From the verb struggling to just rage: mambembes practices, hope and the unprecedented viable as pedagogy of the possible in Paulo Freire

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodrigues Pereira Rego, Noelia
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/16190
Resumo: In this centenary of Paulo Freire and 105 years of Elza Freire, we think how important it is to bring and show your Hope in our actions for, with and for Popular Education. Thus, we bring our narratives through Experience Patches in times of pandemic chaos, in prose form, taking a Cafeto with our oldest. Elza, Nita, Bell Hooks and all those who participate in our Pedagogy of the Possibly join us in this roundtable, where the mambembe, the unheard of viable and just anger are materialized in each challenge that is presented to us, in favor of our utopia of doing and fight for another possible world. Grab your cup and take a seat, I'll pass another warm cup of coffee for us!  
id UNESP-7_89b4fd7cfcd81c287af88f0e390233ab
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/16190
network_acronym_str UNESP-7
network_name_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository_id_str
spelling From the verb struggling to just rage: mambembes practices, hope and the unprecedented viable as pedagogy of the possible in Paulo FreireDel verbo luchar a la justa rabia: las prácticas mambembes, lo esperanzar y el inédito viable como pedagogía del posible en Paulo FreireDo verbo lutar à justa raiva: práticas mambembes, o esperançar e o inédito viável como pedagogia do possível em Paulo FreireJusta raiva. Esperançar. Práticas Mambembes. Retalhos de Experiências. Pedagogia do Possível.Just anger. Hope. Mambembe Practices. Patches of Experiences. Pedagogy of the Possible.Justa Rabia. Esperanzar. Prácticas Mambembes. Parches de Experiencias. Pedagogía de lo Posible.In this centenary of Paulo Freire and 105 years of Elza Freire, we think how important it is to bring and show your Hope in our actions for, with and for Popular Education. Thus, we bring our narratives through Experience Patches in times of pandemic chaos, in prose form, taking a Cafeto with our oldest. Elza, Nita, Bell Hooks and all those who participate in our Pedagogy of the Possibly join us in this roundtable, where the mambembe, the unheard of viable and just anger are materialized in each challenge that is presented to us, in favor of our utopia of doing and fight for another possible world. Grab your cup and take a seat, I'll pass another warm cup of coffee for us!  En este centenario de Paulo Freire y 105 años de Elza Freire, pensamos lo importante que es traer y mostrar tu Esperanza en nuestras acciones por, con y para la Educación Popular. Así, traemos nuestras narrativas a través de Experience Patches en tiempos de caos pandémico, en forma de prosa, tomando un Cafeto con nuestros mayores. Elza, Nita, Bell Hooks y todos los que participan de nuestra Pedagogía del Posible nos acompañan en esta mesa redonda, donde el mambembe, lo inédito viable y la justa rabia se materializan en cada desafío que se nos presenta, a favor de nuestra utopía de hacer y luchar por otro mundo posible. Toma tu taza y siéntate, ¡te pasaré otra taza de café caliente!Neste centenário de Paulo Freire e 105 anos de Elza Freire, pensamos o quão importante é trazer e mostrar seu Esperançar em nossas ações para, com e pela Educação Popular. Assim, trazemos nossas narrativas por meio de Retalhos de Experiências em tempos de caos pandêmico, em forma de prosa, tomando um Cafeto com o nosso mais-velho. Nos acompanham nessa roda Elza, Nita, Bell Hooks e todxs aquelxs que participam dessa nossa Pedagogia do Possível, onde o mambembe, o inédito viável e a justa raiva se concretizam em cada desafio que nos é apresentado, em prol de nossa utopia de fazer e lutar por um outro mundo possível. Pegue sua xícara e tome assento, que já, já eu passo outro cafetinho quentinho pra nós!  Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2021-10-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1619010.18675/1981-8106.v31.n.64.s16190Educação: Teoria e Prática; Vol. 31 No. 64 (2021): Publicação Contínua; e32[2021]Educação: Teoria e Prática; Vol. 31 Núm. 64 (2021): Publicação Contínua; e32[2021]Educação: Teoria e Prática; v. 31 n. 64 (2021): Publicação Contínua; e32[2021]1981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/16190/12204Copyright (c) 2021 Educação: Teoria e Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues Pereira Rego, Noelia2022-02-15T19:46:39Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/16190Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2022-02-15T19:46:39EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv From the verb struggling to just rage: mambembes practices, hope and the unprecedented viable as pedagogy of the possible in Paulo Freire
Del verbo luchar a la justa rabia: las prácticas mambembes, lo esperanzar y el inédito viable como pedagogía del posible en Paulo Freire
Do verbo lutar à justa raiva: práticas mambembes, o esperançar e o inédito viável como pedagogia do possível em Paulo Freire
title From the verb struggling to just rage: mambembes practices, hope and the unprecedented viable as pedagogy of the possible in Paulo Freire
spellingShingle From the verb struggling to just rage: mambembes practices, hope and the unprecedented viable as pedagogy of the possible in Paulo Freire
Rodrigues Pereira Rego, Noelia
Justa raiva. Esperançar. Práticas Mambembes. Retalhos de Experiências. Pedagogia do Possível.
