Implications of Large-Scale Assessment for the Curriculum: findings from state schools in São Paulo

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sousa, Sandra Zákia
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Arcas, Paulo Henrique
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/4091
Resumo: The purpose of this paper is to examine the implications of large-scale assessment for the school curriculum, especially in the evaluation of learning. The aim is also to explore its potential for controlling and shaping school work. The study will be based on educational policy initiatives carried out in the state of São Paulo, discussing possible repercussions. Data from researches conducted in state schools will be presented, particularly those focusing on evaluating learning, such as Arcas’s (2009) and Freire’s (2008).
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spelling Implications of Large-Scale Assessment for the Curriculum: findings from state schools in São PauloImplicações da Avaliação em Larga Escala no Currículo: revelações de escolas estaduais de São PauloLarge-scale assessment. Learning evaluation. School curriculum. Educational policies.Avaliação em larga escala. Avaliação da aprendizagem. Currículo escolar. Política educacional.The purpose of this paper is to examine the implications of large-scale assessment for the school curriculum, especially in the evaluation of learning. The aim is also to explore its potential for controlling and shaping school work. The study will be based on educational policy initiatives carried out in the state of São Paulo, discussing possible repercussions. Data from researches conducted in state schools will be presented, particularly those focusing on evaluating learning, such as Arcas’s (2009) and Freire’s (2008).O propósito deste artigo é de analisar implicações da avaliação em larga escala no currículo escolar, particularmente na avaliação da aprendizagem. Pretende-se explorar seu potencial de controle e conformação do trabalho escolar. Para tanto, tomar-se-á como referência iniciativas de política educacional em realização no estado de São Paulo, discutindo eventuais repercussões. Dados de pesquisas realizadas em escolas da rede serão apresentados ao focalizar a avaliação da aprendizagem, em especial as de ARCAS (2009) e FREIRE (2008).Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2010-09-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/4091Educação: Teoria e Prática; Vol. 20 No. 35 (2010); 181Educação: Teoria e Prática; Vol. 20 Núm. 35 (2010); 181Educação: Teoria e Prática; v. 20 n. 35 (2010); 1811981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/4091/3298Sousa, Sandra ZákiaArcas, Paulo Henriqueinfo:eu-repo/semantics/openAccess2010-09-23T19:49:33Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/4091Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2010-09-23T19:49:33EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
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