Bilinguismo para o bem-estar das pessoas mais velhas e o francês como área de atuação
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Falange Miúda |
Texto Completo: | http://www.falangemiuda.com.br/index.php/refami/article/view/421 |
Resumo: | The aim of this article is to reveal the existence of a demand for French classes by the elderly public and, consequently, to awaken investment in this market niche in the graduates of the course. The research had the participation of 78 people between 10 and 75 years old who answered a questionnaire applied through GoogleForms. From the results obtained, we highlight that women are more motivated than men when facing the possibility of learning the French language, mostly for aesthetic reasons. Considering the inclination of the participants to learn French and data about the Brazilian reality, such as increasing life expectancy and prolonging working life, in the end, we propose the creation of courses that train professionals to serve this potential consumer audience. |
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Bilinguismo para o bem-estar das pessoas mais velhas e o francês como área de atuaçãoThe aim of this article is to reveal the existence of a demand for French classes by the elderly public and, consequently, to awaken investment in this market niche in the graduates of the course. The research had the participation of 78 people between 10 and 75 years old who answered a questionnaire applied through GoogleForms. From the results obtained, we highlight that women are more motivated than men when facing the possibility of learning the French language, mostly for aesthetic reasons. Considering the inclination of the participants to learn French and data about the Brazilian reality, such as increasing life expectancy and prolonging working life, in the end, we propose the creation of courses that train professionals to serve this potential consumer audience.O objetivo deste artigo é revelar a existência de uma demanda de aulas de francês pelo público da terceira idade e, consequentemente, despertar nos licenciandos do curso investimento neste nicho de mercado. A pesquisa contou com a participação de 78 pessoas entre 10 a 75 anos que responderam a um questionário aplicado através do GoogleForms. Dos resultados obtidos, destacamos que as mulheres mostram-se mais motivadas que os homens diante da possibilidade de aprender a língua francesa em sua grande parte por razões estéticas. Considerando a inclinação dos participantes ao aprendizado de francês e dados sobre a realidade brasileira, como aumento da expectativa de vida e prolongamento da vida ativa, ao final, propomos a criação de cursos que capacitem profissionais a atenderem esse potencial público consumidor. Falange Miúda - Revista de Estudos da Linguagem2023-01-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttp://www.falangemiuda.com.br/index.php/refami/article/view/421Falange Miúda - Revista de Estudos da Linguagem; v. 7 n. 2 (2022): Estudos Linguísticos e Literários; 51-602525-5169reponame:Revista Falange Miúdainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttp://www.falangemiuda.com.br/index.php/refami/article/view/421/538Copyright (c) 2023 Falange Miúda - Revista de Estudos da Linguagemhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessThome, GabriellaSantos Feitoza, Ysaévanne Victória2023-01-05T01:58:24Zoai:ojs2.br536.teste.website:article/421Revistahttp://www.falangemiuda.com.br/index.php/refamiPUBhttp://www.falangemiuda.com.br/index.php/refami/oaicaobenassi@hotmail.com contato@falangemiuda.com.br2525-51692525-5169opendoar:2023-01-05T01:58:24Revista Falange Miúda - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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