Antropology and the dilemmas of education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Perspectivas |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/perspectivas/article/view/1693 |
Resumo: | An attempt at evaluation about the contribution of study of other cultures toward rethinking education in modern society, specifically in Brazil today. Critical revision of Margaret Mead's work, as the most representative of American Anthropology studies concerning relations between Education, Culture and Personality. The dilemmas of education in Africa through a tale of Munanairi. Some considerations about fundamental points to be rethought and the meaning of "tradition". |
id |
UNESP-5_2b64b59e26f2a2ac36676721912d956b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1693 |
network_acronym_str |
UNESP-5 |
network_name_str |
Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
Antropology and the dilemmas of educationAntropologia e os dilemas da educaçãoAntopologiaeducaçãoMargaret Mead e sua obra"Tradição" na África e no BrasilAn attempt at evaluation about the contribution of study of other cultures toward rethinking education in modern society, specifically in Brazil today. Critical revision of Margaret Mead's work, as the most representative of American Anthropology studies concerning relations between Education, Culture and Personality. The dilemmas of education in Africa through a tale of Munanairi. Some considerations about fundamental points to be rethought and the meaning of "tradition".Tentativa de avaliação da contribuição que o estudo de outras culturas pode oferecer para se repensar a Educação na sociedade moderna, a Educação no Brasil de hoje. Revisão crítica da obra de Margaret Mead, como representando a maior contribuição da Antropologia americana voltada para o estudo das relações entre Educação, Cultura e Personalidade. Os dilemas da Educação na África, a partir de um conto de Munanairi. Algumas considerações sobre os pontos fundamentais a serem repensados e o significado de "tradição".Universidade Estadual Paulista / UNESP2009-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/perspectivas/article/view/1693Perspectivas: Revista de Ciências Sociais; v. 3 (1980)1984-02410101-3459reponame:Perspectivasinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/perspectivas/article/view/1693/1374Copyright (c) 2007 Perspectivas: Revista de Ciências Sociaisinfo:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho, Silvia Maria Schmuziger deRavagnani, Oswaldo MartinsLauand, Najla2009-07-08T19:32:10Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1693Revistahttps://periodicos.fclar.unesp.br/perspectivasPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/perspectivas/oai||lahuerta@fclar.unesp.br1984-02410101-3459opendoar:2009-07-08T19:32:10Perspectivas - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Antropology and the dilemmas of education Antropologia e os dilemas da educação |
title |
Antropology and the dilemmas of education |
spellingShingle |
Antropology and the dilemmas of education Carvalho, Silvia Maria Schmuziger de Antopologia educação Margaret Mead e sua obra "Tradição" na África e no Brasil |
title_short |
Antropology and the dilemmas of education |
title_full |
Antropology and the dilemmas of education |
title_fullStr |
Antropology and the dilemmas of education |
title_full_unstemmed |
Antropology and the dilemmas of education |
title_sort |
Antropology and the dilemmas of education |
author |
Carvalho, Silvia Maria Schmuziger de |
author_facet |
Carvalho, Silvia Maria Schmuziger de Ravagnani, Oswaldo Martins Lauand, Najla |
author_role |
author |
author2 |
Ravagnani, Oswaldo Martins Lauand, Najla |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carvalho, Silvia Maria Schmuziger de Ravagnani, Oswaldo Martins Lauand, Najla |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Antopologia educação Margaret Mead e sua obra "Tradição" na África e no Brasil |
topic |
Antopologia educação Margaret Mead e sua obra "Tradição" na África e no Brasil |
description |
An attempt at evaluation about the contribution of study of other cultures toward rethinking education in modern society, specifically in Brazil today. Critical revision of Margaret Mead's work, as the most representative of American Anthropology studies concerning relations between Education, Culture and Personality. The dilemmas of education in Africa through a tale of Munanairi. Some considerations about fundamental points to be rethought and the meaning of "tradition". |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-07-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/perspectivas/article/view/1693 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/perspectivas/article/view/1693 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/perspectivas/article/view/1693/1374 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2007 Perspectivas: Revista de Ciências Sociais info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2007 Perspectivas: Revista de Ciências Sociais |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista / UNESP |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista / UNESP |
dc.source.none.fl_str_mv |
Perspectivas: Revista de Ciências Sociais; v. 3 (1980) 1984-0241 0101-3459 reponame:Perspectivas instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Perspectivas |
collection |
Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Perspectivas - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||lahuerta@fclar.unesp.br |
_version_ |
1800215726758297601 |