INTEGRAL EDUCATION ON SCHEDULE: "A FULL-TIME SCHOOL OR THAT AIMS AN INTEGRAL FORMATION, IS A POSSIBILITY FOR THE IMPROVEMENT OF TEACHING IN BRAZIL". AN INTERVIEW WITH ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRA

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Caetano, Camila Arelaro
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12979
Resumo: Integral education has been the focus of policy discussions in diverse segments within the context of Brazilian education, with special emphasis on academic productions that consider the fruitful dialogue between public policies and educational experiences. In the interview presented, Professor Romualdo Portela de Oliveira updates the policy scenario in integral education and points to a perspective of the real possibilities, in front of the national policies, in the expansion of the actions in relation to the implementation of a school of integral education in Brazil. Keywords: Integral education. Education in integral time. Educational politics.
id UNESP-7_c83cd2aa852e9c236a2614ba9def8b3c
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/12979
network_acronym_str UNESP-7
network_name_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository_id_str
spelling INTEGRAL EDUCATION ON SCHEDULE: "A FULL-TIME SCHOOL OR THAT AIMS AN INTEGRAL FORMATION, IS A POSSIBILITY FOR THE IMPROVEMENT OF TEACHING IN BRAZIL". AN INTERVIEW WITH ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRAEDUCAÇÃO INTEGRAL EM PAUTA: “A ESCOLA DE TEMPO INTEGRAL OU QUE VISE UMA FORMAÇÃO INTEGRAL É UMA POSSIBILIDADE PARA A MELHORIA DO ENSINO NO BRASIL”. UMA ENTREVISTA COM ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRAIntegral education has been the focus of policy discussions in diverse segments within the context of Brazilian education, with special emphasis on academic productions that consider the fruitful dialogue between public policies and educational experiences. In the interview presented, Professor Romualdo Portela de Oliveira updates the policy scenario in integral education and points to a perspective of the real possibilities, in front of the national policies, in the expansion of the actions in relation to the implementation of a school of integral education in Brazil. Keywords: Integral education. Education in integral time. Educational politics.A educação integral tem sido foco de discussões políticas em segmentos diversos no contexto da educação brasileira, com especial destaque para produções acadêmicas que consideram o diálogo profícuo entre as políticas públicas e experiências educativas. Na entrevista apresentada o professor Romualdo Portela de Oliveira atualiza o cenário das políticas em educação integral e aponta para uma perspectiva das possibilidades reais, frente as políticas nacionais, na ampliação das ações em relação a implementação de uma escola de educação integral no Brasil. Palavras-chave: Educação integral. Educação em tempo integral. Política educacional.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2018-03-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1297910.18675/1981-8106.vol27.n56.p628-633Educação: Teoria e Prática; Vol. 27 No. 56 (2017): TEMÁTICO - EDUCAÇÃO INTEGRAL; 628-633Educação: Teoria e Prática; Vol. 27 Núm. 56 (2017): TEMÁTICO - EDUCAÇÃO INTEGRAL; 628-633Educação: Teoria e Prática; v. 27 n. 56 (2017): TEMÁTICO - EDUCAÇÃO INTEGRAL; 628-6331981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12979/8486https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12979/8487https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12979/8374Copyright (c) 2018 Educação: Teoria e Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessCaetano, Camila Arelaro2023-08-24T21:04:37Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/12979Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2023-08-24T21:04:37EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv INTEGRAL EDUCATION ON SCHEDULE: "A FULL-TIME SCHOOL OR THAT AIMS AN INTEGRAL FORMATION, IS A POSSIBILITY FOR THE IMPROVEMENT OF TEACHING IN BRAZIL". AN INTERVIEW WITH ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRA
EDUCAÇÃO INTEGRAL EM PAUTA: “A ESCOLA DE TEMPO INTEGRAL OU QUE VISE UMA FORMAÇÃO INTEGRAL É UMA POSSIBILIDADE PARA A MELHORIA DO ENSINO NO BRASIL”. UMA ENTREVISTA COM ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRA
title INTEGRAL EDUCATION ON SCHEDULE: "A FULL-TIME SCHOOL OR THAT AIMS AN INTEGRAL FORMATION, IS A POSSIBILITY FOR THE IMPROVEMENT OF TEACHING IN BRAZIL". AN INTERVIEW WITH ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRA
spellingShingle INTEGRAL EDUCATION ON SCHEDULE: "A FULL-TIME SCHOOL OR THAT AIMS AN INTEGRAL FORMATION, IS A POSSIBILITY FOR THE IMPROVEMENT OF TEACHING IN BRAZIL". AN INTERVIEW WITH ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRA
Caetano, Camila Arelaro
title_short INTEGRAL EDUCATION ON SCHEDULE: "A FULL-TIME SCHOOL OR THAT AIMS AN INTEGRAL FORMATION, IS A POSSIBILITY FOR THE IMPROVEMENT OF TEACHING IN BRAZIL". AN INTERVIEW WITH ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRA
title_full INTEGRAL EDUCATION ON SCHEDULE: "A FULL-TIME SCHOOL OR THAT AIMS AN INTEGRAL FORMATION, IS A POSSIBILITY FOR THE IMPROVEMENT OF TEACHING IN BRAZIL". AN INTERVIEW WITH ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRA
title_fullStr INTEGRAL EDUCATION ON SCHEDULE: "A FULL-TIME SCHOOL OR THAT AIMS AN INTEGRAL FORMATION, IS A POSSIBILITY FOR THE IMPROVEMENT OF TEACHING IN BRAZIL". AN INTERVIEW WITH ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRA
title_full_unstemmed INTEGRAL EDUCATION ON SCHEDULE: "A FULL-TIME SCHOOL OR THAT AIMS AN INTEGRAL FORMATION, IS A POSSIBILITY FOR THE IMPROVEMENT OF TEACHING IN BRAZIL". AN INTERVIEW WITH ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRA
title_sort INTEGRAL EDUCATION ON SCHEDULE: "A FULL-TIME SCHOOL OR THAT AIMS AN INTEGRAL FORMATION, IS A POSSIBILITY FOR THE IMPROVEMENT OF TEACHING IN BRAZIL". AN INTERVIEW WITH ROMUALDO PORTELA DE OLIVEIRA
author Caetano, Camila Arelaro
author_facet Caetano, Camila Arelaro
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Caetano, Camila Arelaro
description Integral education has been the focus of policy discussions in diverse segments within the context of Brazilian education, with special emphasis on academic productions that consider the fruitful dialogue between public policies and educational experiences. In the interview presented, Professor Romualdo Portela de Oliveira updates the policy scenario in integral education and points to a perspective of the real possibilities, in front of the national policies, in the expansion of the actions in relation to the implementation of a school of integral education in Brazil. Keywords: Integral education. Education in integral time. Educational politics.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-03-21
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12979
10.18675/1981-8106.vol27.n56.p628-633
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12979
identifier_str_mv 10.18675/1981-8106.vol27.n56.p628-633
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12979/8486
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12979/8487
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12979/8374
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Educação: Teoria e Prática
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Educação: Teoria e Prática
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Educação: Teoria e Prática; Vol. 27 No. 56 (2017): TEMÁTICO - EDUCAÇÃO INTEGRAL; 628-633
Educação: Teoria e Prática; Vol. 27 Núm. 56 (2017): TEMÁTICO - EDUCAÇÃO INTEGRAL; 628-633
Educação: Teoria e Prática; v. 27 n. 56 (2017): TEMÁTICO - EDUCAÇÃO INTEGRAL; 628-633
1981-8106
reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
collection EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository.name.fl_str_mv EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br
_version_ 1800215812991090688