Notas Acerca da Pedagogia
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2351 |
Resumo: | This paper is an approach of the scientific identity of Pedagogy while a Knowledgement field that deals with the educational theory and practice. It inserts the construction of the Pedagogic Theory in the interface with the disciplines of specific contents, with the areas that give them epistemological support, and with the amplification of the pedagogical spaces in the actual society. |
id |
UNESP-7_9416f2e3873b8958bdecc9a65fbb73db |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2351 |
network_acronym_str |
UNESP-7 |
network_name_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository_id_str |
|
spelling |
Notas Acerca da PedagogiaPedagogiaTeoria pedagógicaPrática educacionalThis paper is an approach of the scientific identity of Pedagogy while a Knowledgement field that deals with the educational theory and practice. It inserts the construction of the Pedagogic Theory in the interface with the disciplines of specific contents, with the areas that give them epistemological support, and with the amplification of the pedagogical spaces in the actual society.O artigo aborda a indentidade científica da Pedagogia enquanto campo que se ocupa da teoria e da prática educativa. Insere a construção da Teoria Pedagógica na interface com as disciplinas de conteúdos específicos, com as áreas que dão apoio epistemológico e com a ampliação dos espaços pedagógicos da sociedade atual.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2009-03-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2351Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 09Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 09Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 091981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2351/2089Mazza, Déborainfo:eu-repo/semantics/openAccess2009-03-23T12:22:06Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2351Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2009-03-23T12:22:06EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Notas Acerca da Pedagogia |
title |
Notas Acerca da Pedagogia |
spellingShingle |
Notas Acerca da Pedagogia Mazza, Débora Pedagogia Teoria pedagógica Prática educacional |
title_short |
Notas Acerca da Pedagogia |
title_full |
Notas Acerca da Pedagogia |
title_fullStr |
Notas Acerca da Pedagogia |
title_full_unstemmed |
Notas Acerca da Pedagogia |
title_sort |
Notas Acerca da Pedagogia |
author |
Mazza, Débora |
author_facet |
Mazza, Débora |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mazza, Débora |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pedagogia Teoria pedagógica Prática educacional |
topic |
Pedagogia Teoria pedagógica Prática educacional |
description |
This paper is an approach of the scientific identity of Pedagogy while a Knowledgement field that deals with the educational theory and practice. It inserts the construction of the Pedagogic Theory in the interface with the disciplines of specific contents, with the areas that give them epistemological support, and with the amplification of the pedagogical spaces in the actual society. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-03-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Documento Avaliado por Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2351 |
url |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2351 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2351/2089 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 09 Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 09 Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 09 1981-8106 reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
collection |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository.name.fl_str_mv |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br |
_version_ |
1800215810655911936 |