Inclusive design: an experience report of the teaching internship
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/6853 |
Resumo: | The practice of the teaching internship activity can bring contributions to the academic formation of the teacher in training, in addition to exposing the future teachers to diverse possibilities of teaching and learning. From this, the present study reports the experience of a Teaching Internship in the Design Graduation Course of the State University - Júlio de Mesquita Filho, in the Bauru campus. The internship was based on theoretical and practical classes, Role Playing, which provided students with an deepening study of the theme of Inclusive Design. Through this experience, there was the opportunity to learn, by following the planning of the program content and objectives to be achieved and also the development of responsibility in spreading the knowledge of the research in the classroom, as well as providing a broad view of the complexity of practice Didactic and pedagogical. |
id |
UNESP-28_badc830dc9909670006a233a2ded480c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www2.marilia.unesp.br:article/6853 |
network_acronym_str |
UNESP-28 |
network_name_str |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Inclusive design: an experience report of the teaching internshipDesign Inclusivo: Um relato de experiência do estágio docênciaTeaching practiceInclusive DesignAssistive TechnologyPrática docenteDesign InclusivoTecnologia AssitstivaThe practice of the teaching internship activity can bring contributions to the academic formation of the teacher in training, in addition to exposing the future teachers to diverse possibilities of teaching and learning. From this, the present study reports the experience of a Teaching Internship in the Design Graduation Course of the State University - Júlio de Mesquita Filho, in the Bauru campus. The internship was based on theoretical and practical classes, Role Playing, which provided students with an deepening study of the theme of Inclusive Design. Through this experience, there was the opportunity to learn, by following the planning of the program content and objectives to be achieved and also the development of responsibility in spreading the knowledge of the research in the classroom, as well as providing a broad view of the complexity of practice Didactic and pedagogical.A prática da atividade do estágio docência pode trazer contribuições para a formação acadêmica do docente em formação, além de expor os futuros docentes a diversas possibilidades de ensino e aprendizagem. A partir disso, o presente estudo relata a experiência de um Estágio Docência no Curso de Graduação em Design da Universidade Estadual Paulista – Júlio de Mesquita Filho, no campus de Bauru. O estágio foi embasado em aulas teóricas e práticas, - Role Playing - que forneceram aos alunos aprofundamento no tema da disciplina Design Inclusivo. Por meio dessa experiência houve a oportunidade de aprendizado, ao acompanhar o planejamento dos conteúdos programáticos e dos objetivos a serem alcançados e também do desenvolvimento de responsabilidade em difundir o conhecimento da pesquisa em sala de aula, além de proporcionar uma ampla visão da complexidade da prática didática e pedagógica. Faculdade de Filosofia e Ciências2018-04-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/685310.36311/2358-8845.2018.v5n1.15.p197Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; v. 5 n. 1 (2018); 197-206Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 5 No. 1 (2018); 197-206Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 5 Núm. 1 (2018); 197-2062764-64402358-8845reponame:Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online)instname:Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP)instacron:UNESPporhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/6853/5351Copyright (c) 2018 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIALinfo:eu-repo/semantics/openAccessda Silva, Sara R. MartinsMedola, Fausto Orsi2020-03-24T13:31:30Zoai:ojs.www2.marilia.unesp.br:article/6853Revistahttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivasPUBhttps://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/oaidialogoseperspectivas.marilia@unesp.br2764-64402358-8845opendoar:2020-03-24T13:31:30Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) - Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Inclusive design: an experience report of the teaching internship Design Inclusivo: Um relato de experiência do estágio docência |
title |
Inclusive design: an experience report of the teaching internship |
spellingShingle |
Inclusive design: an experience report of the teaching internship da Silva, Sara R. Martins Teaching practice Inclusive Design Assistive Technology Prática docente Design Inclusivo Tecnologia Assitstiva |
title_short |
Inclusive design: an experience report of the teaching internship |
title_full |
Inclusive design: an experience report of the teaching internship |
title_fullStr |
Inclusive design: an experience report of the teaching internship |
title_full_unstemmed |
Inclusive design: an experience report of the teaching internship |
title_sort |
Inclusive design: an experience report of the teaching internship |
author |
da Silva, Sara R. Martins |
author_facet |
da Silva, Sara R. Martins Medola, Fausto Orsi |
author_role |
author |
author2 |
Medola, Fausto Orsi |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
da Silva, Sara R. Martins Medola, Fausto Orsi |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teaching practice Inclusive Design Assistive Technology Prática docente Design Inclusivo Tecnologia Assitstiva |
topic |
Teaching practice Inclusive Design Assistive Technology Prática docente Design Inclusivo Tecnologia Assitstiva |
description |
The practice of the teaching internship activity can bring contributions to the academic formation of the teacher in training, in addition to exposing the future teachers to diverse possibilities of teaching and learning. From this, the present study reports the experience of a Teaching Internship in the Design Graduation Course of the State University - Júlio de Mesquita Filho, in the Bauru campus. The internship was based on theoretical and practical classes, Role Playing, which provided students with an deepening study of the theme of Inclusive Design. Through this experience, there was the opportunity to learn, by following the planning of the program content and objectives to be achieved and also the development of responsibility in spreading the knowledge of the research in the classroom, as well as providing a broad view of the complexity of practice Didactic and pedagogical. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-04-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/6853 10.36311/2358-8845.2018.v5n1.15.p197 |
url |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/6853 |
identifier_str_mv |
10.36311/2358-8845.2018.v5n1.15.p197 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/6853/5351 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIAL info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 REVISTA DIÁLOGOS E PERSPECTIVAS EM EDUCAÇÃO ESPECIAL |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Filosofia e Ciências |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Filosofia e Ciências |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; v. 5 n. 1 (2018); 197-206 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 5 No. 1 (2018); 197-206 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial; Vol. 5 Núm. 1 (2018); 197-206 2764-6440 2358-8845 reponame:Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) instname:Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
collection |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (Online) - Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
dialogoseperspectivas.marilia@unesp.br |
_version_ |
1797041697058717696 |