Avaliação em contexto de gestão de qualidade total: constituição do jogo discursivo em uma reunião de professores
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) |
Texto Completo: | http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132004000200003 |
Resumo: | Teachers' discourse on evaluation is focused in the framework of a process of institutional quality management, an outcome of the neoliberal project that is pervading educational contexts. From a Discourse Analysis' perspective, the conditions for the production and the materiality of the discourse produced during a staff meeting are discussed in terms of the effects of the pervasiveness of neoliberal concepts, notions and principles on power-knowledge relationships. |
id |
UNICAMP-12_3a518d90cb2986caa059206fc6020a3d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:scielo:S0103-18132004000200003 |
network_acronym_str |
UNICAMP-12 |
network_name_str |
Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Avaliação em contexto de gestão de qualidade total: constituição do jogo discursivo em uma reunião de professoresoral evaluationdiscoursequality managementTeachers' discourse on evaluation is focused in the framework of a process of institutional quality management, an outcome of the neoliberal project that is pervading educational contexts. From a Discourse Analysis' perspective, the conditions for the production and the materiality of the discourse produced during a staff meeting are discussed in terms of the effects of the pervasiveness of neoliberal concepts, notions and principles on power-knowledge relationships.UNICAMP. Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada do Instituto de Estudos da Linguagem (IEL)2004-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132004000200003Trabalhos em Linguística Aplicada v.43 n.2 2004reponame:Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMP10.1590/S0103-18132004000200003info:eu-repo/semantics/openAccessAmarante,Maria de Fátima S.por2014-01-16T00:00:00Zoai:scielo:S0103-18132004000200003Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tlaPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/tla/oaispublic@iel.unicamp.br2175-764X0103-1813opendoar:2022-11-08T14:23:19.655328Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Avaliação em contexto de gestão de qualidade total: constituição do jogo discursivo em uma reunião de professores |
title |
Avaliação em contexto de gestão de qualidade total: constituição do jogo discursivo em uma reunião de professores |
spellingShingle |
Avaliação em contexto de gestão de qualidade total: constituição do jogo discursivo em uma reunião de professores Amarante,Maria de Fátima S. oral evaluation discourse quality management |
title_short |
Avaliação em contexto de gestão de qualidade total: constituição do jogo discursivo em uma reunião de professores |
title_full |
Avaliação em contexto de gestão de qualidade total: constituição do jogo discursivo em uma reunião de professores |
title_fullStr |
Avaliação em contexto de gestão de qualidade total: constituição do jogo discursivo em uma reunião de professores |
title_full_unstemmed |
Avaliação em contexto de gestão de qualidade total: constituição do jogo discursivo em uma reunião de professores |
title_sort |
Avaliação em contexto de gestão de qualidade total: constituição do jogo discursivo em uma reunião de professores |
author |
Amarante,Maria de Fátima S. |
author_facet |
Amarante,Maria de Fátima S. |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Amarante,Maria de Fátima S. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
oral evaluation discourse quality management |
topic |
oral evaluation discourse quality management |
description |
Teachers' discourse on evaluation is focused in the framework of a process of institutional quality management, an outcome of the neoliberal project that is pervading educational contexts. From a Discourse Analysis' perspective, the conditions for the production and the materiality of the discourse produced during a staff meeting are discussed in terms of the effects of the pervasiveness of neoliberal concepts, notions and principles on power-knowledge relationships. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132004000200003 |
url |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-18132004000200003 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.1590/S0103-18132004000200003 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNICAMP. Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada do Instituto de Estudos da Linguagem (IEL) |
publisher.none.fl_str_mv |
UNICAMP. Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada do Instituto de Estudos da Linguagem (IEL) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Trabalhos em Linguística Aplicada v.43 n.2 2004 reponame:Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) |
collection |
Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Trabalhos em Lingüística Aplicada (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
spublic@iel.unicamp.br |
_version_ |
1800216523541839872 |