Antropology and the dilemmas of education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carvalho, Silvia Maria Schmuziger de
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Ravagnani, Oswaldo Martins, Lauand, Najla
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Perspectivas
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/perspectivas/article/view/1693
Resumo: An attempt at evaluation about the contribution of study of other cultures toward rethinking education in modern society, specifically in Brazil today. Critical revision of Margaret Mead's work, as the most representative of American Anthropology studies concerning relations between Education, Culture and Personality. The dilemmas of education in Africa through a tale of Munanairi. Some considerations about fundamental points to be rethought and the meaning of "tradition".
id UNESP-5_2b64b59e26f2a2ac36676721912d956b
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1693
network_acronym_str UNESP-5
network_name_str Perspectivas
repository_id_str
spelling Antropology and the dilemmas of educationAntropologia e os dilemas da educaçãoAntopologiaeducaçãoMargaret Mead e sua obra"Tradição" na África e no BrasilAn attempt at evaluation about the contribution of study of other cultures toward rethinking education in modern society, specifically in Brazil today. Critical revision of Margaret Mead's work, as the most representative of American Anthropology studies concerning relations between Education, Culture and Personality. The dilemmas of education in Africa through a tale of Munanairi. Some considerations about fundamental points to be rethought and the meaning of "tradition".Tentativa de avaliação da contribuição que o estudo de outras culturas pode oferecer para se repensar a Educação na sociedade moderna, a Educação no Brasil de hoje. Revisão crítica da obra de Margaret Mead, como representando a maior contribuição da Antropologia americana voltada para o estudo das relações entre Educação, Cultura e Personalidade. Os dilemas da Educação na África, a partir de um conto de Munanairi. Algumas considerações sobre os pontos fundamentais a serem repensados e o significado de "tradição".Universidade Estadual Paulista / UNESP2009-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/perspectivas/article/view/1693Perspectivas: Revista de Ciências Sociais; v. 3 (1980)1984-02410101-3459reponame:Perspectivasinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/perspectivas/article/view/1693/1374Copyright (c) 2007 Perspectivas: Revista de Ciências Sociaisinfo:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho, Silvia Maria Schmuziger deRavagnani, Oswaldo MartinsLauand, Najla2009-07-08T19:32:10Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1693Revistahttps://periodicos.fclar.unesp.br/perspectivasPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/perspectivas/oai||lahuerta@fclar.unesp.br1984-02410101-3459opendoar:2009-07-08T19:32:10Perspectivas - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Antropology and the dilemmas of education
Antropologia e os dilemas da educação
title Antropology and the dilemmas of education
spellingShingle Antropology and the dilemmas of education
Carvalho, Silvia Maria Schmuziger de
Antopologia
educação
Margaret Mead e sua obra
"Tradição" na África e no Brasil
title_short Antropology and the dilemmas of education
title_full Antropology and the dilemmas of education
title_fullStr Antropology and the dilemmas of education
title_full_unstemmed Antropology and the dilemmas of education
title_sort Antropology and the dilemmas of education
author Carvalho, Silvia Maria Schmuziger de
author_facet Carvalho, Silvia Maria Schmuziger de
Ravagnani, Oswaldo Martins
Lauand, Najla
author_role author
author2 Ravagnani, Oswaldo Martins
Lauand, Najla
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Carvalho, Silvia Maria Schmuziger de
Ravagnani, Oswaldo Martins
Lauand, Najla
dc.subject.por.fl_str_mv Antopologia
educação
Margaret Mead e sua obra
"Tradição" na África e no Brasil
topic Antopologia
educação
Margaret Mead e sua obra
"Tradição" na África e no Brasil
description An attempt at evaluation about the contribution of study of other cultures toward rethinking education in modern society, specifically in Brazil today. Critical revision of Margaret Mead's work, as the most representative of American Anthropology studies concerning relations between Education, Culture and Personality. The dilemmas of education in Africa through a tale of Munanairi. Some considerations about fundamental points to be rethought and the meaning of "tradition".
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-07-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/perspectivas/article/view/1693
url https://periodicos.fclar.unesp.br/perspectivas/article/view/1693
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/perspectivas/article/view/1693/1374
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2007 Perspectivas: Revista de Ciências Sociais
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2007 Perspectivas: Revista de Ciências Sociais
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista / UNESP
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista / UNESP
dc.source.none.fl_str_mv Perspectivas: Revista de Ciências Sociais; v. 3 (1980)
1984-0241
0101-3459
reponame:Perspectivas
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Perspectivas
collection Perspectivas
repository.name.fl_str_mv Perspectivas - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv ||lahuerta@fclar.unesp.br
_version_ 1800215726758297601