name_str |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
THE DIFFICULTIES DIFFICULTY FACING WITH STUDENTS WITH SPECIFIC NEEDS_REPORT OF EXPERIENCE AT COLLEGE A.C.M: relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BAAs dificuldades enfrentadas na docência com educandos com deficiência, transtornos globais do desenvolvimento e altas habilidades ou superdotação (DTGD AHS): relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BAInclusive EducationTeacher trainin Experience Report Educação InclusivaFormação DocenteRelato de ExperiênciaAbstract It is a report of the experience lived by an educational caregiver, as a mediator, of the inclusion of students with disabilities, global developmental disorders and high ability or giftedness (DTGDAHS) in regular high school classes, in a state college in the city of. Santa Ines-BA. The experience narrated covers the period from April 2018 to August 2018. A field diary was used as a methodological strategy, which has the function of describing the difficulties encountered by teachers in including regular students in the teaching process. -learning and advances from inclusive public policies. Experience shows that the process of educational inclusion has been done gradually, the school is adapting physically and pedagogically, however, there is a large deficit in teacher education, due to lack of continuing education, and, on the other hand, lack of care. specialized education to the student that makes it impossible to achieve a quality teaching. Keywords: Experience Report, Inclusive Education, Teacher Education.Trata-se de um relato de experiência vivido por um cuidador educacional, como mediador da inclusão de educandos com deficiência, transtornos globais do desenvolvimento e altas habilidades ou superdotação (DTGDAHS) em turmas regulares de ensino médio, em um colégio Estadual na cidade de Santa Inês-BA. A experiência narrada compreende o período de abril de 2018 a agosto de 2018. Utilizou-se um diário de campo como estratégia metodológica, o qual tem como função descrever as dificuldades encontradas na inclusão dos educandos/alunos em turmas regulares pelos professores no processo de ensino-aprendizagem e os avanços originários das políticas públicas inclusivas. A experiência mostra que o processo de inclusão educacional vem sendo feito de forma gradativa, a escola vai se adequando fisicamente e pedagogicamente, porém, há um grande deficit na formação docente por falta de formação continuada, e, de outro lado, falta de atendimento educacional especializado ao discente que o impossibilita alcançar um ensino de qualidade. Faculdade de Filosofia e Ciências2022-10-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/933210.36311/2358-8845.2022.v9n1.p103-114Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; v. 9 n. 1 (2022): Educação Inclusiva; 103-114Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 9 No. 1 (2022): Educação Inclusiva; 103-114Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 9 Núm. 1 (2022): Educação Inclusiva; 103-1142764-64402358-8845reponame:Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online)instname:Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP)instacron:UNESPporhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/9332/9909Copyright (c) 2022 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIALhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos BARRETO, Carlos AndréFARAGO, Cátia Cilenedos SANTOS, Tainy CaldasSAMPAIO, Carlos Magno Augusto2022-10-11T16:37:52Zoai:ojs.www2.marilia.unesp.br:article/9332Revistahttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivasPUBhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/oaidialogoseperspectivas.marilia@unesp.br2764-64402358-8845opendoar:2022-10-11T16:37:52Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) - Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE DIFFICULTIES DIFFICULTY FACING WITH STUDENTS WITH SPECIFIC NEEDS_REPORT OF EXPERIENCE AT COLLEGE A.C.M: relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BA As dificuldades enfrentadas na docência com educandos com deficiência, transtornos globais do desenvolvimento e altas habilidades ou superdotação (DTGD AHS): relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BA |
title |
THE DIFFICULTIES DIFFICULTY FACING WITH STUDENTS WITH SPECIFIC NEEDS_REPORT OF EXPERIENCE AT COLLEGE A.C.M: relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BA |
spellingShingle |
THE DIFFICULTIES DIFFICULTY FACING WITH STUDENTS WITH SPECIFIC NEEDS_REPORT OF EXPERIENCE AT COLLEGE A.C.M: relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BA Santos BARRETO, Carlos André Inclusive Education Teacher trainin Experience Report Educação Inclusiva Formação Docente Relato de Experiência |
title_short |
THE DIFFICULTIES DIFFICULTY FACING WITH STUDENTS WITH SPECIFIC NEEDS_REPORT OF EXPERIENCE AT COLLEGE A.C.M: relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BA |
title_full |
THE DIFFICULTIES DIFFICULTY FACING WITH STUDENTS WITH SPECIFIC NEEDS_REPORT OF EXPERIENCE AT COLLEGE A.C.M: relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BA |
title_fullStr |
THE DIFFICULTIES DIFFICULTY FACING WITH STUDENTS WITH SPECIFIC NEEDS_REPORT OF EXPERIENCE AT COLLEGE A.C.M: relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BA |
title_full_unstemmed |
THE DIFFICULTIES DIFFICULTY FACING WITH STUDENTS WITH SPECIFIC NEEDS_REPORT OF EXPERIENCE AT COLLEGE A.C.M: relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BA |
title_sort |
THE DIFFICULTIES DIFFICULTY FACING WITH STUDENTS WITH SPECIFIC NEEDS_REPORT OF EXPERIENCE AT COLLEGE A.C.M: relato de experiência no colégio ACM em Santa Inês/BA |
author |
Santos BARRETO, Carlos André |
author_facet |
Santos BARRETO, Carlos André FARAGO, Cátia Cilene dos SANTOS, Tainy Caldas SAMPAIO, Carlos Magno Augusto |
author_role |
author |
author2 |
FARAGO, Cátia Cilene dos SANTOS, Tainy Caldas SAMPAIO, Carlos Magno Augusto |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos BARRETO, Carlos André FARAGO, Cátia Cilene dos SANTOS, Tainy Caldas SAMPAIO, Carlos Magno Augusto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Inclusive Education Teacher trainin Experience Report Educação Inclusiva Formação Docente Relato de Experiência |
topic |
Inclusive Education Teacher trainin Experience Report Educação Inclusiva Formação Docente Relato de Experiência |
description |
Abstract It is a report of the experience lived by an educational caregiver, as a mediator, of the inclusion of students with disabilities, global developmental disorders and high ability or giftedness (DTGDAHS) in regular high school classes, in a state college in the city of. Santa Ines-BA. The experience narrated covers the period from April 2018 to August 2018. A field diary was used as a methodological strategy, which has the function of describing the difficulties encountered by teachers in including regular students in the teaching process. -learning and advances from inclusive public policies. Experience shows that the process of educational inclusion has been done gradually, the school is adapting physically and pedagogically, however, there is a large deficit in teacher education, due to lack of continuing education, and, on the other hand, lack of care. specialized education to the student that makes it impossible to achieve a quality teaching. Keywords: Experience Report, Inclusive Education, Teacher Education. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-10-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/9332 10.36311/2358-8845.2022.v9n1.p103-114 |
url |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/9332 |
identifier_str_mv |
10.36311/2358-8845.2022.v9n1.p103-114 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/9332/9909 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIAL http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIAL http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Filosofia e Ciências |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Filosofia e Ciências |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; v. 9 n. 1 (2022): Educação Inclusiva; 103-114 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 9 No. 1 (2022): Educação Inclusiva; 103-114 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 9 Núm. 1 (2022): Educação Inclusiva; 103-114 2764-6440 2358-8845 reponame:Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) instname:Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
collection |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) - Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
dialogoseperspectivas.marilia@unesp.br |
_version_ |
1797041697612365824 |