Notas Acerca da Pedagogia

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mazza, Débora
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2351
Resumo: This paper is an approach of the scientific identity of Pedagogy while a Knowledgement field that deals with the educational theory and practice. It inserts the construction of the Pedagogic Theory in the interface with the disciplines of specific contents, with the areas that give them epistemological support, and with the amplification of the pedagogical spaces in the actual society.
id UNESP-7_9416f2e3873b8958bdecc9a65fbb73db
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2351
network_acronym_str UNESP-7
network_name_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository_id_str
spelling Notas Acerca da PedagogiaPedagogiaTeoria pedagógicaPrática educacionalThis paper is an approach of the scientific identity of Pedagogy while a Knowledgement field that deals with the educational theory and practice. It inserts the construction of the Pedagogic Theory in the interface with the disciplines of specific contents, with the areas that give them epistemological support, and with the amplification of the pedagogical spaces in the actual society.O artigo aborda a indentidade científica da Pedagogia enquanto campo que se ocupa da teoria e da prática educativa. Insere a construção da Teoria Pedagógica na interface com as disciplinas de conteúdos específicos, com as áreas que dão apoio epistemológico e com a ampliação dos espaços pedagógicos da sociedade atual.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2009-03-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2351Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 09Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 09Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 091981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2351/2089Mazza, Déborainfo:eu-repo/semantics/openAccess2009-03-23T12:22:06Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2351Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2009-03-23T12:22:06EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Notas Acerca da Pedagogia
title Notas Acerca da Pedagogia
spellingShingle Notas Acerca da Pedagogia
Mazza, Débora
Pedagogia
Teoria pedagógica
Prática educacional
title_short Notas Acerca da Pedagogia
title_full Notas Acerca da Pedagogia
title_fullStr Notas Acerca da Pedagogia
title_full_unstemmed Notas Acerca da Pedagogia
title_sort Notas Acerca da Pedagogia
author Mazza, Débora
author_facet Mazza, Débora
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mazza, Débora
dc.subject.por.fl_str_mv Pedagogia
Teoria pedagógica
Prática educacional
topic Pedagogia
Teoria pedagógica
Prática educacional
description This paper is an approach of the scientific identity of Pedagogy while a Knowledgement field that deals with the educational theory and practice. It inserts the construction of the Pedagogic Theory in the interface with the disciplines of specific contents, with the areas that give them epistemological support, and with the amplification of the pedagogical spaces in the actual society.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-03-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Documento Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2351
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2351
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2351/2089
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 09
Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 09
Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 09
1981-8106
reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
collection EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository.name.fl_str_mv EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br
_version_ 1800215810655911936