INTEGRAL EDUCATION ON SCHEDULE: "A FULL-TIME SCHOOL OR THAT AIMS AN INTEGRAL FORMATION, IS A POSSIBILITY FOR THE IMPROVEMENT OF TEACHING IN BRAZIL". AN INTERVIEW WITH ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12979 |
Resumo: | Integral education has been the focus of policy discussions in diverse segments within the context of Brazilian education, with special emphasis on academic productions that consider the fruitful dialogue between public policies and educational experiences. In the interview presented, Professor Romualdo Portela de Oliveira updates the policy scenario in integral education and points to a perspective of the real possibilities, in front of the national policies, in the expansion of the actions in relation to the implementation of a school of integral education in Brazil. Keywords: Integral education. Education in integral time. Educational politics. |
id |
UNESP-7_c83cd2aa852e9c236a2614ba9def8b3c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/12979 |
network_acronym_str |
UNESP-7 |
network_name_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository_id_str |
|
spelling |
INTEGRAL EDUCATION ON SCHEDULE: "A FULL-TIME SCHOOL OR THAT AIMS AN INTEGRAL FORMATION, IS A POSSIBILITY FOR THE IMPROVEMENT OF TEACHING IN BRAZIL". AN INTERVIEW WITH ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRAEDUCAÇÃO INTEGRAL EM PAUTA: “A ESCOLA DE TEMPO INTEGRAL OU QUE VISE UMA FORMAÇÃO INTEGRAL É UMA POSSIBILIDADE PARA A MELHORIA DO ENSINO NO BRASIL”. UMA ENTREVISTA COM ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRAIntegral education has been the focus of policy discussions in diverse segments within the context of Brazilian education, with special emphasis on academic productions that consider the fruitful dialogue between public policies and educational experiences. In the interview presented, Professor Romualdo Portela de Oliveira updates the policy scenario in integral education and points to a perspective of the real possibilities, in front of the national policies, in the expansion of the actions in relation to the implementation of a school of integral education in Brazil. Keywords: Integral education. Education in integral time. Educational politics.A educação integral tem sido foco de discussões políticas em segmentos diversos no contexto da educação brasileira, com especial destaque para produções acadêmicas que consideram o diálogo profícuo entre as políticas públicas e experiências educativas. Na entrevista apresentada o professor Romualdo Portela de Oliveira atualiza o cenário das políticas em educação integral e aponta para uma perspectiva das possibilidades reais, frente as políticas nacionais, na ampliação das ações em relação a implementação de uma escola de educação integral no Brasil. Palavras-chave: Educação integral. Educação em tempo integral. Política educacional.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2018-03-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1297910.18675/1981-8106.vol27.n56.p628-633Educação: Teoria e Prática; Vol. 27 No. 56 (2017): TEMÁTICO - EDUCAÇÃO INTEGRAL; 628-633Educação: Teoria e Prática; Vol. 27 Núm. 56 (2017): TEMÁTICO - EDUCAÇÃO INTEGRAL; 628-633Educação: Teoria e Prática; v. 27 n. 56 (2017): TEMÁTICO - EDUCAÇÃO INTEGRAL; 628-6331981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12979/8486https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12979/8487https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12979/8374Copyright (c) 2018 Educação: Teoria e Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessCaetano, Camila Arelaro2023-08-24T21:04:37Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/12979Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2023-08-24T21:04:37EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