Just anger. Hope. Mambembe Practices. Patches of Experiences. Pedagogy of the Possible.
Justa Rabia. Esperanzar. Prácticas Mambembes. Parches de Experiencias. Pedagogía de lo Posible.
title_short From the verb struggling to just rage: mambembes practices, hope and the unprecedented viable as pedagogy of the possible in Paulo Freire
title_full From the verb struggling to just rage: mambembes practices, hope and the unprecedented viable as pedagogy of the possible in Paulo Freire
title_fullStr From the verb struggling to just rage: mambembes practices, hope and the unprecedented viable as pedagogy of the possible in Paulo Freire
title_full_unstemmed From the verb struggling to just rage: mambembes practices, hope and the unprecedented viable as pedagogy of the possible in Paulo Freire
title_sort From the verb struggling to just rage: mambembes practices, hope and the unprecedented viable as pedagogy of the possible in Paulo Freire
author Rodrigues Pereira Rego, Noelia
author_facet Rodrigues Pereira Rego, Noelia
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodrigues Pereira Rego, Noelia
dc.subject.por.fl_str_mv Justa raiva. Esperançar. Práticas Mambembes. Retalhos de Experiências. Pedagogia do Possível.
Just anger. Hope. Mambembe Practices. Patches of Experiences. Pedagogy of the Possible.
Justa Rabia. Esperanzar. Prácticas Mambembes. Parches de Experiencias. Pedagogía de lo Posible.
topic Justa raiva. Esperançar. Práticas Mambembes. Retalhos de Experiências. Pedagogia do Possível.
Just anger. Hope. Mambembe Practices. Patches of Experiences. Pedagogy of the Possible.
Justa Rabia. Esperanzar. Prácticas Mambembes. Parches de Experiencias. Pedagogía de lo Posible.
description In this centenary of Paulo Freire and 105 years of Elza Freire, we think how important it is to bring and show your Hope in our actions for, with and for Popular Education. Thus, we bring our narratives through Experience Patches in times of pandemic chaos, in prose form, taking a Cafeto with our oldest. Elza, Nita, Bell Hooks and all those who participate in our Pedagogy of the Possibly join us in this roundtable, where the mambembe, the unheard of viable and just anger are materialized in each challenge that is presented to us, in favor of our utopia of doing and fight for another possible world. Grab your cup and take a seat, I'll pass another warm cup of coffee for us!  
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-10-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Documento Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/16190
10.18675/1981-8106.v31.n.64.s16190
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/16190
identifier_str_mv 10.18675/1981-8106.v31.n.64.s16190
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/16190/12204
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Educação: Teoria e Prática
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Educação: Teoria e Prática
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Educação: Teoria e Prática; Vol. 31 No. 64 (2021): Publicação Contínua; e32[2021]
Educação: Teoria e Prática; Vol. 31 Núm. 64 (2021): Publicação Contínua; e32[2021]
Educação: Teoria e Prática; v. 31 n. 64 (2021): Publicação Contínua; e32[2021]
1981-8106
reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
collection EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository.name.fl_str_mv EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br
_version_ 1800215814095241216