Educação do campo e políticas públicas: um itinerário de questões polêmicas
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira Multidisciplinar |
Texto Completo: | http://revistarebram.com/index.php/revistauniara/article/view/1508 |
Resumo: | The research deepens the discussion of experiences in settlements, to be incorporated into the teaching-learning process. In this respect, the article aims to understand the situation of countryside schools located in rural settlements encompassing education and public policies for the countryside, contributing to the social practice of these schools, considering their specificities. The methodological procedure has sought theoretical basis in the literature of the field, available in the researched scientific databases such as Capes, Scielo, Scopus and Google Scholar, from 2015 to 2020. The Public Policies aimed at the countryside present a broad educational framework and are often city policies adapted to the countryside. For a better understanding of the education that takes place in the countryside as a social practice and still in process of historical constitution, it is necessary the guidance for the relationship between education and public policies. |
id |
UNIARA_7f28ae089a101a26dae10c8e17c1f22f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistarebram.com:article/1508 |
network_acronym_str |
UNIARA |
network_name_str |
Revista Brasileira Multidisciplinar |
repository_id_str |
|
spelling |
Educação do campo e políticas públicas: um itinerário de questões polêmicasThe research deepens the discussion of experiences in settlements, to be incorporated into the teaching-learning process. In this respect, the article aims to understand the situation of countryside schools located in rural settlements encompassing education and public policies for the countryside, contributing to the social practice of these schools, considering their specificities. The methodological procedure has sought theoretical basis in the literature of the field, available in the researched scientific databases such as Capes, Scielo, Scopus and Google Scholar, from 2015 to 2020. The Public Policies aimed at the countryside present a broad educational framework and are often city policies adapted to the countryside. For a better understanding of the education that takes place in the countryside as a social practice and still in process of historical constitution, it is necessary the guidance for the relationship between education and public policies.A pesquisa aprofunda a discussão da vivência nos assentamentos, a ser incorporada ao processo de ensino-aprendizagem. Neste aspecto, o artigo tem por objetivo compreender a conjuntura das Escolas do Campo localizadas em assentamentos rurais abrangendo educação e políticas públicas do campo, contribuindo para prática social dessas escolas, sob o ângulo de suas especificidades. O procedimento metodológico buscou embasamento teórico na literatura da área, disponibilizado nas bases de dados científicos pesquisados em arquivos da Capes, Scielo, Scopus e Google Acadêmico, no período 2015 -2022. As políticas públicas voltadas para o campo apresentam um amplo arcabouço educacional e muitas vezes são políticas da cidade adaptadas ao campo. Para melhor compreensão da educação que se dá no campo, como prática social e ainda em processo de constituição histórica, é necessário a orientação pela relação educação e políticas públicas.Revista Brasileira Multidisciplinar - ReBraM2022-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistarebram.com/index.php/revistauniara/article/view/150810.25061/2527-2675/ReBraM/2022.v25i3.1508Revista Brasileira Multidisciplinar; v. 25 n. 3 (2022): Setembro-Dezembro; 12-292527-26751415-3580reponame:Revista Brasileira Multidisciplinarinstname:Universidade de Araraquara (UNIARA)instacron:UNIARAporhttp://revistarebram.com/index.php/revistauniara/article/view/1508/853Copyright (c) 2022 Revista Brasileira Multidisciplinar - ReBraMhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPavini, Gislaine CristinaRibeiro, Maria Lucia Botta Ferrante, Vera Lúcia Silveira Lopes, Antonio Wagner Pereira 2023-03-23T23:25:54Zoai:ojs.revistarebram.com:article/1508Revistahttp://revistarebram.com/index.php/revistauniaraPRIhttps://revistarebram.com/index.php/revistauniara/oairevistauniara@uniara.com||2527-26752527-2675opendoar:2023-03-23T23:25:54Revista Brasileira Multidisciplinar - Universidade de Araraquara (UNIARA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educação do campo e políticas públicas: um itinerário de questões polêmicas |
title |
Educação do campo e políticas públicas: um itinerário de questões polêmicas |
spellingShingle |
Educação do campo e políticas públicas: um itinerário de questões polêmicas Pavini, Gislaine Cristina |
title_short |
Educação do campo e políticas públicas: um itinerário de questões polêmicas |
title_full |
Educação do campo e políticas públicas: um itinerário de questões polêmicas |
title_fullStr |
Educação do campo e políticas públicas: um itinerário de questões polêmicas |
title_full_unstemmed |
Educação do campo e políticas públicas: um itinerário de questões polêmicas |
title_sort |
Educação do campo e políticas públicas: um itinerário de questões polêmicas |
author |
Pavini, Gislaine Cristina |
author_facet |
Pavini, Gislaine Cristina Ribeiro, Maria Lucia Botta Ferrante, Vera Lúcia Silveira Lopes, Antonio Wagner Pereira |
author_role |
author |
author2 |
Ribeiro, Maria Lucia Botta Ferrante, Vera Lúcia Silveira Lopes, Antonio Wagner Pereira |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pavini, Gislaine Cristina Ribeiro, Maria Lucia Botta Ferrante, Vera Lúcia Silveira Lopes, Antonio Wagner Pereira |
description |
The research deepens the discussion of experiences in settlements, to be incorporated into the teaching-learning process. In this respect, the article aims to understand the situation of countryside schools located in rural settlements encompassing education and public policies for the countryside, contributing to the social practice of these schools, considering their specificities. The methodological procedure has sought theoretical basis in the literature of the field, available in the researched scientific databases such as Capes, Scielo, Scopus and Google Scholar, from 2015 to 2020. The Public Policies aimed at the countryside present a broad educational framework and are often city policies adapted to the countryside. For a better understanding of the education that takes place in the countryside as a social practice and still in process of historical constitution, it is necessary the guidance for the relationship between education and public policies. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-09-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://revistarebram.com/index.php/revistauniara/article/view/1508 10.25061/2527-2675/ReBraM/2022.v25i3.1508 |
url |
http://revistarebram.com/index.php/revistauniara/article/view/1508 |
identifier_str_mv |
10.25061/2527-2675/ReBraM/2022.v25i3.1508 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistarebram.com/index.php/revistauniara/article/view/1508/853 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Brasileira Multidisciplinar - ReBraM https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Brasileira Multidisciplinar - ReBraM https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira Multidisciplinar - ReBraM |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira Multidisciplinar - ReBraM |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira Multidisciplinar; v. 25 n. 3 (2022): Setembro-Dezembro; 12-29 2527-2675 1415-3580 reponame:Revista Brasileira Multidisciplinar instname:Universidade de Araraquara (UNIARA) instacron:UNIARA |
instname_str |
Universidade de Araraquara (UNIARA) |
instacron_str |
UNIARA |
institution |
UNIARA |
reponame_str |
Revista Brasileira Multidisciplinar |
collection |
Revista Brasileira Multidisciplinar |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira Multidisciplinar - Universidade de Araraquara (UNIARA) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistauniara@uniara.com|| |
_version_ |
1797174604400164864 |