INTEGRAL EDUCATION ON SCHEDULE: "A FULL-TIME SCHOOL OR THAT AIMS AN INTEGRAL FORMATION, IS A POSSIBILITY FOR THE IMPROVEMENT OF TEACHING IN BRAZIL". AN INTERVIEW WITH ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRA EDUCAÇÃO INTEGRAL EM PAUTA: “A ESCOLA DE TEMPO INTEGRAL OU QUE VISE UMA FORMAÇÃO INTEGRAL É UMA POSSIBILIDADE PARA A MELHORIA DO ENSINO NO BRASIL”. UMA ENTREVISTA COM ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRA |
title |
INTEGRAL EDUCATION ON SCHEDULE: "A FULL-TIME SCHOOL OR THAT AIMS AN INTEGRAL FORMATION, IS A POSSIBILITY FOR THE IMPROVEMENT OF TEACHING IN BRAZIL". AN INTERVIEW WITH ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRA |
spellingShingle |
INTEGRAL EDUCATION ON SCHEDULE: "A FULL-TIME SCHOOL OR THAT AIMS AN INTEGRAL FORMATION, IS A POSSIBILITY FOR THE IMPROVEMENT OF TEACHING IN BRAZIL". AN INTERVIEW WITH ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRA Caetano, Camila Arelaro |
title_short |
INTEGRAL EDUCATION ON SCHEDULE: "A FULL-TIME SCHOOL OR THAT AIMS AN INTEGRAL FORMATION, IS A POSSIBILITY FOR THE IMPROVEMENT OF TEACHING IN BRAZIL". AN INTERVIEW WITH ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRA |
title_full |
INTEGRAL EDUCATION ON SCHEDULE: "A FULL-TIME SCHOOL OR THAT AIMS AN INTEGRAL FORMATION, IS A POSSIBILITY FOR THE IMPROVEMENT OF TEACHING IN BRAZIL". AN INTERVIEW WITH ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRA |
title_fullStr |
INTEGRAL EDUCATION ON SCHEDULE: "A FULL-TIME SCHOOL OR THAT AIMS AN INTEGRAL FORMATION, IS A POSSIBILITY FOR THE IMPROVEMENT OF TEACHING IN BRAZIL". AN INTERVIEW WITH ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRA |
title_full_unstemmed |
INTEGRAL EDUCATION ON SCHEDULE: "A FULL-TIME SCHOOL OR THAT AIMS AN INTEGRAL FORMATION, IS A POSSIBILITY FOR THE IMPROVEMENT OF TEACHING IN BRAZIL". AN INTERVIEW WITH ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRA |
title_sort |
INTEGRAL EDUCATION ON SCHEDULE: "A FULL-TIME SCHOOL OR THAT AIMS AN INTEGRAL FORMATION, IS A POSSIBILITY FOR THE IMPROVEMENT OF TEACHING IN BRAZIL". AN INTERVIEW WITH ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRA |
author |
Caetano, Camila Arelaro |
author_facet |
Caetano, Camila Arelaro |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Caetano, Camila Arelaro |
description |
Integral education has been the focus of policy discussions in diverse segments within the context of Brazilian education, with special emphasis on academic productions that consider the fruitful dialogue between public policies and educational experiences. In the interview presented, Professor Romualdo Portela de Oliveira updates the policy scenario in integral education and points to a perspective of the real possibilities, in front of the national policies, in the expansion of the actions in relation to the implementation of a school of integral education in Brazil. Keywords: Integral education. Education in integral time. Educational politics. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-03-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12979 10.18675/1981-8106.vol27.n56.p628-633 |
url |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12979 |
identifier_str_mv |
10.18675/1981-8106.vol27.n56.p628-633 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12979/8486 https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12979/8487 https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12979/8374 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Educação: Teoria e Prática info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Educação: Teoria e Prática |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação: Teoria e Prática; Vol. 27 No. 56 (2017): TEMÁTICO - EDUCAÇÃO INTEGRAL; 628-633 Educação: Teoria e Prática; Vol. 27 Núm. 56 (2017): TEMÁTICO - EDUCAÇÃO INTEGRAL; 628-633 Educação: Teoria e Prática; v. 27 n. 56 (2017): TEMÁTICO - EDUCAÇÃO INTEGRAL; 628-633 1981-8106 reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
collection |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository.name.fl_str_mv |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br |
_version_ |
1800215812991090688 |